wie wil weten wat het geslacht van je kindje is?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal!

Ik ben net in verwachting van ons derde kindje. Bij mijn vorige twee zwangerschappen wisten we niet of het een jongen of een meisje was. Sterker nog.. ik was bevallen en vroeg er niet eens direct naar!

Maar nu hebben we besloten het wel te willen weten. Het is ons laastste kindje en ik wil ook graag dat gevoel ervaren. Alvast de voorpret hebben van kleertjes kopen specifiek voor een jongen of een meisje.

Wie wil het ook weten? Je kunt het met 20 weken zwangerschap zien toch?

Heitje

he heitje

nou ik reageer weer hoor!!!!
ik wist van alle drie wat ik zou krijgen.1 meid en 2 knullen
en nu wil ik het ook weer graag weten..
en wat het wordt maakt niets uit een meid is leuk maar een knul is ook erg welkom..
als het maar gezond is toch..
bij mijn vorige zwangschap van jan zeide vele je hoopt zeker op een meisje
nou dat maakt niets uit er zit zoveel leefttijd verschil tussen dat mijn docher 10 jaar er niets aan heeft maar het zou wel leuk zijn voor haar is ze niet meer enigste meid maar we zien wel toch volgende week eerste echo met 6 weken
ben erg benieuwd toch weer spannend hoor vind je niet..

Hoi Mandy,

Het belangrijkste is zeker dat je kindje gezond is. Ik hou ontzettend veel van mijn jongens en jongens zijn zooooo lief om te hebben (tuurlijk zullen vrouwen die een meisje hebben dat ook zeggen!). Als we een derde jongetje krijgen dan heb ik waarschijnlijk nog zo'n lekker kereltje erbij. Maar als ik een voorkeur MOEST hebben dan nijg ik toch stiekum naar een meisje! Voor alle duidelijkheid he... net zo blij met een jongen!

Mijn broer en zus hebben ook allemaal jongens! Geen 1 meisje als kleinkind voor mijn ouders dus.... Frappant he?

Heitje

Hoi Heitje,

Ik ben nu zwanger van mijn tweede kindje. Ik heb een dochter van 19 maanden. De vorige keer heb ik een pretecho laten maken om het geslacht te zien. Deze keer wilde ik het weer graag weten en ik heb gisteren een 20 weken echo gehad. Gelukkig kon ze het geslacht goed zien (en wij ook) Ik krijg een jongetje. Ik vind het erg leuk om het van te voren weten. Nu hoeven we alleen maar op zoek naar een jongensnaam en je kan de kinderkamer toch iets meer jongensachtig maken (door accesoires).

De echoscopiste die ik gisteren had, ging echt op zoek naar het geslacht maar ik heb een vriendin die ongeveer even ver is als ik en de echoscopist die bij haar de echo maakte, wilde niet naar het geslacht kijken omdat de echo daar niet voor bedoeld is. Ik hoop voor je dat je het wel te zien krijgt.

Groetjes,
Femke

Hai

Ik ben dan wel 27 weken zwanger maar toch ff reargeren. ( hi hi )
Wij wilde het wel weten maar dan alleen maar met elkaar.
maar bij de 20 weken echo kon mijn man helaas niet bij zijn vanwege zijn werk.
Er werd op een vrij lullige manier gezegd wat het werdt.
Dus ik heb thuis eerst overlegt met mijn man, en gevraagd wat we deden.
We hadden toen besloten om het alleen de ouders te vertellen.
Ik kan je wel zeggen dat we erg trots er op zijn dat het een stamhouder wordt.
we zouden ook natuurlijk blij zijn als het een meisje werdt laten we dat ff voorop stellen he!!!

Maar goed, we hebben de namen van onze vaders er ook in verwerkt en dat weten ze nog niet. dus we zijn errug benieuwd hoe ze er op gaan reargeren.
Wat leuk is ook dat mijn man sr wordt en dus de kleine jr.
Hij was namelijk de laatste met die naam en nu kan die toch doorgegeven worden.

maar overleg vooral meid. en euh o ja ik heb van begin af aan gezegd het wordt een jongentje en mijn man zei nee een meisje. ik had gelijk dus. ( hi hi )

Groetjes jantine

Hoi Jantine,

Wat lullig dat het op zo'n lullige manier gezegd wordt... het is iets heel speciaals.... echt een domper! Goed dat je de pret niet hebt laten bederven... het is tenslotte jullie kindje!

Wij willen het ook voor ons zelf houden maar aan de andere kant is dat moeilijk. Stel nou dat het een meisje is dan moeten we veel nieuw kopen (want we hebben 2 jongens) zoals kleertjes, wat speelgoed enzo en vooral een knalroze kamer maken natuurlijk. Dan ben ik aan het verfen komt straks mijn zoontje van 4 binnen lopen..... Dan kletst hij het zo door natuurlijk! Dus.... ik weet nog niet hoe we dat moeten doen.

Mijn jongens hebben ook alle 2 hun tweede naam van hun papa (mijn oudste) en van mijn vader (mijn jongste). Mijn vader moest helemaal een traantje wegpinken dat hij hoorde dat hij zijn naam droeg (als tweede naam dan he). Voor een meisje hebben we al jaren een naam.... en hij is zooooo leuk!

Nou succes met je zwangerschap!

heitje

hoi heitje

voor jouw zou het helemaal speciaal zijn dan eerste meid..
maar heb het helaas niet voor het zeggen (was dat maar waar)
ik heb bij babybrabbel die chineese voorspellingen gedaan en volgens hen een meisje
ik heb het ook gedaan met de andere kinderen en dat klopte ook..dus ben nu erg benieuwd..

liefs mandy

ohja hoe krijg je die baby banner in beeld het lukt me niet ik ben ook zo a-technische met computers HIHI

Hoi Mandy,

Ha ha ik heb die voorspelling ook gedaan en dan krijgen we een meisje. Ik ben terug gaan kijken hoe dat met mijn jongens zat en dat klopte dus dat is wel grappig!

Tja.. hoe krijg ik die banner. www.babybrabbel.nl, dan kun je op interactief drukken, dan kun je kiezen voor banners en dan kies je voor de negen maanden banner. Dan voer je je uitgerekende datum in en dan zeg je genereer code. Dan krijg je een html code. Die selecteer je helemaal en dan druk je in: Control C en dan tik je hierin een bericht en dan druk je in: Control V. Je ziet dan al die codes maar als je het bericht hebt geplaastst veranderd hij in zo'n banner. Probeer het maar eens!

control C = kopieren
control V= plakken

Heitje

Terug
Bovenaan