wil niet in haar eigen bedje slapen

na de bevalling kon ik pas na 2 weken zelf voor haar zorgen..helaas..ik wilde zo graag dat ze bij mij was de helde tijd om alles goed te maken waar ik in het begin niet bij kon zijn..dus wat deed ik, bij mij in bed slapen..wat ook wel makkelijk was met voeden , en meteen bij de hand..ja en nu heb ik spijt!ze is nu 7.5 maand en op het CB zeiden ze als je haar wil laten in slapen in haar bedje moet je nu beginnen..ja maar de vraag hoe?hebben jullie tips?ik heb mijn rust nu nodig en wil heel graag dat ze het leert.want als ik haar in de avond daarin leg blijft ze huilen en maar huilen..zucht..hoe , wat, tips graag..
dankje..
 
Hoi,

Mijn eigen dochter slaapt wel in haar eigen bed, maar het zoontje van een vriendin heeft tot hij anderhalf was bij haar in bed geslapen. Toen heeft ze uitgelegd dat hij nu al groot was en een eigen bedje kreeg. Daar slaapt hij sindsdien zonder problemen in, dus of het nu perse met 7 maanden moet.
Je kunt het ook langzaam afbouwen. Eerst op een eigen matras met eigen slaapzakje of dekentje op jouw matras, dan in eigen bedje naast je bed en dan steeds een stukje verder weg. Veel succes.

Groetjes
 
Hoi Tamma

Ik kan me goed voorstellen dat je nu wel is wil dat ze lekker in haar eigen bedje gaat slapen! Even een vraagje: slaapt ze overdag wel in haar eigen bedje? Zoniet dan zou ik daar als eerste mee beginnen. Onze kleine meid heeft nooit bij ons tussen in geslapen,   maar moest in het begin altijd huilen als ik haar naar bed bracht. Nu is zij 5 maanden en huilt ze nooit meer! Het is even doorzetten, maar na een paar weken heb je er wel je profijt van. Het is voor sommige baby's ook een manier om in slaap te komen!! Let wel laat haar niet langer  dan  een kwartier  echt huilen.  Dan moet je haar even troosten, en weer overnieuw beginnen. En je zult zien dat de aanhouder wint.

Succes essie
 
Hoi,

De tip van de vorige schrijfster hielp het allerbeste bij ons. Tijdens de slaapjes   ´s ochtends en ´s middags het doel hebben om je puk in zij/haar eigen bedje te leggen. Ik gaf dan de borst of fles in ons bed en dan bleven even lekker rustig liggen. Als mijn dochter dan lekker relaxed was dan probeerde ik haar in bed te leggen. Meestal begon ze dan eerst hartverscheurend te huilen en na 5 minuten ging ik even met haar op de stoel zitten in haar kamer om haar weer rustig te krijgen. Langzamerhand merk je dat je steeds korter met dat proces bezig bent totdat je puk het vertrouwen heeft dat het goed is. Eigenlijk werkte het ´s nachts ook zo.
Als mijn dochter ziek is geweest en we wat minder streng zijn geweest dan gaat ze die grens elke keer opzoeken. Dan is het 1 of 2 nachten bikkelen en streng wezen en dan is het weer klaar.
Gewoon dus even doorzetten. Succes.
 
dag lieve dames,

bedankt voor de tips..ja ze slaapt in de middag als ze dan een slaapje doet want mijn meissie is niet echt van het slapies doen..in haar eigen bedje..ik vind het zo moeilijk want ze huilt bijelkaar wel 1.5 a 2 uur..voordat ze zo moe is en dan kan ik haar op haar zij in slaap laten vallen..ik weet niet zo goed wat ik moet doen want ik heb echt een actieve dame..met energie voor 2..heel driftig met een super eigen wil..snap er niks van haha..maar ik probeer me best te blijven doen..de afgelopen week heeft ze wel in haar eigen bedje geslapen..ze werd alleen om 6 uur wakker..heb haar toen gepakt en bij mij gestopt..of is dat nu fout?

ja het is vrij moeilijk en echt zo zielig om haar zo te horen huilen..

bedankt voor de tips alles is welkom..

veel liefs
 
Hoi,

Het is ook niet makkelijk. Wat ik al zei, eerst ben je er lang mee bezig en langzaam aan wordt het beter. Ik wilde mijn dochter Marloes niet lang laten huilen en deed de 10 minuten methode. Als je hier consequent in bent dan zal het aantal keer wat je naar haar toe moet steeds minder worden.  Wij begonnen altijd bij ons in bed, rustig tutten en vanuit daar naar bedje. Zo bouw je je ritueel op zodat je puk weet waar ze aan toe is. Het betekent dat jij en je partner dingen moeten gaan afspreken om 1 lijn te trekken. Dit helpt op een moment dat jij het moeilijk hebt, dat je elkaar kunt aanspreken en helpen.
Zelf zou ik haar om 6 uur een klein flesje geven, even rustig bij je liggen en dan weer naar bedje doen. Ook al is het een half uur en start de dag om half 7. Dan geef jij de grens aan en niet je kleine puk. Oh wat makkelijk voor een ander om te zeggen.
Ik merk altijd, als mijn dochter ruimte bij mij voelt, dan benut ze hem.
Succes.
 
Hoi,

Ik weet dat het moeilijk is maar het cb heeft wel gelijk, ze weet dat je haar uiteindelijk toch komt halen, dat geeft haar de kracht om door te gaan. Als je haar 1 nacht laat huilen tot ze slaapt zal ze de dag erna al veel sneller stoppen, tot ze het uiteindelijk niet meer zal doen als je haar in bed legt.
Het zal heel moeilijk en zielig zijn, maar jij hebt ook je rust nodig pas dan heb jij de fut om er voor haar te zijn.

Heel veel succes, groetjes Mary jane
 
Tja het is niet makkelijk, maar ik denk ook dat het een kwestie is van niet opgeven.
Mijn schoonzusje heeft een dochter van 5 en die slaapt nog steeds niet in haar eigen bed. Daarom ben ik maar gelijk begonnen met een eigen bed in een eigen kamer.

Je zult haar echt moeten laten huilen. Uiteindelijk zal ze (uitgeput) in slaap vallen.
Ik denk dat je binnen een week al resultaat ziet. Ze zal dan ongetwijfeld minder lang huilen.

 
Terug
Bovenaan