wiegje of ledikantje

Bij ons heeft hij van het begin af aan in zijn eigen kamer in een ledikant geslapen. Wij wilden hem absoluut niet op onze kamer, je word er dan snel wakker van dachten we. En persoonlijk vonden we dat hij gewoon een eigen kamer had en hoe sneller ze op de eigen kamer leren slapen hoe beter. Maar nogmaals, da's persoonlijk.

Mijn zwager en z'n vriendin hadden wel een wiegje op de kamer, dat wilde zij graag (hij liever niet). Toch maar proberen .. dat ging 3 dagen goed en toen heeft hij het wiegje in de babyslaapkamer gezet, anders kon hij niet slapen. Zij ging erin mee, kindje heeft volgens mij zeker 6 maanden in de wieg geslapen.

Tis bij elke kind verschillend denk ik.

Als er bij ons ooit een tweede komt, doen wij het weer net zo. En persoonlijk vind ik het ook zonde, zeker als je speciaal een wieg aan gaat schaffen. Die dingen zijn best prijzig en ze liggen er maar 3 maanden in vaak.

Iemand had het hier over een handdoekrol in de rug. Hebben wij ook gedaan (ons kindje heeft ook in de couveuse gelegen) en dat werkt perfect!
 
Hoi Henny,

Mijn zoontje is nu 5,5 week en slaapt 's nachts in een wieg bij ons op de slaapkamer en overdag leg ik hem in zijn eigen kamertje in een ledikant (ook om op onze slaapkamer het raam open te kunnen doen). Hij slaapt dus in allebei. Een tip is misschien wel om haar of hem vanaf het begin in allebei de bedjes te leggen zodat zij  of hij  het allebei gewend is.

groetjes, Karin
 
Hallo allemaal,

Onze kinderen hadden geen familie wieg en aanschaffen vonden we zonde. Wij hebben de eerst weken gewoon de bak van de wandelwagen op 2 stoelen in onze slaapkamer gezet zodat ze wel voor de eerst tijd snel te horen waren. Na ca 8 weken zijn ze toen gewoon in hun ledikant gaan slapen 's nachts. We waren toen al begonnen om ze overdag in hun ledikant te laten wennen. Wellicht ook een idee?

Groetjes Ivonne
 
Terug
Bovenaan