wil niet in haar eigen bedje slapen

Boekentip:
Het boek Lekker slapen, zonder huilen van E. Pantley. Hier staat ook in hoe je je kindje in zijn eigen bedje kunt leren slapen, i.p.v. bij jou in bed.

Groetjes,

Linda
moeder van Rebecca 11 november 2005
 
misschien nog een tip:

's avonds voor het echte naar bed gaan alle drukte weghalen. geen drukke spelletjes doen, geen tv aan. maar lekker bij papa of mama op schoot een boekje lezen of samen een puzzeltje maken. door de rust en even rustig de aandacht te krijgen, gaan kindjes vaak ook makkelijk naar bed.

het eerst lekker moe maken voor het naar bed gaan, lijkt logischer maar werkt vaak verkeerd om.

en babymassage wil ook wel eens helpen. daar wordt je kindje ontspannen van.

tja, en verder zou ik zeggen even je kiezen op elkaar zetten, en vooral ook doorzetten met je kindje in het eigen bedje te leggen. je kan je kindje ook op  haar eigen kamer in  haar eigen bedje leggen, en er zelf naast gaan liggen (op de grond). en dan elke avond steeds een beetje verder van het bed af gaan liggen, en dan op de overloop gaan zitten. zo leert je kindje dat je niet echt weg bent ook al lig je niet naast haar.

succes ermee! en denk maar zo: hoe ouder ze wordt, hoe moeilijker het gaat worden.

groetjes monique.

p.s. mijn kinderen liggen van het begin af aan in een eigen bedje, en komen alleen op zondag ochtend bij papa en mama uitgebreid in bed kroelen. want het blijft heerlijk om je hummeltje bij je te hebben!
 
bij ons lag Isis in haar eigen bed maar bij ons in de slaapkamer de eerste 3 weken.
maar ik merkte al snel dat we haar zodra ze wakker werd om te voeden we haar tussen ons in legden.
en tja dat was niet echt de bedoeling.
en je hebt nu eenmaal je rust nodig en met zo'n ukkie naast je slaap je niet diep genoeg.
we hebben haar toen een week lang echt in haar eigen bedje laten slapen maar nog bij ons in de slaapkamer en toen het bedje toch maar verhuisd naar dr eigen kamer.
nu gaat het goed en als ze smorgens wakker wordt krijgt ze de fles en mag ze tussen ons in nog even slapen.
het inslapen is een tijdje niet goed gegaan toen ze 7 maanden was  want ze vond dat ze toch wel heel erg alleen op dr kamertje was.
we hebben ze best een tijdje laten huilen en als we toch even gingen kijken was het een aai over dr bol, geen oog contact , tutje erin en weglopen.
want zodra je maar oog contact maakte of iets zei begon ze te lachen en ze zal toch moeten leren dat het slaap tijd is en geen speel tijd.
je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen om kinderen in hun eigen bedje te laten slapen want ik ken mensen die hun zoon is 13 jaar en slaapt nog tussen in!! nou dat zal mij nooit gebeuren.
 
Hoi,
Vanuit het ziekenhuis is ons zoontje de 1e paar weken op ons slaapkamer blijven slapen, daarna gewent aan zijn eigen kmer.
Eerst een kus even voorlezen muziekdoosje aan en weer weg dat ging vrij goed moet ik zeggen al heb k de eerste dagen wel iets langer voorgelzen het moet ook vertrouwd zijn voor je kindje.
Na 6 maanden moest hij worden opgenomen in het ziekenhuis en gewenning is snel hebben we vernomen naar 4 nachten in het ziekenhuis bij hem blijven slapen wou meneertje niet alleen in zijn bedje zonder ons in slaap komen.
Ik ben iedere keer naar hem toe gelopen en heb gelezen of gepraat totdat hij rustig werd en weer weggegaan, natuurlijk ging dit de eerste dag door tot 12 uur, de 2e dag tot 11 uur de derde tot 10 uur en de vierde dag veel beter half acht hij slaapt niormaal om 7 uur en de vijfde dag zoals vanouds.
Moet zeggen werd bijna gek en had de neiging om hem er uiteraard uit te halen, maar ik dach t geruststellen is beter.
Ik heb er nu profijt van hoe moeilijk het ook was dit heeft bij ons een zeer goede uitpak gehad, ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes ermee.
 
Terug
Bovenaan