Wie zwanger en werkzaam in kinderopvang?

<p>Hoi </p><p>Ik begreep vandaag op mijn werk dat je na 28 weken zangerschap passende werkzaamheden moet verrichten als je de 1,5 meter afstand niet kunt nakomen.</p><p>Nu is die 1,5 meter in een peutergroep natuurlijk erg lastig, aangezien je met verschonen etc zit. <br /><br /></p><p>wie is er nog meer werkzaam in de kinderopvang en doet vanwege deze ‘regel’ aangepast werk? En wat voor werk doe je dan? <br /><br /></p><p> </p>

Hi! 
Ik ben op dit moment 28 weken en werkzaam op de BSO. Ik moet volgende week nog 3 dagen boventallig werken (om mijn BSO groep over te dragen aan de collega die me gaat vervangen) en dan mag ik met verlof.
Ik heb wel mazzel met mijn werkgever dat ik geen aangepast werk hoef te gaan doen. In de Facebook groep waar ik in zit moeten de meeste wel vervangend werk doen.

Een collega van mij is 22 weken zwanger, werkt op de babygroep en peutergroep.
Hoe het precies zal gaan weet ik niet, maar ze wordt in ieder geval wel van de groep gehaald in week 28 en moet thuis ander werk gaan doen. Protocollen doorlezen, babycursus doen etc.
Wat zegt jouw werkgever dan? Je hoeft dit toch niet zelf op te lossen? Ze zijn verplicht je ander werk aan te bieden en je van de groep te halen 

Nee, ik hoef dit zeker niet zelf op te lossen. 

Het is meer dat ik het zelf heel erg jammer vind, blijf liever gewoon op de groep....
@zonnebloempje2017, lekker dat je al met verlof gaat, maar ik wil dat dus juist niet ;-) 
Dus ik was benieuwd hoe ‘streng’ andere organisaties dit dus opvolgen.....

[quote quote=10349529]Nee, ik hoef dit zeker niet zelf op te lossen. Het is meer dat ik het zelf heel erg jammer vind, blijf liever gewoon op de groep…. @zonnebloempje2017, lekker dat je al met verlof gaat, maar ik wil dat dus juist niet ? Dus ik was benieuwd hoe ‘streng’ andere organisaties dit dus opvolgen…..[/quote]
Ik wou in eerste instantie ook niet. Vind het een verschrikkelijk idee dat ik straks 6 maanden mijn kindjes niet zal zien. Maar doordat ik het tijdig wist heb ik er vrede mee gekregen. Daarbij komt wel ik al  2 middagen minder werk vanwege hoofdpijn klachten maar dan nog was ik graag tot 34 weken door gegaan.

Interessant onderwerp, werk niet in de opvang, wel met jonge kinderen. Nu 20 weken en ga toch ook kijken of ik met 28 weken sommige dingen kan aanpassen om niet dichtbij kinderen/mensen te hoeven komen. Maar wat ik me afvraag:
Stel je gaat met 28 weken met verlof, vervalt dan het recht om te kiezen of je 10 of 12 weken na je uitgerekende datum verlof opneemt? Misschien was je sowieso van plan tot 34 weken te werken, maar stel je wilde tot 36 weken (proberen) door te werken, dan heb je nu die keus misschien niet meer? Ik vind zelf de tijd die ik met baby kan doorbrengen het meest waardevol dus wil proberen tot 36 weken te redden (niet koste wat het kost hoor, maar toch)

Terug
Bovenaan