wil niet werken...

Hoi allemaal,

Ik heb de topic al eerder gelezen en jullie herkennen het probleem vast wel....straks moeten we weer gaan werken.
Ook ik moet over drie weken weer gaan beginnen en daar zie ik zo als een berg tegenop. Dat had ik helemaal niet verwacht van mezelf dat het zo erg zou zijn.
Dolgraag zou ik willen stoppen met werken en fulltime voor mijn kleine mannetje gaan zorgen, want ik geniet er zo onwijs van en bovendien heb ik vroeger altijd al gezegd dat ik zou stoppen met werken wanneer ik kinderen mocht krijgen.
Nu heb ik een kindje en blijf ik drie dagen werken....en dit alleen maar voor het geld!!!!
Wij zijn namelijk bang dat we het anders niet redden. We hebben een hoge hypotheek en mijn man verdient het miniumsalaris...zucht...
Toch zou ik graag willen weten of er dames zijn die ook stoppen met werken of gestopt zijn met werken en hoe zij het redden.
Want eigenlijk wil ik niets liever dan stoppen terwijl ik nog niet eens begonnen ben...haha.

Bedankt alvast!

Liefs Hanneke en Hjerre

Hoi Terra

Ik hoef pas halve nov weer te werken, maar ik ben vanmorgen fff met de kleine meid op het werk geweest, werk in een verpleeghuis, zag er best tegen op om er weer heen te gaan, maar toen ik er was was het weer als vanouds.
ik ga maar een halve dinsdag en om het weekend werken, maar aan de ene kant best wel weer lekker om te gaan werken maar zal het wel heel moeilijk vinden om haar achter te laten, maar ik moet ook gedeeltelijk voor het geld, anders word het wel krapjes.
Maar mijn schoonmoeder past op dinsdag op dus ze is in goede handen en dat is ook wel weer een geruststelling.
gr Liennie

hoi,

ook ik moet precies over 3 weken werken. En ik werk ook 3 dagen in de week woe do en vrijdag. Moet 5 oktober beginnen, dus ik begin met 2 dagen die week.
Ik vind het gewoon verschrikkelijk en inderdaad we moeten het ook  voor het geld.
(ik ben dan nog blij dat ik 4 weken voor de uitgerekende datum ben gestopt)

Toen kevan geboren was heb ik 2 jaar (noodgedwongen)  bij huis gezeten, maar om eerlijk te zijn was dat ook niet echt iets voor mij. Om gegeven moment wordt toch je wereldje een beetje klein.
Ik was toen blij dat ik voor 2 dagen werk had.

Nu heb ik dan een andere werkgever en zijn we verhuisd naar een groter woning dus ja er moesten meer centjes komen, dus ben ik drie dagen gaan werken.
Maar ja delano is nog zooooooo klein, ik weet dat hij in goede handen is maar toch.

groetjes kim

Hai!

Ik ben thuisblijfmama van twee kindjes. Hoe wij het doen? Mijn man werkt fulltime en draait soms ook nog avonddiensten, wat 1,5 keer zoveel verdient per uur. Verder moeten we het wel zuinig aandoen, maar we hebben een auto, we hebben internet en een tv en goedkope uitstapjes voor de kinderen is te doen.

We doen onze boodschappen bij de Dirk, Lidl en Aldi en geven daaraan per week ongeveer 50 euro uit (dan reken ik de luiers even niet mee).

Eigenlijk huren we te hoog voor ons inkomen, maar gelukkig krijgen we huurtoeslag. Tja, tis de eindjes aan elkaar knopen.

Ik wil binnenkort tupperware gaan verkopen, om nog een klein beetje extra geld binnen te krijgen voor die lekkere vakantie waar we allemaal van dromen. En voor de rest? Prioriteiten stellen.

Maar goed, jullie situatie is natuurlijk heel anders omdat jullie nu eenmaal een hoge hypotheek hebben.

Wat overigens wel zo is, als je getrouwd bent en je man werkt en jij blijft thuis, dan ontvang je 230 euro in de maand (ongeveer). Dat is zijn belastingvrije voet en die krijg jij dan (ofzo). Ik weet niet precies hoe het werkt, weet alleen dat ik geld krijg hihi!

Succes met uitzoeken of je iets veranderen kan om meer tijd te spenderen met je kleintje!

Liefs,
Lynn

Hoi,

Ook ik wil graag stoppen emt werken. Ik hoef pas weer 20 november te
beginnen, maar ik zie er nu al als een blok tegenop. Ik ga eigenlijk
weer werken op mijn ziektenkosten ect. eruit te halen. Ik wist ook niet
dat je nog geld krijgt als je thuis blijft. Moet ik toch eens over gaan
informeren. Misschien dat het dan wel iets is voor. nij.

Het zou de bedoeling zijn dat ik 2 dagen in de week ga werken. Op
maandag en woensdag. Heeft iemand een idee waar ik zou kunnen
informeren over het geld wat je krijgt als thuisblijfmoeder?

Groetjes Natasja

Even de belastingtelefoon bellen en informeren hoe het zit met de belastingvrije voet. Dan moet je wel even het jaarsalaris van je man bij de hand houden.

Succes!
Lynn

Ik zei het juist gisteren.....Il wil eigenlijk helemaal niet gaan werken!
Ik heb pasgeleden gesolliciteerd bij de thuiszorg en ga als het goed is
pas in januari werken....maar eigenlijk zou ik njet zo lief thuisblijven....
Misschien ga ik iig maar twee dagen werken ipv drie.... En ik ben eigenlijk
ook wel benieuwd naar die regeling voor thuisblijfmoeders... Kon er op
de site van de belastingdienst niks over vinden....

Ik zal ook eens gaan bellen..
Maar goed, ik ken het probleem dus! Ik werk eigenlijk ook alleen voor het
extra geld, maar het maakt alles wel veel makkelijker dan! Nou ja, ik ben
er nog niet helemaal uit hoe we het allemaal gaan doen....   We zien het
dan wel.

Kus Annet

hm ik wil me nergens mee bemoeien maar ik werk bij de balastingdienst (niet op die afdeling(auto)).
Je kunt inderdaad een heffingskorting krijgen als je zelf geen inkomen hebt.De hoogte ervan ligt aan wat je partner verdiend. Je moet wel getrouwd zijn  of fiscale partners.
een en ander staat ook op de site van de belastingdienst.
Ik zou kijken of het lukt om een link te plaatsen.
Op die manier kun je ook het formulier downloaden wat als je belt en ze sturen het naar je toe kan het soms heeeeeeel lang duren.
belastingdienst

groetjes kim

Terug
Bovenaan