Hoi hoi!
Wat een boel vragen. Ik ga vast iets vergeten te beantwoorden, maar ga mijn best doen.
Ik geef alleen fruit en diksap erbij. Aan pap mogen we nog niet beginnen, omdat Anne nog geen 6,5 kilo is.
Fruit is een tussendoortje, maar ik geef 'm in de plaats van een fles. Dit doe ik omdat ik Anne anders wakker moet maken en dat vind ik niet nodig. Ik geef overigens al sinds ze 2,5 maand is fruit, dus ik vind dat het kan. Al raden ze bij het cb vanaf 6 maanden aan. Anne maakte overigens steeds smakgeluidjes als wij aan het eten waren, ofwel, ze wilde ook wel iets. Volgens het kdv was ze er ook wel aan toe. Overigens komt groente i.p.v. een fles, dus misschien was het beter geweest als ik met groente was begonnen, al lijkt mij dit weer zwaar op de maag vallen.
Ik ben begonnen met banaan en dit langzaam opgebouwd. Zo leert je kindje de smaak kennen en het lichaampje kan er langzaam aan wennen. De darmpjes hebben ook tijd nodig om aan vast voedsel te wennen. Ik heb daarna banaan met appel gegeven en daar steeds meer appel bij gedaan. Zo later weer peer erbij. Zo kunnen ze aan alles wennen.
Groente geef je warm (niet TE warm!!!!) en fruit op kamertemperatuur.
Over de onbetaalbaarheid: een potje Olvarit voor kindjes van 4 maanden kost hier 0,95 cent. Je kan de inhoud maar 48 uur (meen ik) bewaren, maar als je kind de eerste dag 3 lepeltjes mag en de tweede dag ook, en de derde dag ook zijn er maar 9 lepeltjes uit gegaan, terwijl je zeker nog 3/4 potje over hebt en weg moet gooien. Dan kan je dus beter zelf wat kopen en dit fijnmalen. Het is dan vers en nog goedkoop ook.
Ik geef zelf Anne nog wat diksap na de fruithap, omdat ze aangeeft dat ze meer wil. Als ik daaraan toe geef spuugt ze even later alles onder, dus ik geef haar wat diksap na. Zij wil dit overigens alleen koud, terwijl veel kindjes het juist warm willen.
Anne's schema sinds vandaag meer melk!!!:
8.00 uur: 200 cc melk (was 165 cc)
12.00 uur: 125 ml fruit + 100 ml diksap (gaat niet altijd op)
16.00 uur: 200 cc melk (was 165 cc)
20.00 uur: 200 cc melk (was 165 cc)
23.00 uur: 200 cc melk
Anne heeft nu dus nog 4 melkvoedingen.
Geen idee of ik nu alle vragen heb beantwoord, maar tis nu bedtijd. Morgen nog even een keer alles nalezen!
Groetjes,
Natasja
en
Anne (29 november)