Wiegje?

Onze kleine meid slaapt sinds ze 3 maanden is ook in haar ledikant. 
De eerste maand sliep ze in een wieg bij ons op de kamer. Daarna in de wieg op haar eigen kamer. 
Overdag sliep ze de eerste 3 maand beneden of in de kinderwagen of in een babynestje in de box. Sindsdien slaapt ze overdag nu ook meestal op haar kamer. 

Wij zetten de wieg eerst beneden in de woonkamer, ook een oude wieg die schoonmoeder opnieuw gaat bekleden. Té leuk om dan niet te showen in de woonkamer. Boven wil ik ook graag een cosleeper maar vond het inderdaad allemaal wat dubbelop omdat de wieg vast niet langer dan een paar weekjes beneden zal staan zodat daarna de box erin kan. Nu zie ik veel ideeën op internet voorbijkomen om een ledikant om te bouwen tot cosleeper. Een kant van de ledikant eruit, vier extra schroefjes om de lattenbodem op te hogen en klaar! Hoef je dus geen aparte cosleeper aan te schaffen. 

Dank voor de reacties. Als ik de balans opmaak, denk ik dat een wiegje in principe een leuke tijdelijke toevoeging kan zijn in je woonkamer voor de eerste weken, maar niet persé nodig. Als iemand nog nuttige toevoegingen heeft: graag ?

Hoi, hier hopelijk een nuttige toevoeging :). Wij hadden een cosleeper boven en een wiegje beneden voor de slaapjes overdag, die op een andere plek stond dan de box. Na een paar weken zijn we begonnen met wat meer regelmaat erin te brengen, dus alles in dezelfde volgorde doen: slapen, voeden, verschonen, knuffelen, spelen, slapen. Dan is het wel handig voor je kindje om echt verschil te merken tussen de plek waar je slaapt en de plek waar je speelt. 

Maar zoals hierboven ook al aangegeven, na 3 maanden hebben we de overdag-slaapjes verplaatst naar boven. Dus je maakt er niet zo lang gebruik van. We hadden daarom een reiswieg beneden, die konden we daarna nog gebruiken als we uit logeren gingen. 

Groet!

Terug
Bovenaan