Wiens baby sliep binnen 3 maanden door?

Hoi Sylvie,
Wij hebben 's avonds altijd het licht aangelaten in de kamer van onze dochter. Pas na de laatste voeding deden we het licht uit, om zo dag en nachtritme aan te brengen. Als ze 's nachts wilde drinken deden we dat ook met zo min mogelijk licht en niet tegen haar praten, zodat ze wist dat het nog nacht was. Ik weet niet in hoeverre ze het echt door hebben, maar met 6 weken sliep ze door...
Groeten Cleo
 
hallo sylvie mijn zoontje slaapt al door van af 2 weken ik denk heel veel rust en regelmaat savonds geen bezoek meer,en ik deed hem nog laat in badje dan was hij lekker warm de laatste fles en dan lekker slapen wel iets meer geven dan normaal.hij is nu 3 maanden en slaapt nog steeds iedere nacht door heerlijkkkk groetjesssssssss
 
hallo sylvie.

mijn zoontje sliep zijn nachten door met 3 weken. om 23uur een flesje en om 9uur werd hij wakker om zijn eerste flesje van de dag.

wat hier boven staat klopt, juist voor het laatste flesje, geef je hem een warm bad, laat hem een beetje spelen in het bad.
mijn zoontje is nu wel 16maanden en slaapt nu ook vroeger.
hij speelt ongeveer een 30tal minuten in zijn bad, het ontspant hem van de avonturen van de afgelope dag.

doordat mijn zoontje veel spuugde, moest ik hem nutrilon a.r. geven, dit is een melk dat dikker is. waardoor het meer tijd vraagt om te verteren.ik denk dat dit ook veel geholpen heeft.
mits hij dan langer het gevoel kreeg van een volle maagje te hebben.

wat ik ook deed, was altijd een beetje meer melk in de pepfles te doen dan hij nodig had, zodat als hij meer honger had, altijd wel wat reserve was.
zo kon ik ook zien hoeveel hij nodig had en wanneer hij meer verlangde.

het is een beetje zoeken wat hij nodig heeft en waarom hij juist niet doorslaapt.bij de apotheker zijn er veel middeltjes om doorslapen te helpen, het is juist een kwestie van tijd om de juiste te vinden.
je kan ook advies vragen aan je pediater, die je mischien kan verder helpen.

je zoontje is nu bijna 1jaar en zou normaal moeten doorslapen en geen nachtvoeding meer vragen.

de grote fout die veel ouders doen, is hun kind in bed nemen, heel slecht, NIET DOEN!!!!
heb ik ook gedaan, het heeft me veel moeite, slapeloze nachten en veel gehuil plus bergen geduld gevraagd om hem weer te leren in zijn bedje te slapen.
ook nooit snachts drinken of eten geven, ze wennen daar allemaal zo vlug aan, dat ze er automatisch gaan van wakker worden de volgende nachten.
dus echt waar NIET DOEN!!

ik zou je gewoon aanraden om je gevoel te volgen, het is namelijk jou zoontje en je kent zijn behoefte beter dan wij.
raad vragen aan je pediater, en alles proberen. wees heel geduldig, zeg jezelf dat hij op een nacht toch zal doorslapen en dan is dit allemaal achter de rug!!!

groetjes en laat iets van je horen!!

valerie
 
Terug
Bovenaan