Wil geen fles

Gisteren wilde ik een fles proberen met gewone flesvoeding. Maar Janneke wilde hem echt niet!
Hebben jullie misschien tips?
Afkolven lukt niet bij mij, vandaar gewone flesvoeding.
Mijn man heeft het geprobeerd en ik was ook weg uit de kamer.

Groetjes Marina

Hi Marina!

Ik heb en cursus over borstvoeding gevolgd en daarin kregen we ook tips over kolven en flesjes. Het is volgens hen heel logisch dat ze van jou de fles niet wil, ze zit immers bij haar moeder en ze wil natuurlijk de borst. Ik maakte pas dezelfde fout.

* Laat iemand anders de fles geven en ga zelf naar een andere kamer
* Laat degene die haar de fles geeft met haar rondlopen om haar af te leiden
* Doe eventueel aluminium folie om de fles om haar af te leiden

Suc6 niet gegarandeerd maar bij mij werkte het toen ik de kamer uit was nam ze de fles wel bij haar vader. Toen ik hem zelf wilde geven heeft ze net zolang gehuild tot ik haar aan de borst legde, en dus de gekolvde melk weg kon gooien....

xxx

Hoihoi,

Jette wilde eerst ook niet de flesvoeding, t ging hierbij niet om speen tepel verwarring, want ze dronk al sinds ze 1 week is moedermelk uit de fles.Maar de smaak is heel anders en daar moet een kindje eerst even aan wennen.Een tip daarbij is om de flesvoeding met moedermelk te vermengen zodat de smaak niet ineens zo drastisch anders is.En met kleine beetjes beginnen, bv 20 ml FV en dan aanvullen met BV en dan steeds   FV opbouwen.Jette drikt nu zonder problemen de FV.Voordeel hierbij is ook dat de darmpjes rustig aan de andere voeding kunnen wennen.

Succes, Ynez

Luna is inmiddels 5,5 maand en wil GEEN fles. Wel onhandig, gelukkig ben ik thuis (nog wel). heb alles geprobeerd, alleen maar afgekolvde melk, papa laten geven, verschillende flessen (incl Adiri breastbottle), speen in mijn bh zodat die naar mama rook... Nog meer tips?

Hoi,
Ik ben gister begonnen met het geven van flesvoeding.
Mijn dochter is ruim 4 maanden en ik wil haar voorlopig 1x per dag de fles geven ivm met oppas.
Het kolven gaat niet van harte vandaar deze oplossing.
Helaas drinkt ze praktisch niets uit de fles, hoewel ze eerder wel bv hieruit dronk.
ik heb wat tips zien staan die ik gelijk uit ga proberen.
groetjes Petra

Hoi,

Zaterdag dacht ik, ik ga het nog eens proberen die fles. Het was nog geen tijd voor voeding, maar ze zat een beetje te jengelen.
En wat denk je, ze pakte hem en helemaal leeggedronken. Ik heb hem zelf gegeven.

Dus nog een tip: probeer het een keer tussendoor, niet wanneer ze voeding nodig heeft.
Dan zijn ze misschien meer voor iets nieuws in... Als ze honger hebben, worden ze alleen maar overstuur bij de eerste keer, denk ik.

Groetjes,

Hoi,

Vandaag heeft Salin voor het eerst 70ml uit de fles gedronken.
Ik ben van de week begonnen met friso1. mij lukte het niet, dus heeft mijn vriend het geprobeerd ook met een schepje fruithap er doorheen en een tommy tippee fles. Maar ook dt werkte niet.
Vandaag heeft ze een flesje nutrilon kant en klaar gehad en na wat strubbeling uiteindelijk  70ml rustig  leeg gedronken. nutrilon is wat zoeter dan friso. bijna hetzelfde als bv.
Nu maar hopen dat ze dit meer gaat pikken.

groetjes Petra

Hoi,

Ties wilde eerst ook geen fles. Probeer dit eens.
Gewoon in de borstvoeding houding beginnen (zorg dat je een flesje klaar heb staan en niet te warm)
Begin dan met borstvoeding, en na 30sec haal je de tepel weg en snel de fles erin.
Zonder dat ze beweegt, dus onder je arm door ofzo....
Probeer dit gewoon een aantal keer.

tip; fles van avent lijkt erg op tepel

Terug
Bovenaan