wiegje of ledikantje

hallo,
ik heb een dochter van 1 jaar. en ben aan het denken aan een tweede kindje.
mijn dochter heeft vanaf het begin gelijk  in haar eigen kamer geslapen in een ledikantje.

een paar mensen vroegen waarom ze niet in een wieg lag, omdat die kleiner is en knusser.

ik zit te denken om nu wel een wieg aan te schaffen voor de tweede.
is een wieg nu zoveel beter en hoelang kan je kleintje daarin liggen?

gr henny
 
Ik ga bij 'n tweede ook 'n wiegje aanschaffen. Anouk (13,5 mnd) had 'n ledikantje, maar denk dat ze als piepklein babietje beter had geslapen in 'n wiegje (sliep slecht de eerste weken). Veel beschermder zo'n klein holletje. Ik denk dat ze in zo'n groot ledikant als piepkleintje bijna pleinvrees krijgen, maar goed, we hebben het zo gelaten. Op 'n gegeven moment sliep ze verder prima.
Maar 'n tweede zou ik graag in 'n knus klein wiegje willen leggen.
Ze kunnen er zo'n 3 maanden in geloof ik.
Liefs, Femke
 
Hoi Henny,

Zowel mijn zoon (nu 3 jaar) en mijn dochter (bijna 1) hebben in een wiegje geslapen.
En hoe lang ze erin gelegen hebben? Dat verschilt per baby. Het hangt ervan af hoe snel ze groeien. Mijn zoon heeft er 6 maanden in gelegen en mijn dochter 4 maanden. Want toen werden ze te groot voor de wieg. En beide kinderen hebben bij ons op de kamer gelegen. Onze zoon heeft 6 maanden in zijn wieg bij ons op de kamer geslapen. En onze dochter heeft 11 maanden (4 maanden in wieg, 7 maanden in ledikant) bij ons op de kamer gelegen.
Ikzelf denk ook dat een wieg in de eerst weken/maanden beter is dan ledikant. Een wieg is knus en geborgen......
Groetjes Chantal
 
hallo,

ik heb een zoon van 8 maand oud. Hij heeft de eerste 5 maanden in een wieg gelegen, toen begon hij met omdraaien en hebben we hem in een ledikant gelegd. Het was een familiewieg, dus we hebben hem niet gekocht. Hij slaapt altijd goed. Ik heb niet het idee dat een wieg beter is dan een ledikant hoor.

Groeten Suusje
 
Hallo,

Huub heeft ook eerst in een wiegje geslapen, wij hadden gewoon een mand die we hebben laten bekleden. Dat was lekker warm en het is erg makkelijk.
Ik heb toen ik zwanger was altijd gezegd dat hij meteen naar zijn eigen kamer ging, maar hij heeft 6 weken bij ons op de slaapkamer gelegen en ik vond het geweldig.
Heerlijk zo'n klein ventje dicht bij je s'nachts.
Na 6 weken hebben we hem met de mand in het ledikantje laten slapen  en na een aantal weken sliep hij in zijn eigen bedje.
Bij de volgende zou ik weer hetzelfde doen.
Zo'n mand is ons erg goed bevallen.

Groetjes Brenda
 
Hoi,
Quinten heeft de eerste 4 maanden in een wieg bij ons op de kamer geslapen.
Wij vonden het heel prettig om hem dicht bij ons te hebben en hij had het ook naar
zijn zin want hij sliep prima. Het is lekker knus zo'n wiegje voor zo'n klein hummeltje.
Na die 4 maand is hij naar zijn eigen kamer en ledikant gegaan omdat hij niet meer
in de wieg paste. De overgang ging prima.
Wij zullen het bij een evt volgend kindje dan ook weer zo doen.
Groetjes Melanie mmv Quinten
 
Hallo,

Mijn dochter heb ik wel meteen vanaf het begin in haar ledikant gelegen in haar eigen slaapkamer, en zij sliep daar prima in! Ik denk dat het ook per baby verschilt hoe goed ze slapen.

Mijn nichtje is in januari bevallen van een dochter en die heeft zij tot 6 weken in het reiswiegje laten slapen bij hun op de kamer en vanaf 6 weken dus in haar ledikant en ook daar slaapt zij prima!

Dus ja dat kan je ook doen ipv een hele wieg aanschaffen!

Groetjes Saskia
 
Hallo Henny,

Ik heb een zoontje en hij heeft de eerste 2,5 maand in een wieg naast ons bed geslapen. Wij hebben een familie wieg, waar ikzelf ook in heb gelegen. Dit maakte mijn keuze voor een wieg makkelijker. Ik zou er geen wieg voor aanschaffen. Je kan een ledikant ook verkeinen door een handdoek in de rug te rollen, zodat je kindje geborgenheid voelt.
( dit deden ze in het ziekenhuis ook. Mijn zoontje heeft in de couveuse gelegen. )
Na 2,5 maand hebben we onze zoon in z'n eigen ledikant gelegen, met het hemeltje van de wieg, zodat de verandering niet te groot was.
Succes met je overwegingen.
 
Terug
Bovenaan