Wil wel, maar kan niet

oja en ik maakte uit je verhaal op dat je dus nog niet werkt en ik weet niet of je het al krijgt of ervan op de hoogte bent,maar als je getrouwd bent en je werkt zelf niet dan krijg je van de belasting maandelijks een bedrag omdat je niet werkt en dus thuis zit.
een voorlopige teruggave van +/- 150 euro.....per maand!!! das tog wel mooi meegenomen....

groetjes bri

Hey bri,

Krijg je die uitkering alleen als je helemaal niet werkt?
Ik heb nl geen vaste baan, werk  op oproepbasis! x isa.

je krijgt het ook als je werkt maar heel weinig verdient....je krijgt dan wel iets minder..
ik weet niet precies maar je mag dus wel wat verdienen maar er is geloof ik een maximum van 4000 dat je per jaar mag verdienen.
weet het trouwens niet cker of het 4000 was maar zoiets wel...moet het ff opzoeken..

groetjes bri

Wanneer kom ik in aanmerking voor een voorlopige teruggaaf in verband met algemene heffingskorting?
Voorlopige teruggaaf 2005    Uitleg voorlopige teruggaaf    Wel of geen recht op voorlopige teruggaaf
Antwoord:
Als u een echtgenoot of huisgenoot bent van een kostwinner en u zelf geen of een laag inkomen heeft, dan kunt u in aanmerking komen voor uitbetaling van de algemene heffingskorting. U moet dan voldoen aan de volgende voorwaarden:

-
Uw eigen inkomen is in 2005 lager dan ongeveer €  5.800.

-
U heeft in 2005 meer dan 6 maanden een fiscale partner.

-
Het inkomen van uw fiscale partner is in 2005 hoger dan ongeveer €  10.000.@Niveau@  
hey dit stond op de site van de belastingdienst

groetjes bri

Hey Bri,

Onwijs bedankt voor je antwoord!!! Liefs xxx isa.

He bri,

ik las je verhaal maar kan er helaas niet erg over meepraten. Weet alleen wel dat nu de euro eris, het erg zwaar is om elke maand iets te kunnen sparen en vaak kan dat ook niet. Ik werk 5 dgn en mijn partner ook maar toch gaat een heleboel kosten aan de reiskosten op. Ik ben ook erg benieuwd hoe het zal gaan als we een kindje kunnen krijgen maar ik heb nu al veel vriendinnen met kleine kinderen. Zij hebben nu al gezegd dat ze mooi kleertje gaan lenen, dus je hoeft niet veel te kopen. Misschien een idee?

Nou meis, ga gewoon op je gevoel af want misschien krijg je later wel spijt. Succes met solliciteren en geef ze van katoen daaroh bij center parcs, laat goed merken dat jij de beste bent...
succes en we horen het, natascha

Terug
Bovenaan