Wij gaan beginnen!

Hallo allemaal!

Bedankt voor al jullie fijne reacties.
Ik kon niet eerder reageren, want ik ben gisteren naar de efteling geweest, mijn zoontje vond het echt super! Heerlijk was het.
Vandaag lekker een rustig daggie thuis, dus dan kan mama ff achter de computer.

Ik zou ook wel graag tegen de zomer of in de zomer willen bevallen, maar je hebt het niet echt in de hand begrijp ik wel.
We zien wel, we gaan er maar gewoon voor en dan zien we het vanzelf wel.
Ik weet niet wanneer ik weer ongesteld zou moeten worden, want ik heb de prikpil gehad. Maar de huisarts zei dat ik wel gewoon zwanger zou kunnen raken.

En Nadine, je hebt inderdaad meer kans op een PND. De preventieve behandeling die ik ga doen is met hormonen.
Twaalf uur nadat je bevallen bent moet je er dan mee beginnen. Het zorgt ervoor dat er geen enorme disbalans ontstaat in je hormonen na de bevalling.
Maar het moet wel een "totaalpakket" zijn. Dus als je veel stress zou hebben, negatieve reacties rondom je zwangerschap e.d. dan heb je kans dat de hormonen alleen niet werken.
Ik kan je een brochure sturen over de mail als je wilt. En anders moet je het boek 'kraamtranen' eens lezen van Eileen Engels. Daar staat alles heel goed in beschreven. Ook als je gaat googlelen vind je veel informatie.

Ik ga deze behandeling starten via mijn huisarts. Ik ben er vrijdag geweest en ze gaat uitzoeken hoe en wat met zo'n hormoonbehandeling. Wie die kan geven, en of zij het dan eventueel met mij kan doen enz.
Dus dat doet me heel goed. We hebben ook wel reacties gehad van: moet je het wel willen opnieuw zwanger worden en een tweede kindje met dit risico? Maar ja dat zou betekenen dat wij geen gewone kinderwens meer kunnen hebben hierdoor. En dat willen we niet. We willen ons leventje gewoon verder leven en we doen er alles aan om het deze keer zo prettig mogelijk te laten verlopen.

Nou laat maar lekker veel van jullie horen!!
Ik slik trouwens wel al twee weken monnikspeper, om de boel maar alvast een beetje te helpen enz. Heeft iemand hier ervaring mee?

Liefs Ger.

En Nadine, je hebt inderdaad meer kans op een PND. De preventieve behandeling die ik ga doen is met hormonen.
Twaalf uur nadat je bevallen bent moet je er dan mee beginnen. Het zorgt ervoor dat er geen enorme disbalans ontstaat in je hormonen na de bevalling.
Maar het moet wel een "totaalpakket" zijn. Dus als je veel stress zou hebben, negatieve reacties rondom je zwangerschap e.d. dan heb je kans dat de hormonen alleen niet werken.
Ik kan je een brochure sturen over de mail als je wilt. En anders moet je het boek 'kraamtranen' eens lezen van Eileen Engels. Daar staat alles heel goed in beschreven. Ook als je gaat googlelen vind je veel informatie.

Ik zou het erg fijn vinden als je die brochure naar me wil sturen.
Mijn emailadres: star1976@orange.nl
Mijn moeder had het inderdaad ook over iets dat je moet gaan slikken tijdens de bevalling of net daarna.
En ik ga inderdaad ook eens via google zoeken.
Bedankt ook voor de tip van het boek.

Liefs Nadine.

Terug
Bovenaan