Wie wil het geslacht niet weten?

Ik zie steeds de berichtjes van diegene die na de 20 weken echo weten wat het geslacht van de baby is. Wij hebben de 20 weken echo woensdag maar willen juist niet weten wat het wordt, het moet voor ons tot aan de geboorte een verrassing blijven. Zijn er meer die het niet willen weten?

Ja, wij vinden het ook een leuke gedachte om het bij de geboorte pas te ontdekken. Beetje ouderwets misschien, maar zo voelt het bij ons, ondanks dat we het onszelf lastiger maken met namen kiezen. Verder houden we de babykamer en kinderwagen 'neutraal' en qua kleren kopen hebben we ook nog niet zo'n haast. Dus wij laten ons ook op een later moment verrassen.

Ik wil het ook niet weten! Maar mijn vriend wel heel graag, dus heb besloten om dan toch maar te kijken wat het geslacht is :).
Voor mij is het allemaal heel vanzelfsprekend omdat het in mijn buik groeit maar hij moet er echt bij betrokken worden. En als hij dit belangrijk vind is het een kleine moeite, we komen er uiteindelijk toch wel achter! Maar indd ik snap dat je het een verrassing wilt houden, lijkt me zo'n romantisch bijzonder moment om je kindje voor de eerste keer vast te houden en er dan pas achter komen... zwijmel zwijmel!

Tja, als ik zou weten wat het wordt zou ik alsnog beide namen kiezen hoor.. gewoon voor het geval dat! Wij hebben de babykamer en kinderwagen ook neutraal gelaten, net als de kleertjes. Aan de ene kant net zo praktisch, als de volgende van het andere geslacht wordt is het niet 'raar' om het weer te gebruiken.. Anders zit je soms zo met die kleuren dan.

Bij de eerste wisten we ook niet wat het werd, ik had wel een heel sterk voorgevoel en dat bleek uiteindelijk ook waar te zijn.
Vond het heel speciaal om niet van te voren te weten wat het werd.

Hoe bijzonder ook dat is we het nu bij de tweede dolgraag wel willen weten.
Ook vanuit praktische oogpunten: kunnen we de kleertjes van de eerste nog gebruiken? het voorbereiden van de grote broer op de komst van een zusje of broertje enz.
Maar natuurlijk ook omdat ik verschrikkelijk nieuwsgierig ben.

Vind het wel grappig om te ervaren dat het per zwangerschap zo kan verschillen.
En het allemooiste is, dat iedereen hierin zelf een beslissing kan maken, wat ik ook wel heel bijzonder vind en vooral zo moet blijven.
Dus niks niet ouderwets om het niet te willen weten en niks niet egoistisch als je het graag uit grote nieuwsgierigheid wel wilt weten!!!

wij willen het nu ook niet weten... bij de eerste ook niet en dat was speciaal en erg leuk!
als ik over de praktische punten nadenk dan lijkt me het super handig om te weten maar de drang naar de verrassing als het geboren wordt is groter!

groetjes

mijn man wil het niet wete ik wel.
maar ik kan slecht mijn mond houden.
bij de eerste wiste we het ook niet. maar de verassing is alleen maar groter. ik praat tegen mijn baby in de buik. en heb wel nu 1 naam die voor een meisje kan en voor een jongen en dat vind ik wel handiger.
maar de kleertjes van de oudste kunnen we maatje 50 voor een jongen en meisje gebruiken dus er is nicks aan de hand. ik ben alleen zo onwijs nieuwschierig nu. en ik vind het wel leuk als mensen zeggen van het word een jongen denk. of het word een meisje.

groetjes

Wij willen het geslacht ook niet weten. Ik denk persoonlijk, maar dat is mijn gevoel, dat het een meisje wordt. Het is wel praktisch om te weten wat het wordt ivm babykamer en kleertjes. Maar dankzij wat zoek werk heb ik al aardig wat kleertjes bij elkaar geshopt.

Terug
Bovenaan