Wiegje?

<p>Hi allemaal,</p><p>Een vraagje aan alle babymama's. In het najaar verwachten wij ons eerste kindje en ik twijfel een beetje over de slaapplaatsen:</p><p>Aan ons bed willen we graag een co sleeper en daarnaast hebben we een ledikantje voor als hij groter is. Beneden in de woonkamer een box. Nu bood mijn schoonmoeder aan om evt een wiegje te bekleden. Ontzettend leuk, maar ik vraag me af of dit handig is of wellicht een overkill aan slaapplaatsen (En zonde van de ruimte?)</p><p>Hoe doen jullie dat? Wat zijn jullie ervaringen? Ik hoor het heel graag!</p>

Als je een co sleeper gaat gebruiken dan is een wiegje een beetje overbodig.  Eigenlijk is een co sleeper een wiegje maar dan aan je bed. Het formaat is ongeveer hetzelfde.  
Ik weet niet waar je je kleine overdag wil laten slapen ? Ook in de co sleeper? Anders zou je de kleine overdag nog in een wiegje kunnen leggen , als je daar de ruimte voor hebt. 

Wij hadden een wiegje op wielen (familie wieg waar al vele generaties in hebben gelegen). Heel praktisch want overal naar toe te rijden. Bedenk wel dat zo'n ukje eigenlijk maar heel kort in een wiegje past dus als ik er 1 nieuw zou moeten kopen is het wat mij betreft wel zonde van het geld... De wieg stond bij ons op de kamer en overdag in babykamer zodat ze meteen aan eigen kamer konden wennen. 

Cosleeper inderdaad als wiegje boven. Maar ik ben niet van plan het ding overdag naar beneden te slepen. Hoe doen jullie dat met slaapjes overdag?
Het idee was een oud wiegje voor een prikkie te kopen en schoonmoeder vindt het leuk als projectje. Dus qua kosten is t geen probleem. 

Cosleeper inderdaad als wiegje boven. Maar ik ben niet van plan het ding overdag naar beneden te slepen. Hoe doen jullie dat met slaapjes overdag?
Het idee was een oud wiegje voor een prikkie te kopen en schoonmoeder vindt het leuk als projectje. Dus qua kosten is t geen probleem. 

Ik lees even mee! Ook wij gaan voor de co-sleeper en ik kan een draagbare mandwieg lenen van een vriendin, maar kan me voorstellen dat dat inderdaad teveel van het goede is? Maar zo’n draagmand leek me dan wel weer handig voor bijvoorbeeld overdag slaapjes in de woonkamer..

Hoi hoi, ik verwacht mijn 2de zoon in november en heb het geluk voor de tweede keer het wiegje van mijn vriendin te kunnen lenen. Mijn eerste heeft er echt maar 2 maanden in gelegen en toen heb ik hem in het ledikant gelegd omdat hij anders met zijn armen tussen de spijlen ging zitten. Overdag sliep hij heerlijk beneden in de box tot een maand of 3 toen ben ik zijn overdag slaapjes ook boven in het ledikant gaan doen.

Terug
Bovenaan