wie zitten er in de ZW en waarom???

Hoi,
Ik ben nu 31 weken zwanger en zit vanaf week 6 volledig in de ziektewet. Ik ben ook overmatig misselijk en moet ook nu nog vaak spugen. Dit zelfde heb ik ook bij mijn zoontje gehad (nu 22 mnd).
Ik ben werkzaam in een verzorgingshuis, nu niet door de misselijkheid, ook kan ik niet tegen warmte, zo gauw ik het nu warm  krijg word ik misselijk, terwijl ik normaal gesproken een echte kou kleum ben.....     Hormonen.....een beetje minder mag wel..

Door1

Hoi,

Ik ben vandaag 9 weken zwanger en ga vanaf maandag (tijdelijk) in de ziektewet.Momenteel heb ik nog vakantie.Ik ben verpleegkundige en werk 10 uur per week in de avonduren.
23 nov. is er bij mij suikerziekte geconstateerd. Waarschijnlijk heb ik dit aan mijn vorige zwangerschap, 3 jaar geleden, vergehouden; ik had toen ook zwangerschapsdiabetes, kind woog 9,5 pond.
Ik zit nu in het hele ziekenhuiscircuit van gynaecoloog, internist, diabetesverpleegkundige, dietiste en oogarts.Ik moet 7x op een dag mijn bloedsuiker prikken en 4 x per dag insuline spuiten. Het is belangrijk dat mijn suikers zo laag mogelijk zijn (tussen de 4 en 6).Aangezien ik de afgelopen 3 jaar waarschijnlijk continu te hoog heb gezeten heb ik nu met de lage suikers vaak een hypo gevoel (ik voel me een uitgeknepen vaatdoek, heb totaal geen energie en lig s' avonds om 20-21 uur in bed, terwijl ik anders tot 23.00-23.30 uur moet werken)
Het is nu belangrijk dat ik eerst goed op insuline ingesteld ben en kan  dan hopenlijk onder begleiding vd diabetesverpleegkundige weer gaan werken (insuline behoefte wordt dan weer anders).

Groetjes Judith

Terug
Bovenaan