wil even mijn ei kwijt

A

Anoniem

Guest

hallo zwangere vrouwen!

Ik wil ff mijn ei kwijt!! Ik
weet sinds zaterdag dat ik zwanger ben :) Dit was eigenlijk niet mijn  
bedoeling tenminste niet zo snel dan. Ik had er wel met mijn vriend  
over gehad dat een kleine variant van ons wel leuk zou zijn. Ik ben al
ruim een jaar niet meer aan de pil omdat ik daar slecht tegen kon. we
hebben 1 keertje niet veilig gevreeen en dan kom je er een aantal weken
achter dat je zwanger bent..... slik. Ik had al een vaag vermoeden,
maar toch dan sta je er even van te kijken! Wij zijn snel achter
internet gegaan want we wilden er natuurlijk alles over weten. Op
internet stond wel dat het een normale reactie was van "shit ik ben
zwanger en nu...." Hebben jullie er ook last van gehad?? We zijn
nu gelukkig wel over de schrik heen.

We
hebben het gister wel aan onze ouders broers en zus verteld. Zij zijn
echt super blij!!! Vooral mijn moeder, die had tranen van geluk, tja
moeder-dochter he! Mijn vriend ik ik zijn nu aan het idee gewend en wij
gaan er echt van genieten!!!!! We wachten nog wel even met dit nieuws
voor de hele buitenwereld. Hoe lang hebben jullie daar mee gewacht?? Ik
kan het denk ik niet tot 12 weken wachten hoor, ik kan het wel van de
daken af schreeuwen!! Dat is een goed teken toch?

ok bedankt dat ik ff mijn ei kwijt kon!
en geniet van jullie zwangerschap!

Groetjes leonie

Hoi meid,

Heel normaal hoor die reactie.....
Ik wilde zelf zo graag kindjes met mijn vriend en elke keer testen, toen ik eindelijk mn positieve test deed werd ik zowat gek, shit nu ben ik zwanger, heel raar maar toen wist ik echt even niet meer hoe ik het moest doen haha....
Er veranderd zoveel in je leven dat de twijfels denk ik normaal zijn.
Heb even gehuild bij mijn vriend zowel van blijdschap als van de schrik denk ik en nu zijn we hartstikke gelukkig....

Een hele fijne zwangerschap meid en alsnog gefeliciteerd
Donja
38wkn en 3dgn

oja en ik heb mijn ouders gelijk ingelicht, zijn ouders een weekje later dus rond mijn 9de week wist iedereen het, ook ik kon het niet voor me houden.
Ik heb zoiets van iedereen mag het weten in de familie, stel dat het ''fout'' mag gaan zijn hun er ook voor me om me te steunen...........

oja en ik heb mijn ouders gelijk ingelicht, zijn ouders een weekje later dus rond mijn 9de week wist iedereen het, ook ik kon het niet voor me houden.
Ik heb zoiets van iedereen mag het weten in de familie, stel dat het ''fout'' mag gaan zijn hun er ook voor me om me te steunen...........

Of je reactie normaal is kan ik niets van zeggen. Wij zijn nu 2 maal zwanger geworden dmv. hormonen en IUI en dus via de medische weg. Maar dat je leven als je zwanger word (bent) even helemaal op zijn kop staat is bij iedereen normaal! Gepland of ongepland maakt dan niet ui volgens mij.

Wanneer wij het verteld hebben? Bij de 1e zwangerschap wist iedereen het rond de 7 weken. Helaas ging die keer mis met 10 weken en hebben we toen van sommige mensen (met name schoonzus en zwager) het commentaar gehad dat we het ook niet voor de 12e week hadden moeten vertellen.
De 2e keer zwanger wist onze omgeving ook weer snel , behalve degene die er de keer daarvoor commentaar op hadden.
Ja als je in de MMM loopt weten veel mensen ook dat je alweer bezig bent met een poging dus ook een stuk moeilijker om je mond te houden als men vraagt hoe het ervoor staat. Met name mijn schoonzus en zwager waren achteraf niet zo blij dat ze het als laatsten te horen  kregen met 12 weken. Ja want hun "aartsvijanden" wisten het al eerder dan zij. (Het is maar hoe je in het leven staat en naar bepaalde mensen kijkt he?).
Nu wilden we dus voor een 2e kindje gaan afgelopen november en in december mochten we al met behandelingen beginnen en de 1e keer was al direct raak. De mensen die heel dicht bij ons stonden wisten al van onze plannen en wisten ook dit keer weer op tijd dat ik zwanger was en net zoals de vorige keer wisten degene die bij de 1e keer zo negatief waren omdat we het zo vroeg vertelden het weer als laatste.
Ik heb het dit maal minder hard van de daken geschreeuwd dan de 1e keren.

Dat geld overigens ook voor de geboorte. Bij onze dochter ben ik ingeleid en wisten veel mensen dat ik die dag in het ziekenhuis lag. Nu krijg ik een geplande keizersnede en weten alleen dierbare mensen en enkele familie leden wanneer dit gepland staat. De rest heeft als het mee zit de volgende dag en anders de dag erna het geboortekaartje in huis. En mijn schoonzus en zwager weten van niets.
En die hoef ik ook niet de dag van de keizersnede al bij het bed te hebben , laat me die dag maar relatief rustig door brengen met mijn kindje(s) , man en mijn ouders en schoonmoeder , de rest komt daarna wel.

Groet Xanthe
37w3d

Gefeliciteerd!
Het gevoel van fantaseren over zo'n kleine is iets heel anders dan dat je daadwerkelijk zwanger bent he! Weet precies hoe je je voelt, heb t zelf ook meegemaakt! Soort gelijk verhaal... Je schrikt, bent blij en hebt nog wel 20 emoties die door je lijf gieren!!
Had zelf ook een ontzettend 'Oh NO" effect!
Gelukkig bleef mijn partner er een stuk rustiger onder toen er voor de derde keer weer ' zwanger' verscheen op de test! Heb er 3 dgn amper van kunnen slapen!
Wij hebben ook net als jullie veel op het internet gezocht, naar onder andere wat wel en niet eten!
Is echt een aanrader, op bijna al je vragen vind je hier het antwoord en waar ik wat meer over wilde weten hebben we opgeschreven en aan de verloskundige gevraagd!
Wij hebben via de huisarts geregeld dat we zo snel mogelijk voor een echo in het ZH terecht konden om vast te stellen hoever ik al was!
Dit bleek 8wk4dgn te zijn dus in principe vroeg om het aan iedereen te vertellen maar zelfs de gyneacoloog raadde het ons aan om het wel aan "dichtbijstaande personen zoals familie" te vertellen zodat zij je kunnen steunen mocht het eventueel fout gaan! Dus dit hebben we ook gewoon gedaan!
Het is iets prachtigs en iedereen zal blij voor je zijn dus deel het gewoon met wie jij het wilt delen zou ik zeggen! Het is het belangrijkste dat jij je goed voelt want dan voelt je kindje zich ook goed!
Heel veel plezier met je zwangerschap!!
L81 (30 wkn!)

Gefeliciteerd!
Het gevoel van fantaseren over zo'n kleine is iets heel anders dan dat je daadwerkelijk zwanger bent he! Weet precies hoe je je voelt, heb t zelf ook meegemaakt! Soort gelijk verhaal... Je schrikt, bent blij en hebt nog wel 20 emoties die door je lijf gieren!!
Had zelf ook een ontzettend 'Oh NO" effect!
Gelukkig bleef mijn partner er een stuk rustiger onder toen er voor de derde keer weer ' zwanger' verscheen op de test! Heb er 3 dgn amper van kunnen slapen!
Wij hebben ook net als jullie veel op het internet gezocht, naar onder andere wat wel en niet eten!
Is echt een aanrader, op bijna al je vragen vind je hier het antwoord en waar ik wat meer over wilde weten hebben we opgeschreven en aan de verloskundige gevraagd!
Wij hebben via de huisarts geregeld dat we zo snel mogelijk voor een echo in het ZH terecht konden om vast te stellen hoever ik al was!
Dit bleek 8wk4dgn te zijn dus in principe vroeg om het aan iedereen te vertellen maar zelfs de gyneacoloog raadde het ons aan om het wel aan "dichtbijstaande personen zoals familie" te vertellen zodat zij je kunnen steunen mocht het eventueel fout gaan! Dus dit hebben we ook gewoon gedaan!
Het is iets prachtigs en iedereen zal blij voor je zijn dus deel het gewoon met wie jij het wilt delen zou ik zeggen! Het is het belangrijkste dat jij je goed voelt want dan voelt je kindje zich ook goed!
Heel veel plezier met je zwangerschap!!
L81 (30 wkn!)

Hoi,
Gefeliciteerd! Ik werd meteen de eerste maand 'proberen' zwanger, niet te geloven! Eerst schrok ik er wel een beetje van, maar nu vraag ik me af waarom we zo lang gewacht hebben, haha! (Ik ben net 33 geworden en het is ons eerste kind).

We wilden het eerst pas met 12 weken vertellen, maar de zwangerschap is tot nu toe zo zwaar en onzeker (vreselijke buikpijn, misselijk, en ook wat bloedverlies) dat ik de steun van mijn familie hard nodig had. Dus met 7 weken heb ik het aan mijn directe familie en aan m'n beste vriendin verteld. Maar vanaf toen konden we ook onze mond niet meer houden, haha! Bijna de helft van onze vriendenkring weet 't al (ben nu 8 1/2 week). Met 10 weken krijgen we weer een echo (ben al 3x bij de gyn geweest, brrr...), en als alles dan goed is, mag de hele wereld het weten (m'n koor enzo). Ik wacht wel tot 12 weken voor ik het op m'n werk vertel.

Geniet ervan en veel succes!!
Hilde

Terug
Bovenaan