wie wil weten wat het geslacht van je kindje is?

Hoi, hoi,

Wij willen ook graag weer weten wat het worden gaat. We hebben een zoontje van nu 19 maanden. Bij hem wisten we ook dat het een jongetje ging worden. We hebben toen ook aan iedereen vertelt dat het jongen ging worden. Dat kan ik echt niet geheim houden. (eerlijk gezegt zie ik het nut daar ook niet van in, van het geheimhouden als je het toch al weet) Ben erg benieuwd wat het gaat worden, zelf denk ik een jongen maar mijn man is overtuigd dat het een meid wordt. We wachten af....

groetjes, Jonna

Hallo, hallo,

Ook ik reageer even. Ik ben inmiddels 31 weken en mijn man en ik hebben besloten dat we het geslacht van ons kindje niet willen weten. Er is al zoveel bekend in het leven, dit vinden we eigenlijk wel een leuke verrassing. Ik heb wel het gevoel dat we inmiddels een minderheid zijn: in mijn omgeving weten de meeste zwangeren wel wat ze krijgen. Ik moet je zeggen dat ik ook nog niet eens heel nieuwsgierig ben: ik zie wel wat het wordt. We hebben het nu gewoon steeds heel liefdevol over 'de baby' en zijn druk bezig met het bedenken van een jongens- en een meisjesnaam. En de kinderkamer heeft alle kleuren van de regenboog gekregen: rood, blauw, geel, lime groen, roze en oranje. Heel fleurig.

j
Jantine: je zei iets over stamhouder. Wist je dat je  een kindje inmiddels ook de achternaam van de moeder mag geven? Als je dus toch een meisje nu zou krijgen die dan de achternaam van je man zou krijgen, dan kan zij die later toch ook doorgeven aan haar kinderen. Vrienden van ons hebben dat gedaan. Zij  heeft een hele mooie en bijzondere achternaam, hij heet De Vries. Nu heten hun kinderen dus naar haar en daar is haar vader (de opa) erg blij mee. En haar man zat er niet zo mee.

Noralieke

Hoi allemaal,

Wij verwachten in augustus ons derde kindje en we weten niet wat het wordt. We hebben twee prachtige dochters van 6 en 3 jaar. Bij hen was het ook tot de bevalling een verrassing. Ik ben wel erg benieuwd wat het wordt hoor, maar vind die spanning wel leuk. Zelf denk ik dat het onze derde meid wordt. Iedereen  zegt: oh, je hoopt nu natuurlijk op een jongen?
Maar dat vind ik echt onzin, net of een meisje niet welkom is! En je hebt het toch niet zelf voor het zeggen. We zijn ontzettend blij met onze mooie meiden en een derde zou ons vast ook net zo trots maken.
Niet dat ik een jongen niet leuk zou vinden hoor, maar ik heb gewoon het gevoel dat ik alleen maar dochters krijg. Zal wel heeeeeel verbaasd zijn als het toch een jochie blijkt te zijn!

De vrouw die bij ons de 20 weken screeningsecho deed vroeg of we het geslacht wilde weten. Toen ik zei dat we dit niet wilden zei ze dat we echt een uitzondering waren. Ze heeft er wel rekening mee gehouden en dat gedeelte niet duidelijk in beeld gebracht. Ik vond het wel fijn dat ze hier rekening mee hield.

Liefs Annemarie (morgen 28 weken zwanger)

hoi hoi

wij hebben een zoontje van 19 mnd en ben nu 38+2 weken zwanger van weer een zoontje! Wij zeggen het ook gewoon tegen iedereen....en anders zegt Raff het wel, die loopt steeds te zeggen 'broertje, broertje mama buik'....

Ik ben veel te nieuwsgierig aangelegd om zoiets 9 mnd lang af te moeten wachten, en een gyn die het wel weet en ik niet...nee hoor, vertel het ons maar gewoon

gr Clau

Hoi Heitje.
Ik ben zwanger van de eerste en wij zijn er nog niet over uit.
Ik vind het eigenlijk wel een hele verrassing als je het niet weet.
Ik denk wel als je zwanger bent van de tweede dat je het dan wel wil weten.
Maar voor ons maakt het nu niks uit.
Grt. Mikkie

Ook wij hebben al een zoon (7) en een dochter (4) en ik ben nu 18 weken zwanger van nummer 3 en bij dit kindje wil ik het wel weten of het een jongetje of een meisje wordt, maar soms twijfel ik toch nog wel hoor, want de spanning van wat wordt het is er dan wel een beetje vanaf maar jah ik heb nog even tijd om er over na te denken en ik ben niet alleen mijn man is er ook nog. groetjes wilma

Hallo allemaal,

Ik ben zwanger van de derde en wij weten wat het wordt.....maar niemand weet dat wij weten wat het wordt...

Dus wij krijgen geen lastige vragen en mensen die gaan zitten vissen...

Bij de eerste wisten we het niet. En bij de tweede wel. Ook bij de tweede hadden we tegen niemand gezegd dat we het wisten.

Ik wil het ook tegen niemand zeggen want bij de meeste die ik ken gaat daarna gelijk de interesse er af. Dan wordt het geboren en dan is het allemaal niet zo spannend meer. Ik wil het dus voor andere mensen een verassing laten. Voor ons is het belangrijkste niet het geslacht maar of het gezond is en daarom vind ik het wel leuk om van te voren te weten wat het wordt. Er zijn nog zoveel andere verassingen na de geboorte... Ik vind het ook heel leuk om alles al een beetje aan te passen op het geslacht. Zoals de kaartjes...de kamer... het geboortebord.. en ook je eigen gevoel.

Ik had bij de eerste sterk het gevoel dat het een jongen werd en toen werd het een meid. Ik heb daar echt aan moeten wennen. Ik zei steeds, hij, in het begin!

Alleen mijn zusje en een goede vriendin weten wat het wordt. Ik mocht van mijn zusje bij haar echo zijn en toen wist ik het ook. Ook ben ik vorige week bij haar bevalling geweest. Echt super om mee te maken!

Maar verder is het dus voor iedereen een verassing. Voor mensen die hun mond niet voorbij willen praten maar dat toch altijd doen is dit misschien een oplossing.

Groetjes Nova

Hallo!

Ik ben 22 weken zwanger van de eerste. Al vanaf het eerste moment hebben mijn vriend en ik het geslacht willen weten. Toen we de 20 weken echo hadden zag ik het gelijk! Ook al hadden we het niet willen weten, het was zo duidelijk te zien! De echoscopiscte moest ook erg lachen en zei dat het goed was dat we het wilden weten anders hadden we het evengoed wel gezien. Op de een of andere manier lag ons jongetje er heel goed voor, denk ik!

Al met al had ik vanaf het begin al een voorgevoel dat het een jongetje zou zijn en had ik vreemd staan kijken als het een meisje was. Overigens hadden we geen voorkeur, maar ik voelde het gewoon.

We hebben het gewoon bekend gemaakt, we krijgen daar wel wisselende reacties op. De meeste mensen vinden het leuk om te horen. Iemand vond het belachelijk dat we dat deden en zei dat de verrassing er voor haar nu al af was (lekker belangrijk). Ik heb het maar genegeerd. Voor mij is de verrassing er echt niet af, ik vind het allemaal al spannend en verrassend genoeg!

Het geslacht te weten maakt het voor ons minder abstract of zo iets, we hebben er nu nog meer een beeld bij. Verder is het zeer handig bij aankopen, namen bedenken en dat soort dingen.

Groetjes en succes met de 20 weken echo!

Ptra

Terug
Bovenaan