wie wil er ook zwanger worden nadat ze efexor heeft gebruikt?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben Kim, 29 jaar en sinds een jaar getrouwd. Aankomend december zou het 1 jaar zijn dat ik efexor (37.5 mg)gebruik. Maar vanaf 1 augustus slik ik efexor om de dag en per 1 oktober stop ik helemaal met de efexor. Vanaf dat moment gaan we er ook voor om zwanger te worden. Ik ben in mei al gestopt met de pil zodat ik een beetje inzicht krijg in mijn ciclus.
Nu vroeg ik me af of er meer mensen zijn die efexor voor de zwangerschap hebben gebruikt en wat voor een invloed dit heeft op het zwanger worden.
groetjes Kim

hoi,
efexor is toch het zelfde als anti-depressivia?

dat wil ik even zeker weten van je want dan kan ik daar even een goed antwoord op geven.

ik hoor het wel....

hoi hoi,

Ja inderdaad efexor is een anti depressiva.

groetjes Kim

ik heb zelf een 2 1/2 a bijna 3jaar geleden exefor gehad,ik wist eerst even niet meer zeker of dat anti-depressivia was vandaar dat ik het vroeg.

ik ben toen in september gestopt omdat mijn kinderwens heel groot was/is,echter was de arts minder blij dat ik wilde stoppen maar omdat ik een grote kinderwens heb wilde ik er meteen aan beginnen,de arts wilde echter wel dat ik er dan echt volledig van die anti-depressivia mee gestopt was en dan daarna nog even een  tijdje rust nemen,en dan pas beginnen met zwanger worden.............

je raad het misschien al;dat  tijdje rust heb ik niet genomen en ben meteen begonnen met proberen zwanger te worden.

ik werd binnen 3 maanden zwanger,dit is helaas in een mk geeindigd!
nou wil ik niet meteen zeggen dat het daar door komt,want zoals iedereen op dat moment ''altijd'' zegt;het is de natuur die het heeft afgestoten,of het gaat vaak de eerste keer ''mis''...
ik legde zelf persoonlijk wel heel snel de link dat het door de exefor was gekomen,kan het niet met 100% zeker zeggen natuurlijk,maar als je gaat stoppen met die pil dan kant er daarna nog een enige tijd restjes van die pil in je lichaam zitten wat niet bevoordelijk is voor je eventuele kindje.

owja; ik moest het natuurlijk eerst afbouwen met die pillen,en dan daarna moest mijn lichaam (eigenlijk) ontpillen.

maar goed ik heb er dus een negatieve herrinnering aan maar misschien dat andere dat niet hebben,maar ik heb ergens wel spijt dat ik niet eerst mijn lichaam toen de tijd heb gegeven.

groetjes

Hoi hammer,

Ik las je berichtje en wil graag even reageren. Zelf heb ik hier geen ervaring mee maar mijn schoonzusje slikt het wel en is nu zwanger. Zij werd ongepland zwanger dus efexor heeft blijkbaar geen invloed op het zwanger worden. Toen ze erachter kwam dat ze zwanger was is ze meteen af gaan bouwen maar helaas trok zij dit niet en slikt ze nu nog steeds een onderhoudsdosis. Inmiddels is ze 14 weken zwanger en alles gaat goed!
Wat ik ook begreep is dat er nooit bewezen is dat efexor een negatieve invloed heeft op het kindje. Dan bedoel ik dat er nooit een verband  is aangetoond tussen baby's met een ,al dan niet lichte, afwijking en het slikken van efexor. Wat ik begreep ben jij al aan het afbouwen dus volgens mij moet het helemaal goed komen bij jullie!
Ik wens je veel succes met afbouwen en straks met zwanger worden!

Groetjes Loth  

hoi,

er is nooit gezegd dat je daar niet zwanger van kan worden,maar anti-depressivia slikken als je zwanger bent is nooit goed,en natuurlijk depressief zijn als je zwanger bent is ook niet goed,maar in die pillen zitten stoffen in wat schadelijk kan zijn voor het kindje...,schadelijker dan stress...

maar goed ieder voor zich natuurlijk.
maar toen ik zwanger was liet ik zelfs de paracetenol staan..

ow ik vergat nog 1ding;

het staat in de bij sluiter van efexor dat je dat niet mag slikken als je zwanger bent,en dat je dan onmiddelijk de h.arts moet raad plegen..
jullie zullen denken;hoe weet ze dat?!

normaal gesproken krijg je niet zo gauw een bijsluiter mee als je depressief bent want van de dingen die daar in staan kwa bijwerkingen en dergelijke zou je nog depressiever van kunnen worden dan je op dat moment al bent.

maar ik heb daar een keer een bijwerking van gekregen die ik niet vertrouwde en heb toen bij de assistent om een bijsluiter gevraagd,dus vandaar..

maar goed ik kan me natuurlijk niet met jullie bemoeien en ik kan ook niet in jullie lichamen/geestelijk kijken en ga dat ook niet doen,hahaha.

succes verder allemaal

Terug
Bovenaan