<p>Hoi dames, </p><p>Ik ben 24 jaar, mijn vriend bijna 35 jaar. We zijn momenteel een huis aan het verbouwen en zouden binnen een aantal maanden gaan verhuizen. We willen heel graag 2 kindjes samen. Bij mezelf is de kinderwens erg groot, iets met rammelende eierstokken en veel kindjes en baby’s in onze vriendengroep en familie. Nu ben ik mezelf een beetje aan het inlezen. Ik weet niet waarom, maar ik ben echt heel bang dat zwanger worden niet zal lukken. Ik neem al de pil vanaf mijn 13 jaar omdat mijn menstruaties verschrikkelijk zijn. Ik lees nu ook dat de vruchtbaarheid bij mannen na hun 35 jaar flink afneemt. Hier schrok ik best van. Ik dacht altijd dat de leeftijd bij mannen niet uitmaakte qua vruchtbaarheid. Dit maakt mijn bezorgdheid nog erger. <br />Ik weet dat hij ook graag kinderen wil, maar hij wil na de verhuis eerst uitrusten en bekomen van de verbouwing. Ik durf niet tegen hem zeggen dat ik er eigelijk echt klaar voor ben om te gaan stoppen met de pil en te beginnen. Zijn focus ligt nu echt op ons huis en niet op onszelf. <br /><br />Wat nu? Mijn gevoel is zo sterk… </p>