wil beginnen met rijstebloem, maar hoe moet dat???

Hoi Dames,
Sinds een week of drie krijgt Tygo de fles. Hij heeft hiervoor volledige borstvoeding gehad, maar het ging gewoon niet meer. Tygo krijgt nu alleen de ochtendvoeding nog borstvoeding, en de andere 4 voedingen krijgt hij de fles. Ik maak 200 per keer klaar en meestal drinkt hij de fles leeg, heel soms laat hij een bodempje staan. Tygo is nu bijna 15 weken oud en is zo ongeveer 7 kilo, hij zit volgens mij sinds een paar dagen midden in een sprongetje. Hij sliep namelijk vanaf zijn zesde week al door, maar de laatste dagen werd hij een keer om 06.00 wakker (normaal om 08.00), een keer om 05.30, een keer om 05.00 en afgelopen nacht begon hij te gillen om 04.00. Vannacht heb ik hem laten huilen en na 3 kwartier was het weer stil. Als Tygo zo huilt in bed, zet hij zich zo af dat hij tegen de klok indraait en op een gegeven moment op z'n kop in bed ligt. Hier bedoel ik mee: met zijn hoofd richting voeteneind en de beentjes tegen de hoofdplank. Hij ligt dan nog wel op zijn rug (gelukkig). Ik vond hem vanmorgen om 08.00 dus ook weer ondersteboven in bed, maar vriendelijk lachend. Ik hoop dat dit sprongetje niet te lang duurt, hij ligt wel in een trappelzak,  maar ècht warm boven de dekentjes is het niet.
Ik wil nu gaan proberen om  hem door de laatste voeding wat rijstebloem te doen, maar weet  niet hoe dit moet. Ik zag in de winkel 2 soorten staan, namelijk gewone en met vanille-smaak. Welke moet ik hebben? En hoeveel moet ik in de  fles doen? Moet ik datzelfde maatschepje gebruiken als voor de voeding? Hij krijgt trouwens Friso -  standaard. En welke speen gebruik ik? Ik heb nu een speen waar hij goed uit drinkt  op een brede-hals-fles, met een gewoon klein gaatje, maar wel groot genoeg dat hij wel op een redelijk tempo kan drinken.  Ik heb al eens een difrax-fles met speen geprobeert, maar daat moet hij zo hard aan zuigen, dat hij het na   ¾ fles al opgeeft. Bij de fles die ik u gebruik  zit ook een nuby-speen met nopjes erop en een plusje als opening. Is die dan voor pap? Of moet ik een 1-2-3 speen gebruiken? Wie  helpt?
Ik kan niet kort vertellen, dus sorry voor mijn weer veel te lange verhaal hahahaha
Groetjes happyM.  

Hoi,
Rijstebloem kan je gewoon door de fles doen. Ik deed in het begin 1 eetlepel erin. De darmpjes moeten er natuurlijk wel erg aan wennen. Dan kan je er later wat meer in doen.
Ik gebruik de gewone ook om het te laten wennen  en later kan je de vanille gaan gebruiken vinden ze misschien wel lekker met een smaakje.
Ik gebruik de drie standen speen van atvent want die pap spenen met een kruis daar krijgt ze niks uit.
Maar je moet gewoon even proberen wat bij jou kindje het beste gaat.
Misschien nog een tip voor je in verband met het omdraaien in bed....ik doe het uiteinde van de trappelzak iets in stoppen in het matras bij het voeten eind zo kunnen ze zich niet buiten de dekens schoppen.
Succes   verder met het uitproberen!!
Groetjes Kim.

Hoi HappyM,

Ik ben toevallig vorige week begonnen met de papfles. Ik zou beginnen met de rijstebloem zonder smaak. Dat smaakje kun je beter proberen wanneer hij aan de papfles gewend is.

Ik gebruik de Avent flessen en heb voor de papfles spenen maat 4 gekocht. Ik weet dus niet welke speen jij het beste kunt nemen.  Die speen  maat 4  gaat heel erg goed. Ik had eerste de 3 standenspeen van Avent, maar die werkte bij mij niet goed. Ik maak  200 cc Nutrilon klaar en doe daar dan (overigens al vanaf het  begin)  3 eetlepels   rijstebloem bij. Eerst de voeding klaar maken en goed schudden en dan de rijstebloem erbij en ook weer goed schudden zodat je geen klontjes krijgt. Siebe vindt het heerlijk en heeft vaak binnen het kwartier zijn papfles leeg. Ik moet hem echt afremmen en hem tussendoor een keer laten boeren, omdat hij hem anders nog eerder leeg heeft en dan de hik krijgt, met het gevolg dat hij dan weer pap gaat terugggeven. Helaas resulteert de papfles er nog niet in dat hij ook doorslaapt. Ik denk dat hij nu weer niet doorslaapt, omdat hij heel verkouden is. Ach, eens komt het goed niet waar.

Succes met de papfles.

Ik gebruik de 3 speen van advent (wist niet dat er ook een 4 speen is). De drie standen speen is waardeloos (voor Lukas). Die gaat veel te snel.

Ik doe twee schepje rijstebloem erdoor (gebruik maatschepjes van friso). Dit is ongeveer 1 eetlepel.

Maar lukas gaat er helaas niet langer van slapen

ook hier krijgt ons meisje rijstebloem door de laatste fles. ze heeft ook die met vanille smaak gehad en de gewone allebei vind ze prima. ik doe ook ruim twee schepjes rijstbloem erbij.  (schepjes van friso)
alleen nu vraag ik me af, ze drink nog steeds, dus ook die laatste fles nog steeds met de avent speen 1. een kwartiertje doet ze ongeveer over de fles. kan dit geen kwaad?
zelf heeft ze er geen probleem mee.

groetjes pally

Matthijs (17 weken) krijgt sinds 3 weken rijstebloem door de laatste fles, 2 eetlepels. Ik heb lang lopen tobben, alle Aventspenen raakte verstopt met de pap, en de driestandenspeen ging veel te hard. Ik gebruik nu de speen van Kruidvat eigen mer (de 3+ speen, voor 3 maanden en ouder.) Hier zit 1 wat groter gat in en dat gaan prima. Ook Matthijs slaapt er trouwen geen minuut langer van, maar vindt het wel heel lekker.

Nou, ik heb het gisteravond geprobeert. Een NUBY brede-hals drie standen-speen met van die nopjes erop. Nou, hij zoog en zoog en zoog, maar slikte maar heel af en toe. Ik heb meer van die spenen dus ik dacht: laat ik dat gat eens wat groter maken... Nou, toen stroomde het zowat bij hem naar binnen en het liep er (door de snelheid) via zijn mondhoeken weer uit. Hij heeft zo'n beetje een halve fles gehad, maar toen vond hij het welletjes. Ik heb geprobeerd de pap nog wat dikker te maken en hem het met een lepeltje op te voeren, maar dit wilde hij ook niet. Toen nog maar weer een halve "gewone" fles voor hem gemaakt die hij met smaak opdronk. Hmmmm te langzaam werkt dus niet, te snel niet... Ik ben vanmiddag maar even naar de drogist gegaan voor informatie. Ik ben thuisgekomen met een difrax smalle fles met 2 kers-speentjes maat large. Zit echt een vrij groot gaatje in. Vanavond  (over een half uurtje) gaan we weer vrolijk proberen.
Ik had trouwens 2 friso-schepjes nutrix door zijn fles van 200 ml gedaan en de dikte beviel mij wel. Eens kijken of het hem vanavond ook weer bevalt.
Wish me luck hahahaha
Groetjes happyM

Hoi,

Mij werd ook op de smalle difrax kromme fles de L, large speen geadviseerd.
Het gat was wel erg groot, nu heb ik de M, medium speen en het gaat hartstikke goed.
( ik doe 2 eetlepels rijstebloem  in de fles )

Hopelijk gaat de large vanavond  goed, bij Yari ging het veel te snel..

Groetjes Marina.

Terug
Bovenaan