Wijde vagina na bevalling

<p>Wie heeft tips of advies om vagina strakker te krijgen?</p><p>Na 2 bevallingen is me.vagina zodanig wijd geworden dat ik ten einde raad ben.</p><p>Er heersr een taboe op dit onderwerp maar ik kan niet de enige zijn met dit probleem. En de spijt dat ik dit niet eerder had geweten als ik sommige hoor over keizersnee denk ik had ik ook maar een keizersnee gehad. Dan was beneden allea nog intact nu moet ik me leven lang hiermee leven.</p><p>Vaak geven degene aan die enkel met keizersnee zijn bevallen dat het herstel lastig is en zwaar. Geloof me liever tijdelijk een zwaare revalidatie dan een leven lang een wijde vagina!!</p><p>Oefeninge fysio alles gedaan maar als de wanden uitgerekt zijn kan geen 1 fysio er tegen op.</p><p>Dokter zegt dat het meevalt, terwijl in andere landen je kan kiezen normaal bevalle of keizersnee loopt nederland nog achter</p>

Nee kiezen voor een keizersnede kan hier idd niet, het blijft toch een operatie die vaak niet nodig is. Wat de wanden betreft hielp het mij erg om heel veel mijn bekkenbodemspieren te trainen. Eerst had ik het gevoel dat het een groot gapend gat was, en dat werd steeds beter. Je hebt er ook van die balletjes voor die wat wegen. En anders is er vast in de cosmetische industrie nog wel een optie? Aangezien eerdere oefeningen niks deden?

Ik heb de balletjes geprobeerd en alle oefeningen maar niks werkt en de bevalling is al een paar jaar geleden.
Ik wordt er moedeloos en depressief van, en het ergste van alles is dat dit nooit wordt besproken want het heeft veel effect op je als persoon zijnde.
Ben langs de dokter en gynecoloog geweest die geven aan valt mee. Maar ik vind het niet meevallen en durf niet eens meer het met iemand te doen na ervaring met me ex die nooit meer wilde en of niet kon komen

Ik herken het maar compleet tegenovergesteld. Ik heb zoveel littekenweefsel dat er een flinke vernauwing is ontstaan. Ik kan geen seks meer hebben omdat het niet past. Ben er in december voor geopereerd, en het is nu wel iets ruimer, een tampon past in elk geval weer. Maar het resultaat is nog onvoldoende. 
Ik ben bang dat het nooit meer echt goed komt en het tast me best aan in mijn vrouwelijkheid. 
In jouw geval zou ik een doorverwijzing naar een gyn vragen, want er zijn operatieve opties. 

Overigens vind ik je ex een botte lul als ik het even ongezouten mag zeggen (als hij het echt zo bracht). Snap dat je je slecht voelt. Maar een nieuwe relatie kan anders zijn. Geen piemel hetzelfde, en wie weet heeft die man er geen problemen mee. Je kan altijd nog de seksshop plunderen voor wat dingen die helpen met de ervaring.

[quote quote=10410457]Ik herken het maar compleet tegenovergesteld. Ik heb zoveel littekenweefsel dat er een flinke vernauwing is ontstaan. Ik kan geen seks meer hebben omdat het niet past. Ben er in december voor geopereerd, en het is nu wel iets ruimer, een tampon past in elk geval weer. Maar het resultaat is nog onvoldoende. Ik ben bang dat het nooit meer echt goed komt en het tast me best aan in mijn vrouwelijkheid. In jouw geval zou ik een doorverwijzing naar een gyn vragen, want er zijn operatieve opties.[/quote]
Ik heb 1 jaar terug een doorverwijzing gehad naar de gynecoloog. Die had gekeken en die gaf aan dat het niet ernstig was en verder niks gedaan kan worden. Moet ik dan gaan pushen ik voel me namelijk totaal niet serieus genomen hierin en het beinvloed gewoon alles vooral mezelf vertrouwen.

Ik zou eerst even seks met iemand anders afwachten voor je je laat opereren door een uitspraak van een ex. Maar als het met anderen ook zo voelt... Ja, aandringen dat het je seksleven beinvloed.

Hey zonde dat je door dat taboe al zolang met deze gevoelens loopt! Toch mogen dokters nooit problemen kleiner praten, dus dat ze misschien liegen dat het meevalt lijkt me stug? Voor jou voelt het wijd, en er is zeker iets veranderd qua vorm dat is normaal als je kinderen krijgt. Alleen je bekken gaat al anders staan. vooral omdat je aangeeft dat het flink traumatisch is verlopen met je ex, zou ik niet meteen op een operatie aandringen. Ook zeg ik niet; ga helemaal los in Experimenteren met anderen....maar ik ga er wel vanuit dat je ex gewoon aan de kleine kant geschapen is ? zoals hierboven al getypt: geen enkele l*l is hetzelfde. Mijn 1ste sekspartner (langer dan 10 jaar samen geweest) was achteraf gezien ook nogal klein. Zo naïef en onervaren dat ik was wist ik niet beter. Ik vond het altijd overdreven praat van vrouwen als ze opschepten over orgasmes bovenop of de G-spot enzenz. Ik moest mezelf altijd behelpen, nooit zoiets meegemaakt. Tot mijn 2de partner ? omg wat een verschil! Nu voelt het zoals het hoort. Nou beloof ik jou niet dat je 100% zeker iemand vind die jou de G-spot gaat raken ofzo. Toch denk ik echt dat je stapje voor stapje (veiligheid voorop, je wilt geen ziektes) eens op zoek kunt gaan? En om geen tijd te verdoen kun je zelfs beschrijven dat je vanwege omstandigheden liefst een groot geschapen man zoekt. (Vaak zijn die ook op zoek naar iemand die iets wijder is, omdat het hun anders pijn doet) het hoeft nier perse direct een relatie te worden. Ik denk dat je eerst je zelfvertrouwen daarbeneden moet terugvinden. Mocht het uiteindelijk allemaal niet baten: je kunt je mentale gezondheid altijd nog aankaarten zodat je toch die operatie krijgt. Wel zou ik dat pas tot het laatste bewaren, liefste niet. Kan veel misgaan daarbij. Zenuwen/littekenweefsel/altijd pijn of juist gevoelloos. Misschien zelfs té nauw voor je toekomstige ware liefde... ik hoop dat het goedkomt ? ik wens je alle geluk ermee ❤️

Terug
Bovenaan