Wie zwanger en werkzaam in kinderopvang?

Mijn werkgever geeft me verlof.. hier zijn ze niet toe verplicht, in principe moeten ze vervangend werk regelen. Ik denk wel dat ik daardoor inderdaad maar 10 weken na die tijd heb. Voor mij is de situatie nu niet heel anders omdat ik al deels in de ziektewet zit en had er daardoor sowieso uit gemoeten met 34 weken.
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik tot 36 weken door gewerkt zonder moeite. Wou toen ook zo lang mogelijk na die tijd thuis zijn. (Kreeg nog 2 weken extra cadeau omdat meneer pas met 41+6 kwam aanzetten).
Ik kan wel zeggen dat beide dingen zijn voordeel heeft. Zowel nu al lekker in de rust als doorwerken en daarna lekker lang thuis zijn.

Ik werk ook in de kinderopvang en ben nu 31 weken zwanger. Sta nog steeds op de groep zowel kdv als bso groep. 
Was extra vaak mijn handen en met ouders hou ik 1.5 meter afstand. De bso kinderen kan ik er meer rekening mee houden dan op kdv. Ik vind heerlijk om nog op de groep te staan.
Woon in het Noorden en het is hier in de buurt bijna tot geen corona gevallen. Dat speelt ook mee dag ik nog steeds gewoon op de groep sta.

Hoi hoi,

Ik ben gastouder bij mij thuis dus neem gewoon 6 weken verlof,
helaas is er voor ons geen betalingsregeling die ons doorbetaald behalve de TOZO maar helaas heb ik daar geen recht op.
Wel ga ik eerder met verlof 6 weken en komen de ouders niet binnen bij mij,
gr

Hoi hoi,

Ik ben gastouder bij mij thuis dus neem gewoon 6 weken verlof,
helaas is er voor ons geen betalingsregeling die ons doorbetaald behalve de TOZO maar helaas heb ik daar geen recht op.
Wel ga ik eerder met verlof 6 weken en komen de ouders niet binnen bij mij,
gr

@cvb waar heb jij gevonden dat het verplicht is? Zou je een link kunnen sturen? :) 
Ik ben momenteel 24 weken zwanger en werk ook in de kinderopvang, 36 uur op de babygroep.
Heb het er toevallig gisteren met mijn locatiemanager over gehad.. Zij wist van niks en heeft de regio manager gemaild, daar wachten we nu op.. 
Ik wil eigenlijk niet al met verlof met 28 weken, maar ook geen onnodig risico lopen. Ouders komen bij ons niet in het pand maar met collega's houd je natuurlijk geen afstand..
Lastig he.. 

Volgens mij is het zeker niet verplicht. Als je wel op de groep wilt blijven werken, mag dat. Je werkgever moet wel zorgen voor een veilige werkomgeving, dus zoveel mogelijk alle RIVM regels toepassen.
Als je googlet op protocol kinderopvang dan vind je het protocol waarin dit staat beschreven. 

hoi
Deze regel is er idd met 28 weken mag je niet meer op de groep.
https://www.fnv.nl/cao-sector/zorg-welzijn/kinderopvang/blijf-op-de-hoogte/protocol-kinderopvang
In dit protocol kan je het terug lezen.
Groetjes Astrid 

Terug
Bovenaan