wiegje op onze slaapkamer???

'hoi,

De kleine komt weer bij ons op de kamer, dat vinden wij het makkelijkste. Makkelijk met de nachtvoeding en het geeft ook wel een goed gevoel, dat een kindje dat eerst 9 maanden bij je is niet gelijk alleen in een grote kamer ligt.
Maar, wij hadden het makkelijk bij de eerste. Hij sliep diep (je kon gewoon stofzuigen in de kamer als hij sliep) en wij lagen niet wakker van zijn geluidjes (waren we te moe voor, haahah).
Volgens mij moet je gewoon kijken wat goed voor je voelt en goed voor je is als de baby er is. Wellicht gaat onze tweede wel heel snel naar zijn/haar eigen kamer en blijft een baby van een ander tegen de verwachting in heel lang op de ouderslaapkamer!

Erica

Bij ons wordt "rooming in" ook geadviseerd, zodat je sneller kan anticiperen op de geluidjes van je ukkie. Maar dat is niet de reden waarom de wieg bij ons in de slaapkamer staat. De slaapkamers van de kids liggen 1 verdieping hoger dan die van ons. Dat betekent dat ik dus elke voeding "helemaal" naar boven mag om te gaan voeden. Ik vind het makkelijker om naast me in de wieg te grijpen, aan te leggen en uk weer terug te leggen. (evt verschonen tussendoor)
Ook is onze slaapkamer zéér goed geïsoleerd. Wij horen zonder babyfoon weinig tot geen geluid van de kinderverdieping. En met babyfoon hoor je ook de geluidjes die je kindje maakt.
Bij de 1e heeft deze er tot 15wkn gestaan, toen waren de nachtvoedingen voorbij. Nu zal, als uk en wij het volhouden, wieg er ook weer blijven staan tot eind van nachtvoedingen.
Wij konden goed door de snufgeluidjes van onze 1e heenslapen en hopen dat het nu ook allemaal soepel loopt.
Bij vrienden heeft hun dochtertje 2 dagen bij hun op de kamer gestaan, toen waren beide partijen op van de stress. Kraamverzorgster gaf toen zelf advies om uk op eigen kamer te leggen voor rust van alle partijen!
Kortom: eigen gevoel volgen is het allerbelangrijkste. Jezelf goed voelen, is veel belangrijker dan het volgen van de regeltjes.
Succes ermee, groetjes Mira

Hallo,

Als moeder van 2 (en de 3e dus op komst) kan ik me best wat voorstellen bij het verhaal van de kraamverzorgster/verloskundige.

Je went inderdaad wat aan de geluidjes, bent snel bij je kindje en je kindje schijnt zich niet zo alleen te voelen. ALLEEN de periode die genoemd wordt lijkt me uitermate lang. Wat wij gedaan hebben bij de 1e is de 1e week, bij de 2e alleen s'nachts. Ook nu zijn er onder het ledikantje wieltjes gemonteerd zodat hij straks makkelijk naar zijn eigen kamer gereden kan worden.

Het is namelijk ook belangrijk dat:
- jullie zelf rust krijgen (de termijn dus niet al te lang volhouden wanneer je nachtrust eronder lijdt)
- het kindje went aan de geluiden, geur en het licht op zijn/haar eigen kamer.

Verder kun je inderdaad ook een babyfoon neerzetten. Deze kun je vaak op gevoeligheid instellen, zodat je niet ieder zuchtje hoeft te horen. Vertrouwen krijgen in je kind   hoort er ook bij.

Succes,
Saskia

Wij hebben het wiegje ook nu s'nacht op onze kamer staan en overdag slaapt de kleine in het ledikant op eigen kamer. Ik vindt het heerlijk op de kamer, als ze iets groter zijn hoef je niet elke keer te verschonen dus om 3.00 met een duf hoofd je kleine pakken, aan de borst ( als je dat doen gaat,met de fles moet je er toch uit wordt je toch al een stuk wakkerder) en zo weer terug. Heb het altijd als heel fijn ervaren. Maar denk dat je gewoon je eigen gevoel moet volgen, zoals met alles.

Succes

Terug
Bovenaan