Wiec ook een slecht voorgevoel, maar toch gezonde zwangerschap?

Hoi meiden,  
Ik weet sinds een paar weken dat ik weer zwanger ben na 2 mk. Maar ik heb sinds een week weer zo'n voorgevoel dat het misgaat. Nou kan 't natuurlijk met die miskramen te maken hebben, dat ik zo onzeker en bang ben en bijna niet durf te hopen dat 't ooit nog goed komt.
Dus nou vraag ik me af: zijn er onder jullie nog meiden die ook zo'n voorgevoel hadden, maar toch een gezonde baby hebben?
Liefs, Yvette

hoi yvette

het is helemaal niet gek dat je er even geen vertrouwen in hebt hoor! ik heb dat de eerste weken ook zeker niet gehad.
en nog 10 weken en dan is ons kindje er dan eindelijk toch!

mag je nu vaker op controle komen? moet je naar de gyn? of de verloskundige?
als je je onzeker voelt, moet je dat ook zeker daar zeggen! heb je al een vroege echo gehad bijvoorbeeld? met 7 weken een kloppend hartje zien, ga mij toch weer een weekje wat meer rust.
je wilt echt niet weten hoe vaak ik gebeld heb met het ziekenhuis die eerste weken!

liefs Carina

Hoi Carina,
Nee, ik heb niet eerder een echo. En ik ben ook bang dat ze me een zeur vinden in het z'huis. Wat heerlijk dat je bijnn je kindje in je armen mag houden, zeg!
Ik ben echt wel een beetje jaloers, hoor! Maar 't is je van harte gegund. Wij allemaal hier op dit forum, trouwens.
Liefs, Yvette

Wat belachelijk dat je niet eerder een echo mag hebben na 2 mk. Soms begrijpen die mensen er echt niets van. Gewoon bellen en zeggen dat je je zo ongerust maakt. Stress is ook niet goed voor een zwangerschap, dat moeten ze toch inzien?

hoi yvette!

voel je je weer wat meer zeker van de zwangerschap?
of leef je nog steeds tussen hoop en vrees.

ik heb na de 2de miskraam de huisarts gebeld. en die zei eerst dat ze pas onderzoeken gingen doe na een derde keer. toen ben ik uit mijn slof geschoten. toen ik de derde keer zwanger bleek, had ik dus heel snel een afpsraak bij de gyn. maar dat komt omdat ik die ingang al had na de 2de miskraam.
de onderzoeken waren in volle gang terwijl ik weer zwanger bleek.
jammer genoeg was de derde keer ook niet het gewenste resultaat.

als je je zo onzeker blijft voelen, dan zou ik wel een gesprek met de huisarts aangaan. zodra je de 7 weken voorbij bent, is er echt wel wat wezenlijks te zien op de echo.
en je bent echt geen zeur als je vanwege die onzekerheid naar de huisarts gaat hoor!

ik was ook vreselijk jaloers op alle zwangere vrouwen om me heen. geeft niks!
ik hoor je over een paar weken wel klagen over maagzuur en bandenpijn! hahaha

liefs Carina

Hoi Yvette,

Ik heb ook twee miskramen gehad en inmiddels een dochter van ruim 10 maanden en ik ben nu weer 12 weken zwanger. Door de miskramen was (en ben ik nu weer) ik ook erg onzeker over of alles wel goed zou gaan. Ik denk dat het een soort van zelfbescherming is om jezelf voor de grote klap te behoeden. Dit onzekere verdween bij mij pas rond de 20 weken. Ik ben bij mijn vorige zwangerschap in het begin met 6,5, 8,5, 10,5 en 13 weken zwangerschap bij mijn verloskundige op controle geweest steeds voor een echo. Dit gaf toch steeds wat geruststelling. Nu ben ik met 8 weken zwangerschap voor het eerst geweest en hebben we een kloppend hartje gezien, dit keer ga ik in de reguliere controles mee en mag ik volgende week (met 13 weken) voor de tweede echo. Weer heel erg spannend, want in tegenstelling tot mijn vorige zwangerschap heb ik nu veel minder last van kwaaltjes. Zo zijn er helaas steeds weer andere dingen die je onzeker maken. Helaas zorgt een miskraam en zeker meerdere ervoor dat je niet meer onbezorgd zwanger kunt zijn.

Probeer zeker een vroege afspraak (met ca. 7 weken) te maken, vooral voor je eigen gemoedsrust en je weet waar je aan toe bent.

Sterkte de komende weken en hopelijk mag ook jij over een maand of 7/8 ook een gezonde zoon/dochter in je armen houden.

Groeten,
Karin

Hoi meiden,
Volgende week ga ik een weekje op vakantie en dus nog geen echo. Misschien dat ik daarna vraag om een eerdere echo. En Karin, je hebt gelijk. Het onbezorgde is er vanaf. Zeker na 2mk's. En helemaal geen symptomen.
Ik leef dus nog steeds tussen hoop en vrees, Carina.
Om gestoord van te worden. Ik blijf zo bang. Ik ben deze keer niet bij een verloskundige, maar alleen bij het z'huis. Wat vinden jullie? Toch ook naar verloskundige?
Liefs, yvette

Hoi Yvette en anderen,
Wat herkenbaar allemaal! Ik heb ook 2 MK's gehad en deze week zal duidelijk gaan worden of ik opnieuw zwanger ben. Na de 1e MK was voor mij het onbezorgde er al wel van af, zeker ook omdat de 1e keer bij mij tijdens de echo een MA is vastgesteld. De 2e MK had ik een naar voorgevoel en bleek het ook weer een MA te zijn. Ik ben inmiddels voor onderzoeken naar de gyn verwezen en ik heb besloten dat, mocht ik zwanger zijn, ik daar heel erg gebruik van ga maken. Er zijn daar zoveel co's die allemaal moete oefenen met het maken van echo's, dat het  vast niet erg is als ik eens wat vaker kom. Mijn VK heeft zelf geen echo-apparaat, dus ik moet zowieso naar het echocentrum of de gyn. Nu ik bij de gyn ben en er allerlei onderzoeken lopen voel ik me wel wat geruster.  
Yvette, ik zou zeggen: bel gewoon vast naar je gyn om een afspraak te maken voor na je vakantie(tenzij je daardoor niet meer van je vakantie kan genieten) en maak vooral veel gebruik van je bekendheid in het ziekenhuis! Je hebt een medische indicatie, dus  zal er wel niemand klagen over de kosten.  
Succes!
Liefs, Karin  

Terug
Bovenaan