Wil wel, maar kan niet

A

Anoniem

Guest
Hallo iedereen,
Ik ben Samantha, 20 jaar, getrouwd met Danny en moeder van onze schitterende Vincenzo.
Ik zit al maanden met een probleem.
Mijn man en ik willen heel erg graag een tweede kindje, maar we weten dat we dat financieel niet zullen redden.
We zitten al met een hoge schuld en we komen maar net rond elke maand.
Ik wil me kinderen kunnen geven wat ze nodig hebben en helaas leven we in een tijd waarbij je daarvoor geld nodig hebt. (voor liefde uiteraard niet)

Ik heb gisteren gesolliciteerd voor 2 dagen in de week, om maar iets extra's erbij te kunnen verdienen zodat we in ieder geval kunnen sparen.
Soms zie ik mensen die van een uitkering moeten rondkomen en die hebben dan 2 of 3 kinderen, ik vraag me echt af hoe ze dat nu doen.

Ik vroeg me af of meerdere mensen met deze gevoelens hebben moeten worstelen.

Liefs Samantha

HOi

Toen wij voor een eerste kindje wilde gaan
konden we het financieel ook niet redden
Ik heb toen van andere meegekregen dat ze vroeger dus
onze ouders ook krap zaten en ehm ik heb er niets van gemerkt

Ik heb geleerd dat het kind wel groot word en dat het allemaal goed komt

Nu gaan we het proberen voor nr 2 en nog zitten we niet ruim
We zitten wel wat beter maar zeker niet ruim

Ik denk ook dat je het voor je zelf zo duur kan maken

Kleding kocht ik voor me zoontje veel 2de hands en je zag het niet
ik kocht op rommelmarkten merkkleding
iedereen dacht van jee die zit wel goed maar ze wisten niet dat het allemaal
2dehands was.   Ook met voeding
je kan lang borstvoeding geven ook word er pakken nutrilon 1 en 2 vaak op
internet gratis aangeboden. de luiers hoef je ook niet van een duur merk te kopen
ik gebruikte moltex 3,99 per pak inplaats van 10 euro
zo kan je dus op veel dingen besparen

Ook omdat je al een kindje heb hoef je geen grote meubels aan te schaffen neem ik aan

groetjes natasja
ik hoop dat je er wat aan hebt

Ja daar heb je ook wel weer gelijk in.

Als het aan mij lag waren we ook meteen van start gegaan, maar mijn man blijft ervan overtuigd dat we het echt niet gaan redden.
Ik ben nu aan het solliciteren zodat we wat extra geld hebben en dat het dan wel kan.

Ik ben in ieder geval blij dat wij niet de enige zijn waarbij het financieel af en toe wat moeilijk gaat.
Vooral omdat wij nog zo jong zijn, krijgen we veel vooroordelen naar ons hoofd geslingerd. Maar ach ik vind het heerlijk om moeder te zijn!

groetjes

Misschien een tip voor je....

Heb je weleens aan thuiswerk gedacht? Dat scheelt je ook oppas. Ik dacht hieraan omdat ik laatst  een advertentie las in de krant.

Hij ligt alweer in de papierbak, maar ik geloof dat je ze een site hadden met meer info.

www.thuiswerk.nl of www.thuiswerk.com   zoiets was het.... anders kan de site  misschien via google opsporen. (als het wat voor je is natuurlijk!!)

Groetjes Bloempje

dat thuiswerk zou ik als ik jou was niet aanbeginnen
het is veel en je krijgt wienig betaald

Hoi,

Ik heb 2 oppaskindjes. Geen vetpot, maar je bent lekker thuis bij je eigen kind, kunt gewoon je gang gaan in je eigen huis en verdient er ook nog wat mee. Er zit vast wel een gastouderbureau in jullie omgeving of misschien ken je wel iemand die een goed adres zoekt voor hun kindje.
Mij bevalt het goed!

Groetjes, Kat

Ik sta al bijna een jaar ingeschreven als thuiswerker, maar ik heb nog nooit een reactie gehad. Ik heb namelijk geen rijbewijs en ben afhankelijk van het openbaar vervoer.
We hebben wel al een auto en mijn man is bezig met afrijden.

Laatst zei iemand tegen me dat ik maar gewoon zuiniger aan moest leven.
het inkomen is 1200 en de vaste lasten 800 tja dan hou niet veel over.
100 is spaargeld en om af en toe eens iets leuks van te doen.
(bijv lekker zwemmen met Vincenzo, omdat hij zo gek op water is.)

Ik heb nu gesolliciteerd bij Centerparcs als schoonmaker in de huisjes.
Het is hard en zwaar werken, maar ik kan Vincenzo meenemen en daar bij hun kinderopvang laten en ik mag gratig gebruik maken van de faciliteiten zoals het zwembad.
Nu maar hopen dat ik wordt aangenomen.
Eerst even wat wegsparen en de kinderkamer alvast opknappen.

Maar heel erg bedankt voor alle tips! ;-)

hey broekie,

Ik wil ook heel erg graag een 2e kindje maar mijn man niet omdat we het volgens hem niet kunnen betalen...
Ik ben zelf ook jong en getrouwd en al een kindje.
als ik dan zo lees dat jullie een inkomen van 1200 hebben en het toch durven om voor een 2e te gaan dan moeten wij dat toch ook kunnen en al helemaal omdat ons inkomen 1600 per maand is!!!
ik hoop echt dat mijn man ook snel overstag gaat....
wil het zo graag....

groetjes bri

Terug
Bovenaan