Wie werkt er nog fulltime?

Hey Zonnetje,

Zelf heb ik een fulltime baan maar werk al sinds een tijdje nog maar 3 dagen in overleg met mijn baas en arbo arts. Heb me een tijdje nl echt heel erg moe en vervelend gevoeld en kon naast mijn werk bijna niets meer.

Ben toen naar de arbo arts geweest en heb daar mijn verhaal gedaan. De arts begreep dit volkomen en adviseerde me zelfs om de uren die ik nog wilde werken te verdelen als ook dit te veel zou worden. Voel me bij deze oplossing heel prettig want ik weet dat het mijn baas niets kost (het UWV betaald hem 100% van de tijd die je zwangerschaps-gerelateerd niet kunt/mag werken) en ik hoef me niet al te schuldig te voelen dat ik thuis zit. I

n de drie dagen die ik werk doe ik nu meer dan normaal, neem soms zelfs nog wat mee naar huis, maar mijn gemoedsrust heb ik ook op deze manier. Geen gevoel van iemand in de steek laten omdat ik er helemaal niet ben maar ook het idee dat ik toch goed voor mij en mijn kindje opkom. En een werkweek van 3 dagen voelt bij voorbaad al zo veel minder zwaar dan een hele week.

Iedereen roept zo makkelijk tegen je dat je je rust moet nemen en voor jezelf moet kiezen maar dat is in de praktijk echt niet altijd even makkelijk hoor! Probeer er samen een oplossing voor te zoeken zodat jij wat rustiger aan kunt maar toch je werk (voor een deel) kunt blijven doen.

En gymmen? Gewoon doen, je kunt het met goed fatsoen eigenlijk helemaal geen gymmen noemen. Ik ben nu bijna door mijn lessen heen en heb al heel veel dingen geleerd die ik gebruik als ik me even wat minder lekker voel. Gewoon op mijn bureaustoel achter de computer even ademhalingsoefening en ik kan er weer tegen.

Succes ermee!

Groeten,

Katya
bijna 32 weken

Terug
Bovenaan