wie wil er ook zwanger worden nadat ze efexor heeft gebruikt?

hoi allemaal.

pfff wat ben ik blij dat iemand hier een topic voor heeft geopend.

ik ben angela en 26 jaar. we hebben een dochter van 12 mnd en 2 dagn.
maar ik slik nu sinds drie maanden efexor.
toch is de kinderwens erg groot.
ik slik per dag 37,5 gram,
ik ben het nu per direkt aan het afbouwen.
om de dag twee weken en dan stop ik helemaal.
ik denk dat dat wel goed gaat.
ik de bijsluiter heb ik trouwens gelezen dat het niet bewezen is dat efexor schadelijk is als je zwanger bent, maar men raadt het niet aan.
en als ik zie wat voor narigheid je kan krijgen als je stopt met efexor slikken.
vreselijk. iedereen die stopt heel veel sterkte bij deze.
maar ja als je het nodig hebt,
ik voel me goed en sta er volledig achter om te stoppen met efexor.

ik heb na mijn bevalling vorig jaar geen anti conceptie meer gebruikt.
deze maand zijn we voor het eggie gegaan.
de klusdagen zijn net voorbij. hihi
ben benieuwd.
iedereen heel veel sterkte toegewenst met alles.

groetjes angela

hey angela,

iedereen moet natuurlijk zelf weten wat ze doen.
en bij mij stond het wel op de bij sluiter maar dat was 2 jaar geleden...
en ik zou persoonlijk niet op mijn geweten willen hebben dat als mijn kindje complicaties zou krijgen door eventueel mijn ''toe'' doen.
asprines/paracetenol mag je ook gewoon slikken,alleen ik heb mezelf gewoon gedwongen dat niet te doen,dan maar een dagje hoofdpijn/misselijk of weet ik wat...

maar zowieso zou ik dit soort dingen wel met de h.a bespreken,zodat hij wel van je kinderwens afweet en jullie misschien meer advies zouden kunnen geven mochten jullie doro blijven slikken met efexor.
of dat hij jullie een ander alternatief geeft,zodat jullie toch op een meer gerustellender manier je zwangerschap in zou gaan..

in iedergeval succes verder allemaal,ps; ik zei dit niet om jullie aan te vallen hoor,meer uit voor zorg!

fijne dag allemaal

Hoi meiden,

graag zou ik hier even reageren, ookal heb ik er zelf geen ervaring mee.

Ik heb voor mijn eerste zwangerschap het boek je 'gezond zwanger' van Jaap Huibers gelezen en daar stond ook het een en ander in over depressies. Het ging volgens mij alleen om post natal, maar dacht waarschijnlijk helpt het dan ook voor die andere depressies.
Een homeopaat kan kijken of je genoeg vit/mineralen etc binnen krijgt. Beter dan de huisarts want die bekijkt de waarden  in je bloed, maar je moet eigenlijk de waarde in je cellen bekijken. Door bepaalde tekorten ontstaan depressies. Vrij logisch, want derpressies 'zitten' in je hoofd, en als je hersens niet de juiste hoeveelheden krijgen, kunnen ze ook niet werken zoals het hoort.
Ook heb ik een tip gehad om naar een osteopaat te gaan want die kan kijken/voelen of de stoffen die je binnen krijgt wel opgenomen kunnen worden. Door bepaalde zenuwen die vast zitten, worden sommige stoffen onvoldoende opgenomen.

Als jullie vragen hebben wil ik er wel verder op in gaan, maar heb het momenteel een beetje druk.

Succes met alles.

Liefs,

lieve allemaal,
heel erg bedankt voor jullie reacties. interressant om de verschillende reacties te lezen. ik heb even met de huisarts overlegt. die vertelde me dat ik na de 2 maanden afbouwen er voor mag gaan. omdat de tabletten na zo'n lange tijd niet meer goed werken. ze hebben meer een placebo effect. en inderdaad in mijn bijsluiter stond ook dat het niet bewezen is dat het schadelijk is voor je kind en dat je daarom beter kunt stoppen. juist omdat niets bewezen is. maar goed woensdag slik ik mijn laatse efexor. en dan hoeven we niet meer veilig te vrijen. natuurlijk houd ik jullie op de hoogte.
liefs Kim

Hoi Meiden,

Ik wil ook even "inbreken" in jullie discussie. Ik heb ook een tijd een antidepressivum geslikt, seroxat. In de tijd dat ik deze slikte heb ik eens aan mijn psychiater gevraagd hoe en wat rond een eventuele zwangerschap. Nu was dat niet ter sprake, maar je weet nooit als je soms wat slordig bent met de pil.
De psychiater zei toen dat het allebei kan. Natuurlijk is het het beste als je afbouwt, maar dat lijkt me logisch. Maar aan de andere kant, als je niet zonder kan, hoeft dat niet te betekenen dat je niet zwanger kan worden. Zij gaf aan dat stress namelijk ook niet goed is voor je kindje. En als het werkt als jij wel antidepressivum slikt, dan kan dat ook een oplossing zijn. Je moet dan wel onder controle blijven van een gyneacoloog en je bent verplicht om in het ziekenhuis te bevallen. Volgens mij wordt borstvoeding daarna ook afgeraden.
Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.Maar in ieder geval veel succes met afbouwen. En ik hoop dat jullie dan snel voor een kleintje kunnen gaan!

Groetjes Mariska

Terug
Bovenaan