wil niet lukken en nu?

A

Anoniem

Guest
hallo,
ik ben nieuw op het forum, ikzoek gezellige meiden om mee te kletsen en ik schets kort mijn situatie.
heb een dochtertje van bijna twee daarvan was ik na 7 maanden zwanger nu al 15 maanden bezig voor een tweede wondertje.
ben echt bang dat het niet gaat lukken dus nu naar huisarts geweest heeft bloedonderzoek gedaan en daar kwamnix uit. nu gebeld voor evt verwijzing. weet echtniet hoe het nu gaat lopen en vind het ook heel erg spannend allemaal. wel moet ik even kwijt dat het me echt raakt nu als er een bekende zwanger egoistische he? wil het ook niet maar het overkomt je gewoon.
zijn er meiden die hier helaas al ervaring mee hebben en weten wat de stappen kunnen zijn die ik nu moet gaan nemen?...

Hoi

Ik wilde net een verhaal op het forum zetten of er ook nog meer vrouwen waren die ook 15mnd bezig zijn of langer. Zie ik jouw verhaal.
Ik was bij de eerste in 2 rondes zwanger en nu inmiddels gaan we de 15e ronde in. Ik ben afgelopen vrijdag al naar gyn geweest, en nu gaan ze kijken of alles goed is bij me inw. Aankomense vrijdag heb ik een inw echo om te kijken of mijn eicellen goed zijn en of er niets raars aan de hand is bij mijn eisprong. Mijn man moet zijn zaad in gaan leveren, dus voor ons is het een beetje begonnen. Zij zei wel het feit dat er al een kindje is betekend wel dat alles werkt, want een kindje komt niet zomaar, als hier niets uitkomt bij ons dan moeten we nog een aantal maanden proberen en als er dan nog neits gebeurd is dan krijg ik hormonen. Dus allemaal spannend, maar je moet zeker niet aarzelen om naar gyn te gaan, die stelt je echt gerust.

Hoop snel wat van je te horen.

Gr Wendy

fijn dat je gereageerd hebt!
morgen mag ik binnenlopen bij de huisarts voor evt verwijzing even kijken wat ze besloten heeft en ik laat het je zeker weten vind het heel fijn om gevoelens te delen.
maar idd is het bij jouw begonnen geeft dit nu rust voor jullie? of toch ook veel onzekerheid en spanning?

Hallo!

Graag wil ik ook reageren op jouw verhaal.
Wij zijn ook al in ronde 15 beland. Wij hebben nog geen kinderen. Vorig jaar mei hebben we met 7 weken een mk gehad. In november zijn we in zkh terecht gekomen omdat ik buikpijn had en ze dachten aan ontstoken eierstokken. Helaas bleek het de ziekte van Crohn te zijn en heb nu sinds december 2 keer in het ziekenhuis gelegen waarbij de laatste keer een gedeelte van mijn darm is weggenomen. Door een actieve ontsteking heb je meer kans op een miskraam en ben je minder vruchtbaar. De ontsteking is nu dus uit mijn darm weggehaald dus ik hoop dat het nu snel gaat lukken. Wel willen we als het deze maand niet lukt toch naar de gynecoloog gaan om voor de zekerheid alles te laten controleren. Tijdens de operatie hebben ze wel naar de eierstokken etc gekeken en dat zag er allemaal goed uit...wie weet! We hebben in december al een gesprek met de gynecoloog gehad dus we kunnen gelijk bellen voor een afspraak om alles in gang te zetten.
Nou een heel verhaal....!!

Groetjes Marleen

wel fijn dat er dus meer mensen zijn die hetzelfde gevoel/probleem hebben.
kunnen we in ieder geval met elkaar er over praten.
ik laat jullie morgen in ieder geval meer weten

Hoi Lorfiedal

Je vroeg of het me meer rust zou geven maar ik moet je eerlijk bekennen ik ben best wel zenuwachtig, ik vraag me af, gaan ze wat vinden of is het zaad van mn man nog wel goed, en de grote vraag natuurlijk als alles goed is waarom duurt het deze keer dan zo zo zo lang. Ik had echter gerekend op ong half jaar en een jaarjte kan ook nog, maar dit duurt wel erg lang.
Waarom heb je nog zo lang gewacht om doorverwezen te worden als ik vragen mag?

Gr WEndy

tja mijnman wilde eigenlijk niet naar het ziekenhuis en bij een ander bezoek aan de huisarts kwam het ter sprake en is het balletje toch gaan rollen en heeft mijn man als nog toe gestemd met ziekenhuis bezoek dus nu pas aktie.
al die andere tijd toch nog stiekum hoop dat het nog vanzelf ging lukken
ik heb immers een gezond meisje gekregen dus dacht steeds volgende maand vast wel..........

Hoi Lorfiedal

MAar je had altijd een keer een intake kunnen doen, dat krijg je de 1e keer altijd, maar gelukkig kun je er nu heen, dat gevoel had ik ook elke maand nou ja maand elke ronde weer, van misschien is het nu wel gelukt, en als het deze keer niet gelukt is dan maar de volgende, komt vast goed. Maar er is een punt dat je het genoeg vind. En dat had ik toen ik ong werd eind feb, en toen moest ik ook ngo 4 weken wachten voordat ik bij gyn terecht kon, en toch ahd ik weer de hoop da thet misschien toen was wel gelukt. Maar ben wel blij dat ik de stap heb ge zet om erheen te gaan.

Hoop voor jou dat het je een beetje opluchting geeft, weet je al wanneer je erheen mag?

Gr

Terug
Bovenaan