wiegje op kamer ivm borstvoeding?

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat we in ieden geval de kinderwagen met bak boven zetten voor het geval ik vaak moet voeden en stieken zo eens in het rond kijk voor een wieg (wellicht geleend van iemand).

Ik ga gewoon kijken wat ik het prettigst vind en wat het gemakkelijkst is ivm mijn slechtziendheid 's nachts.

Bedankt voor jullie advies zover.

Groetjes Anouk

Hoi,

Ons eerste kindje sliep de eerste week wel bij ons op de kamer. Maar als snel ging hij naar zijn eigen kamer, ik hoorde namelijk elk geluidje en kwam zo zelf niet aan slapen toe, en dat terwijl ik normaal een erg goede slaper ben.
Maar vooral doen wat je prettig vind.

Wat betreft je slechtziendheid waar je lenzen voor draagt. Kun je snachts geen bril op doen? of denk ik nu te makkelijk.

Groet mam van J

Hoi!

Ondanks dat ik er nog niet helemaal over uit ben of ik bv ga geven heb ik toch al onze familiewieg 'gereserveerd'. Het ledikantje past niet op onze kamer en een stoel past weer niet in de babykamer, dus ik zal zoiezo in ons eigen bed gaan voeden. Ik hoor van veel vrouwen om mij heen dat het (vooral de eerste weken) fijn is om de baby dichtbij te hebben. Je hoeft er dan zelf ook niet zo veel uit. Daarnaast kan ik vanuit onze slaapkamer de kleine niet horen in de babykamer en kunnen de deuren van de slaapkamers niet openblijven door de katten.
Het zou erg prettig zijn als je een wieg kunt lenen van iemand. Dat scheelt je weer een hoop geld.
De kans is groot dat wij het maar voor een paar weken in de wieg laten op onze kamer, omdat nog twee van mijn zussen hem graag willen gebruiken. (een is een maand later uitgerekend en de ander drie maanden later!) En als het ons niet bevalt kunnen we de baby snel naar zijn/ haar eigen kamertje verplaatsen.

Ik zelf heb het wel gedaan. Vond het fijn niet de kamer uit te hoeven snachts. Ik hoorde aan de smak geluidjes van mn kind dat ihj honger had. Dus was ik het huilen voor. ( ook wel zo fijn voor de rest van de familie!) Wat ik ook fijn vond, was dat ik hoorde of mijn zoon na de voeding nog spuugde of niet. In dat geval kleede ik hem om. Beetje zielig dat hij anders de hele nacht in zijn natte truitje moet liggen. En wij vonden het vooral erg gezellig. Af en toe even naar je slapende wondertje kunnen kijken en in het weekend mag hij smorgens even bij ons in het grote bed! Succes met je keuze!

Heb nog nooit gehoord dat dat zou 'moeten'. Is gewoon wat je zelf fijn vind.

Hannah heeft de eerste 3 weken in de kinderwagen op onze kamer geslapen, daarna geleidelijk naar haar eigen kamer (eerst overdag, later ook 's nachts).
En ik heb 14 maanden nachtvoedingen gegeven...ik voedde trouwens niet op haar kamer, maar haalde haar op en nam haar mee naar onze kamer waar ik lekker warm in m'n eigen bed haar kon voeden, na de voeding legde ik haar dan weer in haar eigen bed.
In periodes dat ze heel vaak kwam om een voeding 's nachts (dieptepunt rond 6 maanden toen ze 2 weken lang elk uur kwam 's nachts...pfff) lag ze gewoon bij mij in bed omdat ik het anders echt niet trok en zo toch nog een beetje slaap kreeg.

De eerste week ofzo haalde m'n man trouwens Hannah uit de kinderwagen en gaf haar aan mij, zodat ik met m'n pijnlijke hechtingen niet elke keer m'n bed in en uit hoefde, dat was wel erg fijn moet ik zeggen.

Ik ben nu zwanger van de tweede en ik heb het er nog helemaal niet met m'n man over gehad, maar ik overweeg nu wel een wiegje of misschien een co-sleeper bij ons op de kamer. Ben er nog niet aan uit.

Groetjes,

Karin mv Hannah (20-11-2006) en 12 weken zwanger (ETA 8-4-2009)

O ja, toen Hannah naar haar eigen kamer ging na een paar weken, zetten wij gewoon de babyfoon aan!
Zo hoorde ik haar toch meteen.

Groetjes,

Karin mv Hannah (20-11-2006) en 12 weken zwanger (ETA 8-4-2009)

Hoi Mam Jens,

Ik kan inderdaad, helaas, geen bril op 's nachts. Ik heb een oog aandoening waarbij ik speciale oogproteses draag (speciale super grote lenzen).

Zonder die lenzen heb ik een zicht van 30% ongeveer, en in het donker is het nog slechter.

Een bril is dus helaas geen optie voor mij.

Ik ben gewoon bang dat ik straks iets niet goed zie ofzo en ik iets over het hoofd zie.

Stel je toch voor dat als ik mijn kleine hoor huilen en ik het ga halen en ergens over struikel ofzo, dat is het meeste waar ik bang voor ben.

Daarom lijkt het voor mij het gemakkelijkste als ik voeding ga geven dat ik, als ik de kleine heb gepakt, direct in mijn stoel kan gaan zitten en evt verschonen op de commode ernaast staat.

Normaal doe ik heel veel op tast, maar dat gaan nu natuurlijk niet echt.

Groetjes Anouk

ps. ik ben het wel gewent zoweing zicht, maar met een kleine is voor mij toch weer heel nieuw en dus een beetje eng.

Terug
Bovenaan