wie zitten er in de ZW en waarom???

Hallo,

Ik werk als zorgcoordinator op een groep met verstandelijk gehandicapte mensen. Ik werkte 28 uur. Op het moment zit ik 14 uur in de ziektewet en 14 uur op kantoor. Ik ben 3 maanden zwanger. De reden is dat wnneer ik zwaar til, ik een bloeding krijg. Mijn lichaam waarschuwd dat het niet teveel kan hebben. Ik vond het in het begin vreselijk maar alles ten goede van de baby. Wat ook mee speelt is dat ik na 10 jaar dokteren eindelijk zwanger ben geraakt dus wel wat extra voorzichtig. Omdat dit waarschijnlijk onze enige kans is. Gelukkig doet niemand moeilijk, mijn hoofd en teamgenoten zijn erg meelevend en weten ook dat we al heel wat hebben mee gemaakt. Dat geeft wel een stukje rust.

Groeten pinklady

Ik werkte 24 uur, ben nu 3 maanden zwanger, en nog maar af en toe op 't werk vanwege een hartkwaal. Ik heb altijd al hartklachten gehad, maar door de extra belasting van de zwangerschap en 't feit dat ik er absoluut geen medicijnen tegen mag slikken, moet ik het rustig aan doen. Bij mijn eerste zwangerschap was er vanuit het werk wel begrip, maar deze keer nauwelijks. Ik ben mijn huidige functie sowieso kwijt ("reorganisatie" zeggen ze; m'n neus! )  en wat ze nu met me gaan doen is onduidelijk....

Hoi,

Ik werk 22 uur per week op het CallCenter van een bank. Ik zit momenteel volledig in de ziektewet en het ziet er niet naar uit dat ik nog mag gaan werken.

Ik ben momenteel 16 1/2 week zwanger en zit al 6 weken in de ziektewet. Ik ben overmatig misselijk en als ik niet rust dan komt alles eruit. Geen medicijn of andere behandeling slaat aan. Tijdens mijn eerste zwangerschap duurde het tot aan mijn bevalling (gelukkig ietsje minder heftig dan deze zwangerschap, anders weet ik niet of er wel een tweede was gekomen).

Doordat ik bij de eerste met 28 weken weeen kreeg en uiteindelijk 6 weken volledige bedrust moest houden is nu gelijk door de vk gezegd dat ik moet stoppen met werken omdat ik net zoveel kans heb op vroege weeen als de eerste keer. Als ik nu niet naar mijn lichaam luister dan is de kans groot dat het deze keer wel een vroeggeboorte wordt.

Pas nu begin ik er een beetje vrede mee te krijgen dat ik niet meer mag werken. Ik heb het er heel moeilijk mee gehad, ik voelde me schuldig, voelde me een zwakkeling en miste mijn werk. Ik besef steeds beter dat ik hier ook niet op die manier voor gekozen heb.

Kus Syl

Hoi,
Ik heb 11 weken volledig in de ziektewet gezeten (werkte 32 uur op kantoor), vanaf week 7 tot en met week 18 van mijn zwangerschap (nu 23 weken en 4 dagen). Ik had last van extreme misselijkheid en kon niks ruiken en zien en lag alleen maar in bed. Ik heb zetpillen genomen die me niet veel holpen en heb heel de tijd overgegeven. Na week 18 is het verbeterd en ben ik twee halve dagen gaan werken. Op dit moment werk ik 28 uur en heb met de bedrijfsarts afgesproken dat dat het maximum is tot aan mijn verlof in februari. Ik ga dus ook 6 weken van tevoren al met verlof. Het gaat gelukkig op dit moment redelijk met me, alhoewel ik nog weleens misselijk ben !
Birgit

Ik werk normaal gesproken gemiddeld 36 uur per week. Nu zit ik op 50% dat betekent de ene 16 uur, de andere week 20 uur. Daarnaast heb ik een totale reistijd van 2,5 uur - 3 uur per dag. Die reistijd nekt me. Ik heb gevraagd of ik tijdelijk ander werk kon doen op kantoor. Helaas werd niet op in gegaan, gevolg is dat ik er nu dus nog maar 50% ben.

Mijn bloeddruk is structureel aan de hoge kant, en is nu stabiel (nog wel te hoog), zolang dat zo blijft blijf ik 50% werken, als de bloeddruk weer gaat stigen, moet ik van de bedrijfsarts weer minderen.

Miep

hoi hoi

Ik ben nu 13 weken zwanger en zit vanaf week 8 volledig in de ziektewet. Ik ben groepsleerkracht van een 4/5 combinatie een hele gave baan die ik nu helaas weer moet missen. Ik heb nl hyperemesis gravidarum, oftewel een ernstige vorm van zwangerschapsbraken die 9 mnd lang duurt. Ik houd dus niets binnen en droog langzaam uit. Bij mijn zoontje heb ik zelfs een aantal keer in het ziekenhhuis gelegen aan het infuus om weer wat bij te komen. Ik hoop dat dat nu voorkomen kan worden. Ik doe dus de hele dag niets, ik lig zoveel mogelijk heel erg stil om m'n eten maar binnen te houden. Voor m'n zoontje (13 mnd) is er dagelijks hulp in huis.
Ik vind zwanger zijn dan ook echt niet leuk, maar een kind krijgen is geweldig!

Pfff, het wordt vanzelf een keer juni!

gr. Clau

Oh ja, ik werkte de ene week twee en de andere week drie dagen

Terug
Bovenaan