wiegje op kamer ivm borstvoeding?

A

Anoniem

Guest

Ik heb een vraag aan iedereen: Moet je een wieg op de kamer ivm borstvoeding?

Van de week heb ik mijn intake gesprek gehad voor de kraamzorg en die mevrouw zei tegen me dat ik een wieg op de kamer zou moeten zetten ivm de borstvoeding de eerste 5 weken. Dan hoef ik niet zovaak "ver"te lopen om bv te geven.

Ik weet het niet eigenlijk, mijn man moet gewoon werken en dan moet ik licht aanzetten in de slaapkamer (omdat ik zeer slecht ziend bent zonder mijn lenzen) en kan ik alles niet zo snel.

Kan ik niet gewoon in mijn stoel op de kinderkamer bv geven?

Wat zijn jullie ervaringen hiermee.

Anders moet ik nu nog snel een wieg gaan aanschaffen en ik hoop dat dat dan nog kan ivm de levertijd.

Ik ben nu bijna 32 weken zwanger.

Groetjes Anouk

Hoi Anouk,

Ik ben nu in verwachting van mijn 3e kindje.
Bij mijn vorige 2 kinderen heb ik ook een borstvoeding gegeven, maar gewoon op hun eigen kamertje in een stoel en af en toen lekker bij mij in bed en daarna leg ik ze weer in hun eigen bedje op hun eigen kamertje.

Een wiegje op je kamer vind ik eigenlijk onzin.
Maar goed ieder heeft daar eigen mening erover.
Als een baby gewoon op eigen kamer blijft heeft hij/ zij daar rust en jullie zelf ook.
Ik hoop dat je wat aan mijn advies hebt.
Groetjes monica

Hoi Anouk

Ook wij wisten eigenlijk niet wat we met deze vraag moesten. Wij hebben toen besloten dat we de kleine gewoon op haar eigen kamertje zouden leggen en in geval van nood de kinderwagen gewoon op de kamer zouden zetten en dan alsnog op zoek gaan naar een wiegje (we konden verschillende mensen die nog een wiegje te leen hadden)
Uiteindelijk is onze dochter te vroeg (36w3d) geboren en heeft erg veel voedingen nodig, soms komt ze wel elk uur. Omdat ze zo klein is is het gewenst om haar iedere keer als ze wil te voeden. Dit is dus geen doen als ze op haar eigen kamertje ligt, dus uiteindelijk ligt ze nu toch bij ons in de slaapkamer in een in de haast geleend wiegje. Hopelijk kan ze rond de officieele uitgerekende datum (9 okt) gewoon naar haar eigen kamer. Als ze nog maar 1 echte nachtvoeding nodig heeft is dit goed te doen denk ik, maar zolang ze 3 a4 keer per nacht komt ben ik toch wel blij dat ik niet mijn warme bedje uit hoef.
Succes met je keuze, doe wat je hart je ingeeft, dit is veel belangrijker dan alle adviezen die je van iedereen krijgt.

Groetjes Natalie

het moet net hoor! Wat een onzin zeg. Gewoon doen wat jullie prettig vinden! En waarom zou een stoel op de kinderkamer niet voldoende zijn.....daar heb je ook alle spulletjes bij de hand om te verschonen.

Maar er zijn idd ook mensen die de eerste tijd hun kinderwagenbak boven zetten en daar de kleine in laten slapen.

Zelf hebben we wel een wieg op onze kamer straks, hadden we bij ons zoontje ook al. Maar dit is dan ook een fam. wieg en wil die graag gebruiken.

Maar doe vooral wat jullie handig vinden!!

gr Sylvia

Hoi Anouk,

Ik denk dat de keuze voor een wiegje op de slaapkamer ja of nee niet zo veel te maken heeft met bv. Het is meer: vind je het fijn om je kindje zo dichtbij te hebben 's nachts? De een slaapt dan juist niet omdat ie wakker wordt van elk geluidje en de ander slaapt juist beter doordat ie elk geluidje hoort.
Mijn oudste is naar zijn eigen kamertje gegaan toen ik na 3 maanden weer ging werken, de jongste heeft bij ons geslapen tot dat de wieg te klein werd (met een maand of 6) en dat vond ik heerlijk, dus nr. 3 slaapt straks ook gewoon lekker bij ons totdat de wieg niet meer past. Beide heb ik bv gegeven, de oudste dus ook op zijn eigen kamertje in een heerlijke stoel. Ik vond het vooral koud 's nachts daar zitten. In mijn eigen bed voeden vond ik prettiger.

Succes met je keuze,
keesje

Als wij geen familiewieg hadden gehad.... was het bedje niet op onze kamer gekomen hoor! Het wiegje stond wel strak naast mijn kant van het bed geparkeerd en dat vond ik sowieso erg fijn, los van de borstvoeding.
Toch vond ik het ook wel praktisch met de bv.
Even overtillen in eigen bed en voeden maar, niet over de koude vloer naar de babykamer etc etc.
Zo bleef ik zelf nog enigszins duf en kon ik redelijk snel verder slapen, als ik eenmaal over de vloer ben gelopen slaap ik uren niet.

Toen de jongste uiteindelijk naar zijn eigen kamer ging haalde mijn man hem op en legde hem weer terug na het voeden... en die wist de volgende ochtend niet eens meer dat die wakker was geweest!

En verschonen in de nacht... is niet altijd nodig gelukkig, maar indien nodig deed ik dat even snel op ons eigen bed.

groetjes,
Marije

Wij hebben onze 3 jongens gewoon in de kinderwagenbak op de slaapkamer gehad. Dit neemt een stuk minder ruimte in dan een wieg en ligt ook lekker knus voor de kleine.
Op het moment dat de nachtvoedingen afnamen zijn ze naar hun eigen kamertje gegaan.
Bij de een ging dit wat sneller als bij de ander.
Als er één onrustig was, ging ik lekker beneden op de bank voeden. Heerlijk geinstalleerd op de bank, helemaal alleen met 'n tweetjes. Dit vond ik altijd puur genieten, terwijl de rest van de huishouden lekker door kon slapen.

Het belangrijkste is dat jij het doet op een manier die jij prettig vind.

Succes met het uitvogelen wat het beste bij jullie past.

Groetjes,

Suus

hoi,

wij hebben onze eerste ook bij ons op de slaapkamer gehad in de familie wieg, dit was voor mij erg makkelijk omdat ik BV gaf, en omdat ik last had van mijn bekken hoefden ik dus niet elke keer naar zijn kamertje telopen. mijn vriend had 2 wk vrij, Mart heeft 3wk bij ons op de kamer geslapen.
daarna sliep hij lekker op zijn eigenkamertje.

bij de 2de doen we weer hetzelfde het geviel ons wel.

groetjes Simone

mv Mart en ?

Terug
Bovenaan