Wil om zwanger te worden, spermakwaliteit neemt af

Dankjewel voor het meedenken en jullie antwoorden. Mijn vriend en ik hebben het samen besproken. Hij zegt dat als we er echt aan gaan beginnen hij heel gezond gaat eten en leven... ik moest er enorm om lachen ? maar goed zijn antwoord bewijst wel dat hij er al over nagedacht heeft. Ik heb hem ook vertelt dat het echt wel lang kan duren voor ik misschien zwanger geraak en dat het wel maanden kan duren voor ik na 10 jaar de pil slikken een regelmatige cyclus heb. Toen zei hij "ik hoop dat het gewoon snel lukt, daar gaan we van uit". Nu alvast stoppen met de pil zag hij niet zitten helaas. 

Het kan inderdaad maanden duren, maar ik had een maand later al een normale cyclus. En mijn cyclus is sindsdien ook gewoon volgens het boekje. En dat laatste is wel belangrijk om te weten, als je eenmaal klaar bent voor een kindje. Je man zegt dat hij hoopt dat het tegen die tijd gewoon lukt en dat hij daar ook vanuit gaat. Máár, de meeste mannen hebben geen idee wat er precies bij komt kijken. Dat zij hun kop in het zand willen steken en niet willen denken aan 'Wat als...', prima. Maar ik zou het op tijd willen weten als ik bijv. PCOS zou hebben. Dus ik zou zeggen "Jij schuift er maar gewoon een rubber omheen, want ik wil mezelf niet langer volproppen met hormonen'.

Terug
Bovenaan