Wie ziet er ook erg tegen de bevalling op.

De titel zegt het al ik zie echt als een berg tegen de bevalling op.
Bij mijn dochter duurde het 29 uur maar dat was allemaal goed te doen.
Maar bij m'n zoon duurde het nog geen 2,5 uur.
En heb toen echt ruzie gehad met de vk.
Ze nam me niet serieus en begreep me niet.
En maar volhouden ik weet wat je voelt, nou dat wist ze niet want zelf heeft ze geen kids.
Ook allemaal kleine rare dingen ik wilde een shirt aan (kwam onder de douche vandaan) dat mocht niet. dit vond ik helemaal niet prettig ze behandelde me echt als een beest grrr wordt weer boos als ik eraan denk.
En ook nog, later hoorde ik van de kraamverzorgster dat ze beneden had gezegd let maar op zie heel de nacht m'n nest weer niet want dit gaat nog heel lang duren.
Ik moest dus "lekker"gaan douche met pers drang achteraf had ik al 10 cm.
dus ik heb nog geen 3 min onder de douche gestaan.
Al met al heb ik dus echt een rot ervaring en zie nu als een berg tegen de bevalling op.
pffffff
Het duurt gelukkig nog een week of 24.
 
Wat vervelend dat je zo'n naar gevoel aan je bevalling hebt overgehouden! Ik neem aan dat je nu dezelfde vk hebt. Tegenwoordig lees je wel veel over een bevallingsplan. Daarin kun je precies opschrijven wat je wel/niet wil en dit kun je dan met je vk bespreken. Misschien dat dit wat duidelijkheid schept. Ook heb ik wel eens iets gelezen over een douala. Zelf zie ik ook wel tegen de bevalling op, niet vanwege de vk. Alhoewel ik wel hoop dat mijn eigen vk nu de bevalling kan doen ipv 2x de weekendvk. Ik ben meer bang voor de snelheid, mijn eerste bevalling duurde 10 uur en de tweede 3,5 uur, waarvan ik binnen 45 minuten van 3 cm naar geboorte ben gegaan. Ook al weet ik dat iedere bevalling anders is, toch hoop ik dat deze iets langer duurt dan de vorige keer.
In ieder geval heel veel succes ermee!
 
Hai,

Pfff, begrijpelijk dat je er tegenop ziet. Ik zie er nu zeker nog niet tegenop, wellicht omdat het voor ons de eerste is en ik niet zo goed wat hoe mijn lichaam reageert, maar ik weet 1 ding van mezelf dat ik een hele hoge pijngrens heb, dus het zal wel loslopen.

Denk dat het moment wanneer je vruchtwater kapot gaat en dan wellicht de weeen komen het engste moment is, dan zal ik mss wel even in paniek zijn. Gelukkig is mijn vriend dan wel nuchter (hoop ik, normaal wel in ieder geval).
 
probeer toch het beetje los te laten wekt alleen maar meer spanning op en beter zo min mogelijk en wie weet ondanks dat een bevalling geen makkie is nou ja met uitzonderingen dan beleef je wel een hele andere bevalling dan je vorige twee
ikzelf snap het stukje boosheid heel goed ik had ook zo een vervelend mens luisterde ook totaal niet maar ik zie het wel heb een zware bevalling gehad en denk nu ook niet licht erover en vergeet die pijn ook nooit meer maar ben zo blij voor wat ik ervoor terug krijg


mijn pijngrens is ook hoog maar moet zeggen de bevalling die ik had nou zelfs mijn hoge pijn grens was er niet tegen op gewassen
 
Ik denk dat ik me om de pijn nog het minst druk maak.
Ookal vind ik het beginnen met persen echt niet leuk maarja dan weet je dat het er bijna is.
En de VK, ik zit weer bij dezelfde praktijk nadat ik te horen kreeg dat mijn horror vk is op gestapt.
Volgens de praktijk doet ze nu werk waar ze wel!!! goed in is ze werkt nu in een echo centrum en ze is geen vk meer.(vreemd hoe zou het komen)
En vandaag belde uitgerekend zij me om de echo te verzetten en als ik dan haar stem hoor krijg ik echt de kriebels bah bah.
Ze doet gelukkig niet de echo.

Maar 1 ding is zeker het geen wat je ervoor terug krijgt maakt echt alles goed.
Voordat ik kids had dacht ik altijd ja ja tuurlijk als je je kind in je armen hebt ben je alles vergeten.
Nou het is echt zo, heerlijk hoor kan van dat gevoel nu alweer genieten.

Wat is het toch lekker om even je verhaal kwijt te kunnen. dank je wel allemaal.
 
Hoi,
Ik kijk ook nog niet enorm uit naar de bevalling moet ik zeggen. En sorry, maar ik ben het dus niet met je eens wat betreft: 'als je je kind in je armen hebt ben je alles vergeten.' Mijn zoontje is inmiddels 19 maanden en ik weet alles van de hele bevalling nog precies! Natuurlijk heb ik het over voor zo'n prachtig kind, maar ik heb wel gemerkt dat ik het de eerste tijd heel erg nodig had om de bevalling van me af 'te praten'. Ik vond het gewoon enorm heftig en zwaar. Ik heb toch ook wel een redelijke pijngrens aangezien ik chronisch pijn heb, maar ik kon de weeen gewoon niet goed opvangen. Bevallen is blijkbaar niet mijn talent haha. En dan had ik toch nog een redelijk 'normale' bevalling.
Maar goed, ik snap heel goed dat je er tegen op ziet, maar ik denk dat je jezelf een beetje moet proberen gerust te stellen met het idee dat de horror vk opgehoepelt is, dus je in ieder geval niet lastig komt vallen! Misschien geeft inderdaad een bevallingsplan je wat rust. Het is zowiezo altijd handig om van te voren goed met je man te bespreken wat je wel en niet wilt. Dan kan je man dit ook voor jou verwoorden naar de Vk als jou dat op dat moment niet lukt(je bent tenslotte aan het bevallen, ik vond het toen een stuk moeilijker om te communiceren haha).
Verder is mijn tactiek van het moment: Struisvogel spelen! Ik probeer er gewoon nog niet aan te denken en het tegen die tijd zie ik het wel weer.
En aan het einde wil je toch maar 1 ding: de baby er uit, want je wil je kindje leren kennen en je bent die grote buik dan meer dan zat haha.
Nou het is een heel verhaal geworden en weet niet of je er wat aan hebt, maar altijd fijn dat we alles even van ons af kunnen tikken :)
Liefs,
Mar
 
Waardeloos zulke ervaringen zeg! Ik heb nog geen ervaring maar ben heel bang voor inknippen en hechten.....mijn leidinggevende ( een man) deed het geluid na en sinds dien ben ik bang!

ben benieuwd xxxxxxxxxxxxx
 
Hoi Micromuis,
wat dat betreft kan ik je wel geruststellen: dat inknippen heb ik echt niks van gevoeld. En het hechten deden ze onder verdoving dus ook geen last van gehad, dat terwijl ze er 45 min mee bezig zijn geweest omdat de 1 het aan de ander aan het leren was haha.
Voor de man is de knip zien erger dan voor de vrouw!
Liefs,
Mar
 
Terug
Bovenaan