Wij gaan beginnen!

A

Anoniem

Guest
Hallo moeders.

Nu is toch echt de beslissing genomen! We gaan voor een tweede kindje.

Sinds gisteren was mijn prikpil uitgewerkt en we kunnen nu dus ook voor het echie gaan klussen.
Ik ben 23 jaar (oktober 24) en mijn vriend is 22 jaar. We hebben een zoontje van 2,5 jaar.
Het was erg veel twijfelen voor mij vanwege een PND bij de eerste. Maar nu kan ik preventief behandeld worden en gaan we het heel anders aanpakken.

Ik ben benieuwd hoelang het zal duren voordat het raak is. Bij mijn zoontje was het in één keer raak. We hadden maar één keer onveilig geklust en dat was meteen raak. Dus ik heb goede hoop voor deze keer.

Hebben jullie een voorkeursmaand? En zijn er ook (aanstaande) moeders uit Zeeland?

Groetjes Ger.

o kijk hier lees ik het allemaal ( had net bij t andere topic gereageerd)

nogmaals veel succes, mijn favo bevalmaand is mei, lekker de zomer vrij.... maar uiteraard twijfel ik ook daar weer aan want met zo'n heel klein kindje kan ik vrij weinig doen met mn dochter die zomer, dus de winter is ook wel weer goed, dan is die kleine weer wat groter ( en zo twijfelen we maar door he haha)

btw, ik lees net dat je 23 bent,... nu voel ik me eens niet jong met 25 jr en pratend over de 2e.,

groetjes!!!

nou, super!

heel veel succes ermee, en als je bij de eerste snel zwanger was, zal deze misschien ook niet lang op zich laten wachten toch?

ik wou eigenlijk mijn eerste op mijn 23e en de 2e rond mijn 25e maar helaas is zoiets niet te plannen. ben nu 24 en ga dus nogsteeds voor de 1e hahaha.

lijkt me wel moeilijk voor je,  een PND. ook voor je vriend/man (ben evene vergeten) en voor je kindje natuurlijk.

maar zoals je al zegt: je krijgt nu een preventieve behandeling.
dus zet hem op! haha.

groetjes esther

Hoi,
Spannend dat jullie voor een tweede gaan hoor.
Wij gaan  voor een derde, en ik  heb ook een beetje een voorkeursmaand...mei, juni of juli...Omdat volgend jaar beide kids op school zitten en ik dan de hele zomervakantie thuis ben..
Maar weet ook wel dat zwanger worden het belangrijkste is, en de datum bijzaak..December is geen fijne maand, maar ook wel weer een beetje bijzonder toch..alleen hoop ik niet dat ik daar op moet wachten hoor..
Nod ergens tussen 4 en 8 aug. Beetje onzeker omdat mijn cyclus ineens 25 dg was de laatste keer ipv netjes 28, zoals de drie maanden ervoor.
Succes, en veel vruchtbaarheid toegewenst.
Groet R

Hoi Ger,

Ik heb een vraagje over een PND.
Maar allereerst natuurlijk veel succes met zwanger worden!

Wij willen vanaf volgende maand ook proberen om een kindje te maken,
maar omdat ik een PND zou kunnen krijgen doordat
ik een psychisch verleden heb en mijn moeder heel lang last heeft gehad een PND,
ben ik benieuwd naar welke preventieve maatregelen er zijn.
Nu schreef jij erover en ik zou graag van je willen weten hoe jij het deze keer gaat aanpakken. Krijg je bijvoorbeeld een bepaald medicijn ervoor?
Alvast bedankt!

Groetjes, Nadine.

Hoi,

Spannend voor jullie, nu voor het echie. Omdat je er nu op voor bereid bent heb je straks misschien minder last van een PND.

Ik heb geen voorkeur voor een maand om te bevallen. Bij mijn 1e stopten we midden in de pilstrip omdat we graag zwanger wilden worden, zonder erbij stil te staan wanneer het dan geboren zou worden. Ik was meteen zwanger en mijn zoon is op 27 december 2000 geboren. Bij de 2e hebben we er wel over nagedacht, ik stopte in november. En raakte in ronde 4 zwanger, gevolg mijn dochter is geboren op 24 december 2003. Wij hebben in de 4e ronde toen wel even gedacht of we niet een ronde over zouden slaan, maar hoe groot zou de kans nou zijn. Ik bleek in april dit jaar onverwacht zwanger te zijn, de uitgerekende datum was 18 december 2006. Dit is een bbz geweest. Nu gaan we bewust voor een 3e en we zien wel wanneer we zwanger raken.

Groetjes, Manon

Hoi Manon,

Ik ben nog niet zo thuis in al de termen.
Dus is mijn vraag: wat betekend bbz?

Groetjes, Nadine.

Wacht ik weet het al.
Net nadat ik mijn berichtje had geplaats wist ik ineens wat bbz betekent.

Terug
Bovenaan