wie zit er nog meer te wachten en te wachten?

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi

De één na de andere baby wordt geboren! En allemaal gezond gelukkig tot nu toe, wat we tenminste hier lezen!

Ik ben morgen (donderdag) 40 weken...heb het idee dat ik overtijd ga lopen. En ik wil natuurlijk ook wel graag bevallen!   Het is mijn tweede kindje en bij mijn eerste ken ik deze 'wachtperiode' helemaal niet, hij kondigde zich met 37 weken al aan en kon toen net thuis geboren worden. Echt heel onverwachts!
Nu weet ik hoe frustrerend en vervelend het kan zijn wanneer je graag wilt en er gebeurt niks, gewoon hélemaal niks!
Ik ben ook niks niet fit. Hou in alle delen van mijn lichaam extreem veel vocht vast, iets wat de VK en ik goed in de gaten houden. Want zodra ik het ook maar niet vertrouw en andere klachten krijg (behalve de extreme vermoeidheid) moet ik aan de bel trekken.
Mijn lichaam kan mijn gewicht amper dragen, ik zie er ook niet uit...totaal geen energie enzo, kan niks bijna. En heel lief, maar ook van die standaardreacties en clichés (zo van: ik weet anders niks te zeggen...) "je krijgt er wat moois voor terug, en het is voor een goed doel en maar tijdelijjk''.... Heb ik niks aan wanneer ik baal en me gewoon niet goed voel! Klaag gewoon even met me mee, denk ik dan. Want ik weet ook heus wel dat er ergere dingen zijn, vrouwen die niet zwanger raken, of een kindje verloren hebben of weet ik wat....maar zo werkt het dan even niet op zo'n moment natuurlijk!
Maar, ik mag verder blij zijn dat alles gezond is natuurlijk!!!
Even geklaagd hoor!
En..... wie van jullie baalt nog meer en zit te wachten?????
Succes allemaal he!

Hoi,

Tja, ik moet nog een tijdje langer wachten, zit net over de helft, maar weet nog goed van mn vorige hoe het voelt!
Zodra die 37e week er is zit je toch te wachten: want dan mag het!!! En dan heb je het ook echt wel gehad!!!
Begrijp me niet verkeerd; ik heb makkelijke zwangerschappen en bof dan ook ontzettend, maar op het end zit alles (en dan niet alleen je buik) je ontzettend in de weg!
Mijn zoontje besloot ook om netjes tot na de 40w te wachten: verselijk als je uitgerekende datum voorbij gaat (en ik dacht nog wel dat ie te vroeg zou komen).
Toen ik dus 40w en 1dag was heb ik mn vriend savonds maar aan het werk gezet: zo van kom op misschien helpt het (sex dus) en ja hoor... de volgende morgen  begon het!
Het heeft  nog tot de volgende dag geduurt, maar toen kon ik hem eindelijk in mn armen houden! En weet je wat nou zo erg was??? Daarna miste ik mn buik!!!Niet te geloven he!? Vrouwen weten ook nooit wat ze willen

Dus klaag maar lekker verder hoor... misschien lucht het een beetje op!
Ik hoop voor je dat je je kleine snel mag ontmoeten! Suc6!

Liefs Nika

Ja ik ben nu 34 weken en baal ook regelmatig hoor, begrijp me niet verkeerd ons kindje mag veilig in mijn buik blijven maar zou iets vroeger niet erg vinden haha, die grote buik, al dat vocht, nergens geen zin in hebben, en ben natuurlijk super nieuwsgierig naar ons kindje!!

Hai,
Ben op dit moment net over de helft, maar onze eerste kwam 10 dagen na de datum. Vreselijk vond ik het! Ik kreeg echt het gevoel alsof "ze" me vergeten hadden, alsof we werden overgeslagen. Ik kon niemand meer normaal bellen, zodra ik mijn naam zei klonk er geweldige opwinding en de grote vraag: "En????" Ik kon niet meer normaal over straat, "is het er nou nog niet?" alsof je het allemaal zelf in de hand hebt. En mijn man was op van de zenuwen. Ik voel dus erg met je mee en wens je heel veel succes met het lange wachten,   Liefs Soela

Mijn eerste was ook 10 dagen te laat terwijl ik ook dacht dat hij eerder zou komen omdat hij met 32 weken al helemaal ingedaald lag. Ik werd ook helemaal gek van het gewacht en ik heb geen enkele voorwee of teken gehad dat het uberhaupt zou gaan beginnen. Ik begon me al zorgen te maken dat ie voor altijd zou blijven zitten haha. Uiteindelijk ben ik toen ingeleid, maar zelfs dat werkte in eerste instantie niet, dat was ook frustrerend. Ga je 's ochtends naar het ziekenhuis en je denkt hij komt vandaag, mag je om 17.00 uur weer naar huis omdat er niks gebeurd. Ik was het echt helemaal zat, we zijn nog gaan uit eten die vroege avond, we zijn nog naar de videotheek geweest. Ik dacht het gebeurd toch niet, maar toen we net lekker op de bank de gehuurde dvd aan het kijken waren brak dan eindelijk het water. Ik was echt heel erg blij. Dus ik snap hoe je je voelt, die laatste loodjes wegen echt het zwaarst!

hoi,

Ik ben nu 37 wkn zwanger en denk helemaal niet na over wanneer het eventueel kan komen. Ik denk dat je nu moet genieten van dat je nog lekker vrij bent. Het kindje komt toch wel wanneer het komt. Je kunt wel de hele tijd wachten, maar daar schiet je eigenlijk niets mee op. Geniet gewoon lekker van de tijd!! Ik kan dadelijk zelf bij 40 wkn ook zoiets hebben van dat het lang duurt, maar je moet het maar nemen zoals het is. Je hoort ook regelmatig dat kinderen te vroeg worden geboren.

Dus geniet allemaal van deze mooie tijd!!!

Ilsje

Wat een rare opmerking; geniet er nog maar even van dat je vrij bent, je kiest toch voor een baby en is toch logisch dat je niet meer kan wachten of je moet wel een hele koude kikker zijn zeg..

Ik ben net zo vrij MET kind als zonder hoor, vrijheid zit hem niet in uurtjes die je ego aan jezelf kan besteden of kan uitrusten.   beetje rare uitspraak zeker voor een mommy to be, ik hoop dat je geniet van je laatste weken vrijheid zoals jij die ziet, ik zie vrijheid in hele andere dingen waarbij wel mijn familie in voorkomt.. vrijheid zit hem in gevoel niet in uurtjes voor jezelf..

Ik moet zeggen dat het mijn ervaring is dat je toch wel stukken minder vrij bent met een pasgeboren baby. Nu kan je nog gaan en staan hoe en wanneer je dat wil. Dat kan straks ook maar je moet eerst herstellen van die bevalling en aan je kind wennen en als je dan ergens heengaat dan gaat er een stuk meer planning aan vooraf dan nu. Verder vond ik het heel heftig dat opeens alles om de baby draait, je krijgt geen slaap, je krijgt soms amper tijd om te eten of douchen. Naar mate de tijd verstrijkt en je een ritme met je kind ontwikkelt gaat dat gemakkelijker maar de eerste paar maanden vond ik er heftig en toen ie begon te lopen toen werd het ook weer heel arbeidsintensief. Misschien dat ze dat bedoeld?

Terug
Bovenaan