wie ziet er tegen de bevalling op of juist niet

Ik voel het wisselend. Bij   de eerste ging het als vanzelf, weinig pijn of porblemen. Wel moeten persen zonder persweeen. En het hechten (zonder verdoving) deed me meer zeer dan de hele bevalling. Nu ik weet dat er 1 in stuit ligt, maar ik me zorgen, niet om de bevalling, maar evt om een KS. Ik ben nl als de dood voor naalden....
Dus een evt infuus brrrr.
Gewoon maar hopen dat degene die goed ligt eerst gaat, dan is er voor de tweede wel genoeg ruimte (neem ik aan).

Verder kan ik me weer geen voorstelling maken om weer zo'n kleintje in mijn armen te hebben (twee in dit geval).

Iedereen alvast heel veel succes gewenst, duurt nog even.....

Groetjes Bertine

hoi

bij de 1e had ik het echt op me aflaten komen,en dit ging ook heel voorspeodig binnen 6 uurbevallen zonder knip hechting etc en na 2 uur weer naar huis.had ook zo iets van zou het zo weer doen.en nu ga ik voor de thuisbevalling en hoop dat dat ook door kan gaan.dus nee ik zie er niet tegen op. gewoon op je aflaten komen.gr wendy

hi

ik laat het maar weer gewoon over mij heen komen net als de eerste keer, hopelijk heeft het deze keer een betere afloop, mijn zoon lag namelijk verkeerd (met zijn hoofd naar beneden kijkend ipv naar boven) en kon er dus niet uit, persweeen waren op een gegeven moment ook weg, alles is toen wel goed gekomen gelukkig, alleen moest hij wel naar de kinderafdeling toe, alles snel snel, we wisten toen niet eens wat het was, meid/zoon. Dat gedeelte hoop ik dat deze keer anders zal gaan, dat we haar (het wordt nu een dochter) meteen na de bevalling kunnen vast houden. Maar op zich de bevalling, ach, dat viel toen ook best mee, hopelijk deze keer weer.

groetjes,
lia

ik vind het heel dubbel.

Mijn eerste bevalling eindigde na bijna 24 uur in een keizersnede (mijn ontsluiting bleef hangen op 7 cm ondanks goede weeen en een goede ligging van ons kind en ons kind is erg groot geboren).

Vorig jaar ben ik bevallen van een dood kindje van iets meer dan 14 weken oud. Die bevalling vond ik erger dan mijn bevalling van ons kind.

Ik heb dus geen idee hoe het deze keer zal gaan, maar ik bereid me wel voor op een bevalling in het ziekenhuis (snif snif), ik had graag thuis bevallen, maar dat mag nu niet meer.
Stiekem hoop ik dat ik op natuurlijke wijze kan bevallen, zodat het herstel sneller gaat en ik ook zo'n glibber kindje direct zelf mag aanpakken vanuit mijn vagina.
Dat lijkt mij zo prachtig.

Maar ik ben bang dat dat niet zo zal zijn, want deze baby is ook al groter dan gemiddeld.......dus......

We zullen zien. eerst maar eens zien hoe de zwangerschap en groei verder verlopen en dan bespreek ik het allemaal eens met mijn gyn.
Ik ben bang dat ik bij voorbaat al een uitzichtloos gevoel heb, omdat het misschien toch niet lukt en ben dus bang dat ik dan de weeen niet goed kan opvangen (dat lukte mij vorig jaar nl niet goed).

gr mama van MD

21 wkn 5 dagen.

Ik weet het, dit klinkt gek bij een moeder die zwanger is van haar 5e, maar ik zie enorm tegen de bevalling op. Volgens mij wordt het bij elke zwangerschap een beetje erger. Raar He.
De eerste bevalling duurde zo'n 12 uur. Na anderhalf uur hele lichte persweeën, die niks bereikten, moest ik alsnog naar het ziekenhuis. Dat ritje naar het ziekenhuis deed wonderen, want toen ik in de rolstoel het ziekenhuis werd binnengesjeest, zei ik nog dat ze moetsen opschieten want ik kon de baby niet meer binnenhouden. Toen ik op het bed lag was de baby er al na 1 keer persen. Paar kleine hechtingen, niks bijzonders. Viel uiteindelijk dus reuze mee.
Bij de tweede bevalling zeiden we nog voor de gein: Even een stukje autorijden! Hadden we dat maar gedaan!! Na uren bleef het ineens bij 7 centimeter helemaal steken. Er gebeurde niets meer. Weer in de auto naar het ziekenhuis. En weer moest ik naar binnengesjeest worden, want ik kon de baby weer niet binnenhouden. Dus ik weer op het bed en na 1 wee was ze er al!!
En daar heb ik dan 12 uur aan gewerkt!!
Bij de derde dacht ik zal wel weer een lange nacht worden, maar integenstelling tot de eerste twee bevallingen, braken nu als 1e mijn vliezen. Na een minuut of 10 begonnen de weeën, ik onder de douche en na een uurtje zei ik tegen mijn man, bel de vk maar, ik heb persweeën. Ja ja, zei hij nog. Hij toch maar gebeld en de vk zou zo snel mogelijk komen. Ik ben toen op bed gaan liggen en mijn man heeft de voordeur vast opengezet. Toen de vk eindelijk onze kamer binnenkwam, gooide ze haar tas neer, deed haar handschoenen aan en kon nog net onze zoon opvangen. Dat was in anderhalf uur tijd. Na die tijd moest ik alles nog verwerken, het was zo ontzettend snel gegaan!! Helaas moest Boaz toen naar het ziekenhuis omdat hij in het begin niet ademde. Hij dus in de ambulance en ik bleef thuis. De volgende dag mocht hij weer naar huis, kerngezond!!
Bij de laatste bevalling kwamen ze erachter dat Mathé in het vruchtwater had gepoept, ik dus zonder weeën naar het ziekenhuis. Op de verloskamer nog een tijd zonder weeën aan de monitor gelegen, waarna uiteondelijk besloten werd tot inleiding. Anderhalf uur later was hij er al.
Het zijn dus helemaal geen gruwel verhalen, extreem veel pijn , inscheueren of at dan ook, ken ik niet. Dus daar ben ik ook niet bang voor. Maar de controle kwijt zijn over je eigen lichaam, dat vind ik zo moeilijk. Ik moet alles onder controle hebben en dan, vooral bij de laatste twee, heb ik dat niet. En na de bevalling schudde mijn hele lichaam, ik kon het niet meer stil krijgen. Dat gevoel dat vindt ik zo moeilijk.   Gek he?
Maar dat gevoel als je baby op je buik ligt, is geweldig, dat vergeet je nooit weer. Dan ben ook ik alles weer vergeten.
Soms ben ik ook gewoon een vraagteken voor mezelf!!

Liefs Hilma.

hoi dames ik vind het mooi om alle berichtjes te lezen van jullie bevallingen
je ziet wel hoe verschillend het allemaal is

maar wat je bij iedereen leest die al een zoon of dochter heeft     is toch wel het mooiste als je je kind op je borst heb liggen net een paar sec na de geboorte
en daar doen we het voor toch !!!

groetjes soraya

Idd!!! Dat is toch wel ongeveer het allermooiste moment!!! Die vergeet je nooit weer. Als ik er alleen al aan denk, voel ik zo weer!!!!

Haha, kon ik de bevalling maar overslaan, en was ik alvast maar op dat moment!!

Liefs mij.

ik ben daar eigenlijk helemaal nog niet mee bezig. Nu 21 weken en 3 dagen zwanger van de 1e. Ben nog zo overrompelt door alles wat er nu met mij en in mij gebeurd dat ik eigenlijk per dag geniet (soms ook niet)
en nog niet bezig ben met hoe de bevalling zou zijn. komt misschien wel als ik wat verder in de zwangerschap ben.

Terug
Bovenaan