wie wil het geslacht wel of niet weten???

A

Anoniem

Guest
hallo meiden,

ik heb even een vraagje, misschien is het wel een rare vraag maar......
ik ben nu 16 weken zwanger en krijg als het goed is over 4 weken een echo
( de 20 weken echo)

en zouden jullie het wel of niet vragen wat het geslacht is
heb al een gezonde zoon, en een half jaar geleden een kindje verloren.
moeilijke bevalling gehad van mijn eerste zoon......
en als deze zwangerschap goed mag verlopen, is dit waarschijnlijk bij ons het laatste kindje.
dus vandaar deze vraag aan jullie!!!!
vind de naam uitzoeken ook zeer moeilijk, en misschien word het dan iets duidelijker.
ik weet dat het voor iedereen weer anders is, maar hoor toch graag jullie mening!!!

van mijn zoon wist ik het niet, maar had sterk het gevoel dat het een ventje zou worden.......
en dat was ook zo!!!

kijk uit naar jullie advies/ reactie
liefs zonneveld

Hoi,

persoonlijk zou ik het best willen weten. Handig bij het bedenken van een naam. Aan de andere kant... bij onze dochter wisten wij het ook niet en dan is het wel spannend wat het zal zijn. Ik ben net zwanger van de tweede, maar nu  ga ik het zeker vragen. Maar goed, wat maakt het uiteindelijk uit. Als het maar een mooie gezonde baby is, toch?

Gr. Sonja

Hoi,

Bij mijn zoontje wist ik het met 5 maanden en dit keer wil ik het weer weten. Heel veel mensen vinden het juist een verrassing, maar een nieuw babytje is voor mij al een grote verrassing.

Gr Carmen

Hallo.
Ik sluit me helemaal aan bij Sonja! Ik heb ook een zoontje, en toen ik van hem zwanger was heb ik heel de zwangerschap het sterke gevoel gehad dat het een jochie was, en dat kwam ook uit. Ik had echt heel verbaasd geweest als het toen een meisje was haha.. Nu ben ik ook zwanger van de 2e en heb van het begin af aan het gevoel dat het een meisje is.. Maar ik wil bij mijn 20 weken echo ook wel vragen wat het is deze keer... Volg je gevoel en als je het niet zeker weet, dan vraag je of ze het opschrijven en kun je later nog beslissen of je kijkt of niet..( ik zou me niet in kunnen houden en zou denk het papiertje al gelezen hebben voor ik in de auto zat haha..)
Fijne zwangerschap verder!!
Gr. Anne-Marie

Hoi,
bij onze 1e (meisje) en 2e (jongen) wisten we wel wat het was. Bij onze 3e hebben we er bewust voor gekozen om ons te laten verrassen. Ik merkte wel dat ik er tijdens mijn zwangerschap erg mee bezig was, wat zal het zijn.! Toch was het een fijne spanning die ik (we) toch niet hadden willen missen. Zo super om te horen wat het is als het geboren is!!!!!!
Het was bij ons natuurlijk wel de derde en we hadden 'van alles wat', ook meisjes- en jongenskleertjes...
Om het nou te willen weten omdat je anders geen kleertjes kan kopen.........tijdens mijn 1e zwangerschap heb ik veel gekocht, maar veel heeft ze ook weer niet gedragen, het stond haar gewoon niet!
Eigenlijk is iedere beslissing goed.
Groetjes Anne.

Hoi,

Bij mijn eerste zwangerschap wou ik het totaal niet weten. Ik wist trouwens zeker dat ik een jongen zou krijgen. Het is een hele mooie meid geworden   (nu bijna 4jr).
Na de bevalling was ik helemaal niet bezig met wat het was geworden. Na ongeveer 4 keer vertellen kon ik me daar pas voor interreseren. Het was zo iets geweldigs  om je kindje eindelijk vast te houden.
NU ben ik zwanger van de 2e ik wou direct weten wat het zou worden.
Wij weten het nu dan ook dat we nog een dochter krijgen. En het voelt totaal niet anders dan de 1e keer. Vind het nu wel leuk. We hebben echt een meiden kamer gemaakt. En ook gepaste meisje kleding gekocht.
Kortom ik kan zeggen dat het voor MIJ geen verschil maakt nu ik weet dat we een dochter krijgen.

Natuurlijk is het voor iedereen anders.

groetjes Linda

Hoi,

Ook ik wil het geslacht graag weten. We hebben een zoontje bij wie ik het ook met 20 weken wist. Het feit dat ik het nu weer wil weten, heeft niets met een evt voorkeur te maken. Mij maakt het werkelijk niet uit wat het wordt.
Maar, of je nu met 20 weken of met 40 weken hoort wat het wordt... de verrassing is er toch wel. En bij de geboorte is het toch  ook een verrassing, een cadeautje!!! Zo'n klein poppetje!

Groet, Yvet

ik vind het toch nog steeds een goede keuze om het te weten.
het is toch gemakkelijker met het kopen van bepaalde spullen.
en ik dacht dat het een meisje werd maar nee dus.
als ik het niet had gevraagd had,was het denk ik heel raar geweest.
dan zou je gevoel je heel de tijd hebben tegengesproken enzo,.
en de mensen die zeggen:dan is de verrassing eraf...
tuurlijk niet!!!het is al een verrassing hoe ie eruit ziet toch??
wij waren bovendien veeeel te nieuwsgierig!!!!!
nou komt ie bijna ons ventje:D
geniet van je echo en laat je leiden door je gevoel!!!
groetjes moniek 36w

Terug
Bovenaan