wil binnenkort fruit/groentehapje en papfles proberen.

Omdat Yara zoveel spuugde ben ik op aanraden van de kinderarts met 3 maanden begonnen met bijvoeding. Yara krijgt nu elke dag een half potje fruit, 80 cc diksap  en door haar eerste en laatste fles nutrix. Ik ben er nog steeds niet uit of het nou helpt tegen het spuugen... Yara is nu rond de 6 kilo.

Dit is haar schema:
7.30 fles met 2 schepjes nutrix
10.00 fruit
12.30 fles
15.00 80 cc diksap (hiervan drinkt ze niet alles op)
17.00 uur fles
20.30 fles met 4 schepjes nutrix

Marly spuugt ook regelmatig.
Niet altijd, maar soms komt er echt veel melk terug.
ik heb het idee dat ze toe is aan wat "vastere/dikkere" voeding.
als wij zitten te eten dan kijkt ze het eten ook bijna van osn bord, zo sneu....
en ik lees hier dat er meer moeders al veel eerder met andere voeding beginnen (ondanks de dingen diehet CB verteld).
ik neem dat ook niet zo nou hoor.....wij kennen onze kindjes beter.....
denk dat ik inderdaad langzaam de papfles ga opbouwen en misschien dat ik dan van het weekend een fruithapje/groentehapje probeer.

moet je dat diksap ook altijd tussendoor geven....of hoe moet ik dat zien...is dat gewoon extra drinken.
omdat er zoveel moeders zijn die dat geven.
of kan ik beter eerst het ene proberen en later uit gaan breiden?
(het is wel even uitvogelen hoe je het het beste kunt doen....).

Zolang Lynn tevreden is, blijf ik het voorlopig bij (moeder)melk houden, maar ik heb me wel al een beetje verdiept in bijvoeding enzo. Moet zeggen dat de rapley-methode me wel aanspreekt (nu mijn vriend nog overhalen):

rapley

Nou zeg ik wel dat ik voorlopig geen bijvoeding wil geven... maar ik heb net een pak rijstebloem in huis gehaald, hihi! Maar dat is meer omdat Lynn de fles niet wil. En aangezien ik dinsdag alweer moet werken... ze moet toch wat binnenkrijgen.

Hey!

Die rapley- methode leek me ook wel wat, maar geen steun hier van vriendlief! Dus wij zijn ana het fijngemalen spul begonnen. Soms is het niet helemaal gemalen en de stukjes sluugt ze weer uit.

Groetjes,
Natasja

Terug
Bovenaan