Wil geen fles

Hoi Marina,

Ook bij ons ging het niet gemakkelijk. We hebben het zeker een week geprobeerd (een poging per dag) met veel huilen. Ik ging naar buiten op dat moment, omdat ik niet tegen het gehuil kon (vond het zo zielig). Avent lijkt inderdaad het beste merk. Met een paar druppels borstvoeding op de speen (wellicht lukt het je om dat uit te persen uit je borst vantevoren?).
Heb vooral veel geduld! Het kan voor de baby echt wennen zijn en daar is tijd voor nodig. Bij onze derde ging het gemakkelijker omdat hij tussendoor ook weleens een gewone fopspeen geaccepteerde.
Ps. Waarom lukt het kolven niet? Is er geen toestroom? In dat geval zou je de neusspray Synthocinon kunnen proberen (via de huisarts te verkrijgen). Deze stimuleert de toeschiet-reflex, welk zowel tijdens het geven van BV als bij het kolven enorm kan helpen! Ik gebruik hem standaard voor het kolven, anders komt er geen melk  bij mij.
Succes en liefs,
Susanne

Misschien een tip voor iedereen, waarbij fles voeding ook niet lukt.
Vandaag heeft mijn man onze dochter Fleur van 10 weken weer de fles gegeven, want gisteren lukte het al de hele dag niet. Vanochtend eerst ook een drama, maar mijn man heeft Fleur eerst goed aan zijn vinger laten zuigen en stiekem de speen van de fles erbij gedaan. Gewoon zijn vinger laten zitten en ze dronk de fles leeg!
Super het is dus gelukt.
Succes voor iedereen.

Mijn dochter wil ook geen fles. Al vanaf een week of 6 proberen we haar afgekolfde melk te geven, maar madam wil het gewoon niet. Inmiddels (ze is nu ruim 5 mnd) is de fles wel leuk om mee te spelen en aan te sabbelen, maar écht drinken... ho maar! Meer dan 25 cc. krijg ik er echt niet in. Ook water, sap, thee kan haar niet bekoren. 't Is lastig, want zo kan papa geen voeding overnemen en hoe moet 't als ze straks naar het KDV gaat?
Anderzijds... wat ben ik blij dat ze zo goed en lang aan de borst wil drinken!

Terug
Bovenaan