Wij gaan in 2006 voor een tweede...

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ook wij gaan in 2006 proberen zwanger te raken van ons tweede kindje... Erg spannend weer allemaal... Onze zoon Sjoerd wordt 31 januari 1 jaar... Ikzelf ben 29 en bij Sjoerd duurde het een klein half jaar voor ik zwanger was... Het grappige was wel dat ik in dat half jaar een paar keer zeer onregelmatig ongesteld was en de dag dat ik een test deed was meer voor de zekerheid omdat we 5 dagen op "zuip"vakantie gingen naar Spanje... Ik deed de test dus eigenlijk zomaar en toen bleek ik zwanger te zijn, niks zuipen dus in Spanje, slechts sapjes en water... Ik had totaal geen zwangerschaps"klachten" zoals buikpijn of gevoelige borsten of wat dan ook... Ik heb trouwens sowieso totaal geen klachten gehad tijdens mijn eerste zwangerschap. Met 41 weken zwangerschap dacht ik dat het nog wel een maand kon duren, maar gelukkig werd Sjoerd twee dagen later toch geboren... De eerste 5 maanden met hem zijn erg zwaar geweest, veel huilen, overdag nauwelijks slapen....
Hopen dat als we zwanger raken van een tweede, het na de geboorte wat makkelijker zal gaan....... Nu is het trouwens op en top genieten met onze boef!

Meiden allemaal veel vruchtbaarheid voor 2006 toegewenst!
groetjes franka

Ha!

Even een vraagje voor degene die al een kindje hebben. Wat zijn jullie overwegingen om op een bepaalde leeftijd van de eerste te gaan voor de tweede? Onze Lion is nu een jaar en negen maanden en ik ben net gestopt met de pil. Ik heb dus nog geen NOD gehad. Eigenlijk wilde ik stoppen als hij twee was, maar ja stel dat het al snel lukt dan zou hij toch al bijna drie zijn als de tweede geboren word. Vind ik wel weer een beetje een groot verschil. Niet dat het nu veel scheelt, maar drie maanden, maar ja! wat zijn jullie meningen over het leeftijdsverschil tussen je kinderen?

Groetjes, Lionsmamma

Hoi Franka,

Leuk dat je er bent!
Laten we hopen dat je snel zwanger bent en zoals we allemaal willen.

Groetjes Bientje
rond 1, eerste kindje

hai,hier ook een mama van 1 ( dochter,20 maand) die gaat voor de 2e (inmiddels ronde 4,met nod ongeveer 15 januari).
Mijn overweging voor een 2e was als de 1e in ieder geval goed kon lopen en dat was met 14 maand. toch nog maar even gewacht, maar wel met de pil gestopt en inmiddels net voor de 4e ronde gegaan.
Leeftijdsverschil heb ik niet zo over na gedacht,het was meer ons gevoel dat we graag een 2e wilden.
Aan de ene kant hoop ik dat het snel raak is maar aan de andere kant....... wij gaan trouwen 10 mei dit jaar en ik zou dan nog graag in een jurk passen haha.
Veel succes in ieder geval, groetjes nicolette

hey lionsmama

mijn overweging was omdat ze dan niet zo veel verschillen van leeftijd, nou is mijn kleine 5 jaar en heb nog steeds geen kleine erbij. dat had ik wel mooi gevonden als ze 2a3 jaarjes zouden verschillen dan had mijn meisje broertje of zusje om mee te spelen. nu is zij dus de enigste klein kind en dat is soms heel lastig, omdat ze nu alleen maar ouderen om haar heen heeft mijn jongste zusjes zijn 15. ze begrijpt heel veel en is heel volwassen voor haar leeftijd.het heeft zijn voordelen maar ook zijn nadelen wat ik kan minder genieten van kinder tijd want het gaat heel snel voorbij. niet dat ik niet van haar geniet want dat doe ik iedere dag weer. het gaat jammer genoeg zo snel.ik ben zelf al 2 jaar bezig om zwanger worden maar het lukt niet echt jammer genoeg. ik hoop dat ik snel beter nieuws krijg.

Hoi,hoi,
Wij hebben een zoon die deze maand 1 jaar wordt. We zijn al weer een paar maanden bezig voor nr 2(ongeveer 4 maanden) Bij de eerste duurde het namelijk 20 mnd en daarom proberen we het weer snel, ook omdat ik altijd al graag 2 kinderen snel na elkaar wilde. Zal de nodige ongemakken met zich meebrengen als de oudste nog niet goed kan lopen maar dat zien we dan wel weer.
Veel mensen zeiden zal je zien is het in 1 keer raak. Nou dat is het dus niet en nu zal het heus niet weer zo lang duren maar dat kan wel. En dan wordt het leeftijdsverschil al weer wat groter. Wij willen misschien in de toekomst 3 kinderen en als er dan een groter leeftijdsverschil tussen zit dan zit je helemaal zo lang in de kleine kinderen. Nou ja dat is mijn mening, eerst maar zien wanneer de tweede komt.
Groet

Hallo allemaal,

Ik heb al vaker wat op dit forum geschreven over een tweede maar vind het toch leuk om hier nog even te reageren.

Mijn zoontje is nu bijna 14 maanden oud en we hopen dat hij in 2006 (of begin 2007?) een broertje of zusje krijgt.
Ik ben eigenlijk al een tijdje gestopt met de pil maar door alle drukte het afgelopen jaar zijn we niet echt bewust "bezig" geweest voor een tweede. Dus....

Het heeft bij ons 24 maanden geduurd voordat ik zwanger werd van mijn zoon dus ik ben heel benieuwd hoe lang het nu gaat duren (ze zeggen wel dat de tweede sneller kan gaan omdat je lichaam al ingesteld is op een zwangerschap ?!)
En ja, ik wordt dit jaar 36 dus ook nog een reden voor ons om niet te lang te wachten.

Heel veel succes allemaal en dat dit jaar maar vruchtbaar voor ons mag zijn (en alle anderen hier op het forum uiteraard!!)

Groetjes,
Rosanne

Hallo allemaal,

Mijn zoontje is nu 20 maanden en wij hebben pas besloten dat we gaan proberen een broertje of zusje te maken. (moet nog even spiraaltje eruit laten halen, dus wordt waarschijnlijk februari voor we echt aan de slag gaan)
Ik ben een enorme twijfelkont en de doorslag voor mij is toch ook het leeftijdsverschil geweest.
Vorige keer heeft het 9 maanden geduurd voor ik zwanger was en als dat nu weer het geval is (dat weet je nooit natuurlijk) dan zijn we zo weer 18 maanden verder en is mijn zoontje ruim 3.

Het blijft natuurlijk gissen, maar dat zit nou eenmaal zo in mijn hoofd.

Ik wens jullie allemaal veel geluk in 2006!

Groetjes!

Terug
Bovenaan