ha,
ik kijk ook niet echt uit naar de bevalling, denk dat ik maar een olifantendracht ga volhouden ofzo.... Maar mijn eerste was met 12 uur en tweede met 2,5 uur. Nu 17 wkn zwanger van de derde. Heb wel besloten om een paar dingen af te spreken met vk. Zo wil ik absoluut niet op bed liggen om weeen op te vangen, alleen met persen. Maar dan dus ook gaan liggen en gelijk persen. Hoe de vk dat gaat zien is haar probleem.
Bij de 2e heeft de vk ook een paar keer gezegd dat ik het bed op moest omdat het bijna zover was, ik heb geweigerd. Op een gegeven moment moest ik wel echt en die ene wee op bed heb ik het langste nabeleeft (en mijn man ook want die was de enige om in te knijpen/vast te pakken) daarna zag vk gelukkig ook dat ik geen weeen op bed kon opvangen en mocht ik vast mee gaan persen.
Weet wel dat vk bij ons de laatste keren bij controle vraagt wat je wensen/angsten zijn en dit ook noteren voor collega vk zodat ze weten wat je echt wel of niet wil. Bespreek het dus vooral duidelijk met vk uiteindelijk wil zij je ook zo rustig mogelijk in de bevalling hebben.
Heel veel succes en nog niet teveel aan denken, doe ik ook niet