wie zitten er in de ZW en waarom???

Hallo,

Ik werk als zorgcoordinator op een groep met verstandelijk gehandicapte mensen. Ik werkte 28 uur. Op het moment zit ik 14 uur in de ziektewet en 14 uur op kantoor. Ik ben 3 maanden zwanger. De reden is dat wnneer ik zwaar til, ik een bloeding krijg. Mijn lichaam waarschuwd dat het niet teveel kan hebben. Ik vond het in het begin vreselijk maar alles ten goede van de baby. Wat ook mee speelt is dat ik na 10 jaar dokteren eindelijk zwanger ben geraakt dus wel wat extra voorzichtig. Omdat dit waarschijnlijk onze enige kans is. Gelukkig doet niemand moeilijk, mijn hoofd en teamgenoten zijn erg meelevend en weten ook dat we al heel wat hebben mee gemaakt. Dat geeft wel een stukje rust.

Groeten pinklady

Ik werkte 24 uur, ben nu 3 maanden zwanger, en nog maar af en toe op 't werk vanwege een hartkwaal. Ik heb altijd al hartklachten gehad, maar door de extra belasting van de zwangerschap en 't feit dat ik er absoluut geen medicijnen tegen mag slikken, moet ik het rustig aan doen. Bij mijn eerste zwangerschap was er vanuit het werk wel begrip, maar deze keer nauwelijks. Ik ben mijn huidige functie sowieso kwijt ("reorganisatie" zeggen ze; m'n neus! )  en wat ze nu met me gaan doen is onduidelijk....

Hoi,

Ik werk 22 uur per week op het CallCenter van een bank. Ik zit momenteel volledig in de ziektewet en het ziet er niet naar uit dat ik nog mag gaan werken.

Ik ben momenteel 16 1/2 week zwanger en zit al 6 weken in de ziektewet. Ik ben overmatig misselijk en als ik niet rust dan komt alles eruit. Geen medicijn of andere behandeling slaat aan. Tijdens mijn eerste zwangerschap duurde het tot aan mijn bevalling (gelukkig ietsje minder heftig dan deze zwangerschap, anders weet ik niet of er wel een tweede was gekomen).