Wij zitten er over na te denken om na de volgende cyclus er weer voor te gaan, het idee is wel weer

Hoi lieve meiden,

Het is hier de laatste tijd wat rustiger zie ik, iedereen zal wel een beetje moeten wennen aan het nieuwe forum en de nieuwe namen. Ikzelf was ook een tijdje niet online.

Maar nu het weer lente begint te worden begint het bij ons ook weer te kriebelen. Mijn lover wil het liefst er nu weer voor gaan maar ik ben nog niet helemaal over te halen. Soms heb ik best nog wel verdrietige periodes al worden het er steeds minder. Ik kan het nu op een hand tellen per maand dus de dagen dat het even niet gaat zijn zeer in de minderheid  en daar zijn we blij om.
Ik ben gewoon soms nog heel bang voor wat er komen gaat. Ik ben aan een kant blij dat ik weer zwanger zou mogen zijn maar aan de andere kant zo bang dat het dan mis kan gaan voor de 4e keer en ik weet zo langzamerhand wel hoe dat voelt..
Maar soms moet je ook de gok weer wagen en onze wens en verlangen is zo groot. MMMMMM soms is het echt moeilijk om de stap weer te nemen.
Dus ik blijf nog even twijfelen of is er iemand die me over de streep kan trekken????  

Nou dames tot horens ik hoop dat er toch nog een paar "oude" bekenden hier aan het surfen zijn want ik mis jullie wel een beetje.

Liefs Bibi

Ha die Bibi,

Hier Sammy,   van de oudjes! Hahaha, kijk elke dag hier maar vond het maar een saaie boel geworden.

Blij te horen dat het beter gaat. Als ik jou was zou ik er idd voor gaan als het weer begint te kriebelen. Dat het drie keer mis is gegaan is niet leuk, maar wie weet gaat het juist keer nummer 4 perfect. Ik hoop het zo voor jullie. En als je toch ooit een kindje van jullie tweetjes wilt zul je  t toch moeten proberen... hoe moeilijk het ook is.

Ik schrijf het nu wel zo makkelijk,  ik heb maar 1 miskraam gehad tot nu toe, maar toch..... Ik was ook zo onwijs bang, ben vanaf het punt dat we de streep zagen tot aan week 13 bang gebleven. Toen ook nog die bloeding en dat stolsel in week 11! Maar gelukkig als door een wonder was alles nog oke.  Dit soort verhalen moet de mesn moed geven.... toch! Toen de laatste x bij de vk zei ze: en  nu moeten jullie ophouden met die angst!! Het ziet er niet  uit als een miskraam,  het ziet er gezond en krachtig uit, dus hou op met stressen! 100% kan ze nooit geven dat zei ze ook, maar de moeilijkste periode was voorbij.

Nu zijn we 15,5 week Bibi, nooit gedacht, maar wel heel erg gehoopt. Periode van stilte, wel al een  behoorlijk buikje,  wisselende stemmingen, huilbuien etc.  maar we kunnen het kindje nog niet voelen. Ook dat is weer vreemd en ook dan ga je denken, gaat alles wel oke daar binnen??? wij zijn drie weken geleden voor het laatst bij de vk geweest en mogen ook pas 19 april weer (zit dus 6 weken tussen). Maar we doen het ermee en gaan ervoor dat alles goed gaat en blijft gaan daarbinnen in mijn buik.

Ik hoop dat je dit niet ziet als een vervelend verhaal maar als een opstekertje! Ook met F gaat alles oke: zij is nu 13 weken. Po schijnt ook goed te gaan, week of  9 is zij nu denk ik. Dus, Bibi, ook jij komt aan de beurt!!!!!

Ik wens je heel veel klusplezier, geniet ervan!!! En  ik hou het hier in de gaten!!!!

xxxxxx van sammy

Heeeee Bibi,

Dat is weer even geleden.
Ben blij om te horen dat het goed met je gaat op af en toe wat moeilijke dagen na.
(ik ken het gevoel). Ik ben vanochtend net uit Italie gekomen en we gaan het ook weer voor de 4e keer proberen. Ik heb wel vlak voor mijn vakantie een gesprek gehad met mijn huisarts (kwam vanwege een zere pols) en die verwees mij naar het AMC omdat daar een mevrouw zit die veel onderzoek doet naar miskramen.. Ik heb op 18 april een gesprek daar dus ik houd je op de hoogte. Zij werken met procedures uit Amerika indien vrouwen meerdere miskramen hebben gehad (kan zijn een kinderaspirine slikken tot het spuiten van hormonen) Het schijnt dat ze daardoor de miskramen met 80% hebben kunnen verminderen. Dus ik ben ook weer hoopvol.

Dus om je over de streep te trekken.... ik heb ook 3 miskramen gehad en we gaan er voor en deze keer zijn wij aan de beurt!!! Ook wij hebben wel een wat geluk nodig.

Knuffel,

Corina

Hoi Bibi,

ik begrijp je zo goed! Ik weet niet of je mij kent, maar ik heb vlak achter elkaar 2 miskramen (eentje met 8 weken en eentje met 5,5 week)  gehad. Ben momenteel voor de 3e keer zwanger en inmiddels alweer 11 weken. Ik denk dat de angst, zeker in het begin, toch blijft. Al wacht je nog een paar maanden en je wordt dan zwanger, die angst blijft door je hoofd spoken. In het begin verloor ik ook nog wat bloed, dus je kunt je voorstellen hoe ik me voelde op dat moment. Ik was er 100% zeker van dat het mis was. En groot was het wonder toen bleek dat alles goed was! Nu ik 11 weken ben, begin ik er steeds meer in te geloven dat het goed komt. Ook al had ik gisteren weer even paniek, omdat ik dacht dat mijn borsten minder gevoelig waren. Hele gekke dingen kunnen me soms weer bang maken. Maar goed, die angst is ook normaal als je hebt meegemaakt wat wij allemaal hebben meegemaakt.  Ik moet ook zeggen dat ik vanuit het ziekenhuis enorm goed begeleid word, ik krijg vaak een echo en mag altijd bellen als er iets is. Dat zal voor jou toch zeker ook gelden he?!

Lieve Bibi, ik hoop dat je luistert naar de kriebels en niet de angst en het verdriet de overhand laat nemen. Heel veel succes, ik denk aan je!

Gitta

hey Sammy, gitta en corine,

Fijn te lezen dat jullie hier ook nog steeds actief zijn. Vooral dat het zo goed met jullie gaat. Sammy en Gitta ik ben blij voor jullie dat het zo goed gaat met jullie zwangerschap. Ik hoop jullie gauw achterna te gaan met hetzelfde goed nieuws. Want ik weet zeker dat ik dan van alle kanten loop te stralen. Ik hoop dat jullie ondanks jullie onzekerheden en angsten toch nog hebben genoten van de eerste prille weken. Ik kan me voorstellen dat het soms niet makkelijk voor jullie is geweest. Maar de laatste enge weken zijn bijna voorbij dus aftellen.
Het gaat nu goed komen voor jullie; heerlijk..

Corine heb je een fijne vakantie gehad in Italie, lekker hoor ik ben wel een klein beetje jaloers op je maar je hebt het verdient hoor. Ik ben erg nieuwschierig hoe het gaat aflopen in het AMC, hou me zeker op de hoogte van je vorderingen en de nieuwe behandel methode. Ik hoop dat het nu ook goed mag gaan bij jullie meer ellende heb je niet verdient meid!!   Wie weet kunnen we gauw naar een zwangerschapsforum en DAAR OOK BLIJVEN 9 MAANDEN LANG!!!!

He lady's fijn te horen hoe het met jullie gaat, tot gauw.

Liefs Bibi

Hi lieve Bibi,

Daar ben ik ook nog ff, ik lees hier veel mee maar zie weinig bekenden maar nu zie ik jouw naam staan en moet ik ff reageren.

Meid, het begin is er, ik kan me voorstellen dat je de rust wilt, ik denk dat je zelf goed voelt of je er helemaal klaar voor zal zijn en dan komt het helemaal goed meissie.

Fijn om te lezen dat je je steeds minder rot voelt en ook voor jou komt na regen zonneschijn!

Ik ben nu 10 weken zwanger en so far so good. De angst blijft natuurlijk maar ik stik van de kwaaltjes die ik bij mijn vorige zwangerschap niet heb gehad en dat geeft me een goed gevoel. We hebben met 8 weken een echo gehad en het hartje zien kloppen.

Lieve meid, ik blijf je volgen. Doe wat je hart je ingeeft en dan komt het goed, dit is ook voor jou weggelegd!

Liefs en een dikke knuffel van Po

Heej Bibi,

Leuk weer iets van je te horen, hier nog een oude bekende. Ik ben ook veel minder actief op het forum. Ik moet er zo aan wennen. Ik kijk nog wel regelmatig maar ik schrijf niet meer zoveel. Eigenlijk reageer ik alleen op oude bekenden. En daar ben jij natuurlijk ook een van.

Je begint weer een beetje in die richting te denken. Lekker he dat voorjaarsgevoel, ik merk zelf dat dit weer mij heel goed doet. Ik word er veel sterker van. Wij zijn er inmiddels weer in de 2e ronde volop aan de gang. Heb het na mijn 2e mk ook even rustig aangedaan. Maar ik denk dat ik nu een eventueel 3e miskraam wel aankan.
Het klinkt misschien heel pessimistisch maar ik vind het wel belangrijk dat ik het geestelijk allemaal een beetje in de hand kan houden. Tuurlijk vergeet je het allemaal zomaar niet en tuurlijk blijven er verdrietige dagen. Ik zag heel erg op tegen de eerste uitgerekende datum. Dat is aanstaande zondag hoe dichter die datum bij komt hoe beter ik ermee om kan gaan. Een hele vooruitgang vergeleken eind vorig jaar en de eerste 2 maanden van dit jaar. Ik ga er gewoon vol goede moed voor. Ik heb direct al zoiets gehad van als het een derde keer mis moet gaan laat me daar dan niet heel lang op wachten. Het geduld wordt bij ons(die meerdere miskramen hebben gehad) wel ontzettend op de proef gesteld.

Daarbij komt dat de laatste dagen voor de nod, zo super spannend zijn. Spannender dan de eerste maanden toen ik van de pil was. Mijn nod is trouwens zondag, dezelfde datum als de uitgerekende datum. Ik hoop zo op een cadeau, maar helaas heb ik alweer een ongi gevoel en wat lage rugpijn, ik ben bang dat ik gewoon weer ongi ga worden. Maar tot die tijd blijf ik hoop houden en heel veel duimen natuurlijk.
Meis volg je gevoel. Ga er vol vertrouwen voor en neem vooral de voorbeelden van Gitta, Sammy en F, dat geeft de burger moed!!
Succes en we horen wel wanneer je er weer helemaal voor gaat!

Liefs Biate

Hey Bibi

Blij weer van je te horen, en dat het nu weer beter gaat.
De moeilijke dagen zullen voorlopig wel blijven, na weken en maanden nog steeds. Maar het slijt wel en uiteindelijk krijgt het verdriet wel een plaatsje.
Ik was mei uitgerekend en heb nu gedachtes dat ik nu ongeveer met zwangerschapsverlof zou gaan, het kamertje zou nu klaar moeten zijn en de kasten gevuld met kleertjes. Straks met de uitgerekende datum zal het ook weer moeilijk zijn en zo is er elke keer wel een datum of moment dat het moelijk is. (Denk maar aan collega's of vriendinnen die vertellen dat ze zwanger zijn of als je op kraamvisite "moet"...)
Maar denk eraan dat je er wel zelf helemaal aan toe moet zijn als je er weer voor wilt gaan, laat je niet overhalen door je partner. Je moet er ZELF aan toe zijn!!!
Ik wens je veel sterkte en wijsheid toe.

Knuffel Sylvia

Terug
Bovenaan