wil een leuk topic openen maar weet niet waarover hahaha

Hallo allemaal,

Ik heb zin om lekker te babbelen met eenieder.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie hier actief is in het oktober2009 forum?
Dit omdat ik een nieuwkomer ben en wel nieuwsgierig ben naar jullie allen.

Willen jullie je kort voorstellen in dit topic?

Ik ben Marieke, 29 jaar en moeder van een zoon van 2,5 jaar.
Ik ben getrouwd en wij verwachten rond 21 oktober 2009 ons tweede kindje.
Ik ben zwanger geworden door ICSI (eerste poging).
Verder ben ik sinds 1 maart werkloos omdat mijn werkgever mijn contract niet heeft verlengd tgv ziekmelding door mijn zwangerschap. Dus ik heb zeeën van tijd (hahaha)

Tot horens???

Groetjes Marieke

Hoi Marieke.

Ik zal me ook (weer) even uitgebreider voorstellen.

Ik ben nu 7 weken (en 5 dagen om precies te zijn) zwanger van mijn tweede kindje. Heb al een zoontje van 2 uit een vorige relatie.
Ik ben beide keren 'spontaan' zwanger geworden, poging 1 was gelijk raak nu en van mijn zoontje ben ik zelfs dwars door de pil heen zwanger geraakt. Wat een verschil he?
Wat rot dat je werkgever je contract niet heeft verlengd. Ik zit daar ook een beetje (Oke, meer dan een beetje) tegenaan te hikken.
Heb een jaarcontract dat loopt tot juni. Tegen die tijd weet iedereen op mijn werk natuurlijk door mijn buik dat ik zwanger ben. Ik ben van plan vrijdag tijdens mijn bilateraal (1 op 1 gesprekje met teamleider) te gaan vertellen dat ik zwanger ben. Wellicht wat vroeg, maar dan ben ik in ieder geval open geweest. Mijn vriend en ik willen graag een huis kopen, en hebben daar dus een werkgeversverklaring van mijn baas voor nodig. Ik vind het niet kunnen om hem eerst die verklaring te laten tekenen en daarna doodleuk te melden 'oh ja, ik ben zwanger'.
Misschien gooi ik mijn eigen glazen in maar eerlijkheid duurt 't langst, toch?

Verder kan de baby in principe ook wel wonen in het appartement waar ik nu woon, maar een huis heeft toch de voorkeur.
Sta je nu ook strenger onder controle, nu je via ICSI (Hoop dat ik het goed zeg) zwanger bent geworden?
Liefs,

hey meiden,
ik zal me ook nog even officieel voorstellen.
ik ben krista, ben 27 en kom uit schagen. ben rond 2 oktober uitgerekend van ons tweede kindje.
ik heb een dochtertje van net 2.
ook ik ben (net als nanna) bij mijn dochter door de pil heen zwanger geraakt, dit keer hebben we bewust voor nog een kindje gekozen. moet zeggen dat het dan toch vanaf het begin al heel erg anders is. bij ons was de derde ronde raak.
ik krijg volgende week mijn tweede echo en heb nu alweer zin om ons kindje te zien.
ben benieuwd naar de verhalen van de rest.
kus krista

Hoi,

Ik ben Eef morgen 10 weken zwanger van ons eerste kindje.
Ik heb vorige week een echo gehad en het was super om dat kleine hartje te zien kloppen.
Ik heb ookal op het werk verteld dat ik zwanger ben, vind dat wel zo eerlijk.
Verder geen last van misselijkheid alleen moe.

Leuk om hier iedereen zijn verhaal te lezen.

groetjes

Hoi,

Ik ben 28 jaar en heb een zoontje van 17 maanden.
Heb gelukkig een vast contract gekregen toen ik in juni van baan ben verandert, anders was ik vanaf juni ook mijn baan kwijt geweest. i.v.m. bezuinigingen worden bij ons geen contracten verlengt, heb erg veel geluk gehad.
Ik ben op 23 oktober uitgerekent en ik hoop dat de kleine ook niet veel langer op zich laat wachten van ons zoontje was ik 27 oktober uitgerekent en is op 2 november geboren. Ben dus nu 2 jaar later bijna op de zelfde datum uitgerekent. en hoop niet dat we twee verjaardagen op 1 dag hebben. Lijkt mij voor de kids niet zo leuk, maar dit valt niet te plannen, maar goed ook.

Groetjes Plat

Hoi Meiden,

Ik ben Linette, 37 jaar. Onze dochter Maud wordt in juni 9 jaar. Zij is iets vroeger gehaald omdat ze zo groot leek, is uiteindelijk een keizersnee geworden, haar grootte viel best mee, 4215 gram. Thijn is afgelopen maand 6 jaar geworden. Zijn bevalling was in 1 woord geweldig. Hij was een flinke beer, 4570 gram en 56 cm. Helaas ging het na zijn geboorte helemaal fout en bleek hij een hersenbloeding te hebben gehad. Hieraan heeft hij een hydrocephalus over gehouden (waterhoofd) waarvoor hij een drain heeft. Daarnaast heeft hij een stoornis in het autismestoornis en een lichte ontwikkelingsachterstand. Ondanks de zorg die er natuurlijk geregeld is, is het echt een geweldig ventje. Onze jongste is Lars, nu bijna 20 maanden oud. Bij zijn zwangerschap kreeg ik zwangerschapsdiabetes. De bevalling leek heel vlot te gaan, maar hij was pas echt groot (5100 gram) en bleef met zijn schouder achter mijn schaambeen hangen. Dat werden even heel nare momenten, maar ze hebben hem er zonder schade uit weten te trekken. Na een paar bezoekjes aan de osteopaat deed hij het geweldig. En nu is het nog een heerlijk, lief, maar zeer ondernemend mannetje.
Mijn man heeft fybromyalgie en daardoor veel vermoeidheid, spierpijn en migraineklachten. We waren net zover dat we echt een streep onder ons gezinnetje hadden getrokken. Maar ja, dat hadden we dan toch anders moeten regelen! Want ook ik ben dwars door de pil heen toch zwanger geworden. Ik ben trouwens wel blij te lezen dat er meerdere zijn, ik begon al aan mezelf te twijfelen.
Na de eerste schok beginnen we het nu allebei steeds leuker te vinden, hoewel we wel een stuk zorg hebben rond hoe alles zal verlopen. In eerste instantie mijn gezondheid , die suiker heeft er de vorige keer ingehakt. Maar ook nog meer drukte in huis, naast de drukte en zorg die we nu al hebben. Maar het is verrassend te merken hoe snel je je aan zo'n beginnend leventje kan hechten! Volgens mij heb ik veel minder misselijkheidsklachten tot nu toe dan bij de andere 3, en ook ik begon me al af te vragen of dat wel een goed teken was. Nu heb ik de laatste dagen toch wel meer last. Morgen de eerste echo, dus ik ben razend benieuwd. Ik denk dat het dan helemaal echt is!!

Groetjes, Linette.

hey,

ik zal dan ook mezelf maar even voorstellen.

ik ben Shanna en ben 25 jaar ik woon sinds kort samen in mijn veels te kleine paleisje in den haag ( ja we moeten   hoognodig verhuizen voordat de kleine er is) voor mij is het de eerste, maar mijn vriend heeft al een heerlijk ventje van 2 jaar. ik ben inmiddels 9 weken en 3 dagen zwanger. mijn ouders zijn supertrots alleen mijn schoonouders niet zo... :(

ik ben uitgerekend op 11 oktober. het kan dus zomaar zijn dat ik op mijn verjaardag of al mamma ben, of hoogzwanger, of aan het bevallen... ( ik ben namelijk 6 oktober jarig)   ik heb nog voor dat ik wist dat ik zwanger was een nieuwe baan  geaccepteerd maar 2 dagen voor de start ervan kwamen we erachter dat ik zwanger ben... aangezien ik graag openkaart speel heb ik het ook meteen gezegt. aangezien ik ook paniekaanvallen en hyperventilatie aanvallen kan krijgen, heb ik dat gedeelte maar meteen gehad.

voor de rest is ons gezinnetje nog bestaande uit 2 lieve katten en een pup van 13 weken (kleine troost voor mijn miskraam in december) dus een drukke boel waar we ontzettend van houden!

Hoihoi,

Ik ben Lydia, 26 jaar en moeder van een prachtige dochter van 4,5 maand oud. (zit hier ook op een ander forum, ben nl ook een oktober 2008 mama)
Woon alweer 3,5 jaar samen met mn vriend en we zijn aan het wachten op een huis. We wonen nu nog op een flat, maar heeft maar 2 slaapkamers. Dus hopen dat er snel een huis vrijkomt. We hadden niet verwacht zo snel weer zwanger te zijn. Voordat we Chelsey kregen hebben we 3 miskramen gehad en zijn we ruim 2 jaar bezig geweest.
Uiteindelijk is Chelsey 31okt 2008 geboren en hadden wij een keus. Of weer aan de pil met het risico dat als we er weer klaar voor waren het weer zo moeizaam zou gaan of gewoon nix gebruiken en maar zien wanneer het komt. Nou haha het was snel weer raak. Ben nu 8 weken zwanger naar eigen berekening en heb morgen mn eerste echo.
Vind het erg spannend, maar het voelt wel heel anders als met mn eerste. Toen was ik vooral bang dat het mis zou gaan en later was ik alleen maar heel erg nieuwsgierig naar de kleine. Nu ik een niet zon fijne bevalling heb gehad en weet wat een baby hebben allemaal inhoudt ben ik wel een beetje bang. Vooral omdat ik alles alleen moet doen. Mijn vriend helpt wel hoor waar hij kan, maar hij werkt fulltime en ik ben afgelopen zomer ontslagen ivm ziekte door zwangerschap dus zit fulltime thuis. En heb geen familie die me kan helpen (behalve mn vader maar die werkt ook en kan dus ook niet zomaar oppassen als ik ergens heen moet en hij woont hier een eindje vandaan) dus moet mn dochter nu al overal mee naartoe slepen en dalijk heb ik er twee. We hebben geen auto dus moet alles te voet doen. (zeker nu erg onhandig met de echo's is ruim 3 kwartier lopen naar het ziekenhuis :S) Maar jah het zal wel goedkomen. Ben er in ieder geval wel erg blij mee hoor en de kleintjes zullen later veel aan elkaar hebben door hun kleine leeftijdsverschil. Nou hoop nog lekker met jullie te kunnen kletsen tijdens deze zwangerschap!

groetjes Lydia

Terug
Bovenaan