wil ik te snel???

jayden is nu 6,5 maand en draaid ook nog niet komt wel van de rug naar zijn zij maar hij draaid niet door naar zijn buik.
en van tandjes is nog helemaal geen spraken.
hij wil wel van alles pakken en is erg vrolijk en wil wel blijven zitten maar zijn balance is soms goed en soms ook niet.
hij pakt ook zijn speen en probeerd dan deze zelf in zijn mond te doen met als gevolg dat hij achtsresevoren in zijn mond gaat of op zijn kop is zo`n lief gezicht.
hij dronk gisteren voor het eerst uit een glas.
dus hij doet het goed maar niet alles in de voloorde die ik zou willen maar het komt echt allemaal vanzelf en ieder kindje doet het op zijn eigen volgorde en snelheid.

Tuitbeker is hier al een tijdje een feit. Hij krijgt nog wel flessen maar het "gewone" drinken gaat met de beker. Vandaag heeft hij voor het eerst (ja bij de macdonalds!!!hahahah) wat milkshake uit het rietje gedronken. Het waren maar 3 slokjes maar vond het toch heel knap. Tandjes nog geen spoor van te vinden. Rollen kan hij wel maar heeft er vaak geen zin in. Tijgeren wel. Maar dan moet ik hem eerst op zijn buik leggen hhahahahah. Zitten gaat heel goed. Hij heeft 1 vinger nog nodig om omhoog te komen. In de kinderstoel blijft hij mooi rechtop tot zijn warme hap op is. Daarna haal ik hem er uit omdat ik het anders te lang vind. Voetjes heeft hij ook uitgevonden dat die niet alleen zijn om op te eten. Het liefst springen haahah. Valt me wel op dat hij echt plat op zijn voetjes gaat staan en niet op zijn tenen. Heb veel baby's gezien maar eigenlijk altijd eerst op de tenen. (heb maar 22 neefjes en nichtjes)

De kleine van mijn vriendin is 5 maanden, maar doet nog niets behalve lachen, drinken slapen en huilen ;-)

Joël draait al wel om in de box van rug naar buik en schuift de box door op zn hakjes en billetje en brabbelt er vrolijk op los.
Tandjes maak ik me helemaal niet druk om, onze oudste had pas met een jaar een tandje dus ze komen vanzelf.
Ieder kind volgt zn eigen tempo, gewoon lekker laten aanmodderen ze zijn zo groot en kunnen ze alles ;-)

Liefs Marina

Grappig, dat iedere baby het op zijn eigen manier doet!
Ivo kon voordat ie 4 maanden was wel al van zijn rug op zijn buik rollen maar kan nu nog steeds niet terug rollen (5,5maanden). Lijkt het ook niet interessant te vinden.
Wil wel heel graag zitten en staan maar heeft nog te weinig balans om te zitten. Soms zet ik hem op de bank tegen de leuning, hij gooit zich dan naar voren op zijn buik en probeert ergens naartoe te 'kruipen/tijgeren'.
Zit wel goed rechtop in de triptrapkinderstoel.

Tanden ook nog niet in zicht hier.
We zijn nu steeds aan het proberen hem uit een tuitbeker te leren drinken (zachte tuit). Hij vindt het wel interessant maar snapt het niet. Ach, we blijven proberen en wachten tot het kwartje valt....

Hey
Komt allemaal vanzelf hoor! je moet niet te veel kijken naar de leeftijden, ieder kind ontwikkeld zich anders en vaker lijken ze wat ´langzamer` en leren dan in een week tijd zoveel dat ze ineens alles inhalen!
Hoe is het trouwens met brabbelen?

rollen en kruipen (nou ja achteruit en afzetten met de handen, heb er geen woord voor,,haha) doet ze hier wel al een tijdje, maar zitten, nee nog geen halve seconde, kiept zo weer om,,haha

Komt goed hoor ;-)

hoi hoi,

jeetjewat een verschil in onze kids.
brabbelen doet pascal vol op. hele verhalen, en kijkt dan heel verontwaardigd als we niet het goede antwoord geven haha.
zitten in de kinderstoel vind ie fijn. ook op de bank kan pascal al redelijk zitten. de wipstoel blijft zijn favourite.

Ik ga gewoon een groot blik geduld opentrekken, en wacht netjes af.

dank jullie wel voor jullie reacties.
OOOOO poepen in de kinderstoel kan ie dus ook ruik ik nu, hihihi.
dus, wij gaan een schone broek halen, doei doei.

smooty

Terug
Bovenaan