willen jullie meedenken

Eigenlijk een stomme vraag, en hij is vaker gesteld op dit forum. Maar mijn dochter van 6 maand draaid (net als zoveel babys) in bed op haar buik, dat is opzich niet zo erg, maar toen ik vanmorgen (weer) bij haar ging kijken lag ze dus echt met haar hoofd aan het voeteneind, met half de dekens erover, mijn hart sloeg op hol......maar ze was gewoon aan t slapen, maar door mijn schikreactie dus wakker geschokken (sjit!!)maar nu komt mijn vraag, ik zou haar niet zo snel vast leggen, dus zit ik te denken om alleen een slaapzak te doen, en de dekens er helemaal uit te halen, maar wat zal ik doen een dunne slaapzak of zon dikke winterslaapzak? onzekere vraag he? maar wat is warm genoeg? en wat is weer te koud? groetjes barbara
 
Beste anoniem,

Mijn zoon deed hetzelfde toen hij zo klein was en ik deed dan de dekens uit zijn bed en hem een slaapzak aan.
Als hij naar bed ging kreeg hij een pyama aan en een tussen slaapzak.
Deze zit kwa dikte tussen een zomer en een winterslaapzak in. ( in deze tijd van het jaar natuurlijk) Je kunt ze kopen bij c en a. Nu is hij bijna 3 jaar en het is altijd goed gegaan. Vanaf dat moment hoefde ik me geen zorgen meer te maken. Nu doe ik hetzelfde bij mijn jongste zoon ( hij is 9 mnd.) en ook nu weer werkt het perfect. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Sabrina
 
Hoi Barbara,
nou ik zit met ongeveer dezelfde vraag als jij (zie de vraag hierboven) In ieder geval zou ik niet een te dikke slaapzak gebruiken, bij mij op het cb zeiden ze dat een baby het wel laat weten als ze het te koud hebben. Anders voel je toch gewoon even in haar nekje.
groetjes Bets
 
Ik gebruik voor mijn zoontje ook een slaapzak die er een beetje tussen in zit. Als je kindje het te koud heeft dan wordt ze wel wakker hoor. Als het straks weer wat warmer wordt ga ik de dunne slaapzak gebruiken.
Groetjes Renate
 
Hallo,
Mijn kinderen hebben alleen de eerste maand onder dekentjes geslapen,daarna heb ik een COMBI-SLEEPER VAN LITTLE COMPANY)gekocht, dit is een slaapzak verkrijgbaar in baby-model en er is een slaapzak voor kinderen vanaf 1 jaar geloof ik, en daar passen ze in tot ongeveer 2,5 jaar. Deze slaapzak heeft een uitritsbaar binnengedeelte en uitritsbare mouwen,zo kun je de slaapzak bij ieder weertype aanpassen, in de winter met de extra binnenzak en mouwen, en zoals nu zonder binnenzak en mouwen. Hij is te koop bij Prenatal en bij Duimeland winkels. Is wel een stuk duurder,maar je hebt geen gepieker meer over dekens en het probleem wel of niet te koud, wel er even op letten of de armsgaten en halsopening van de slaapzak goed aansluiten, anders kun je hem zo tijdelijk iets instikken. Hopelijk heb je hier iets aan. Wij verwachten ons derde kindje, en deze krijgt ook weer de combi-sleeper aan. groetjes
 
ik was nog even wat vergeten te melden, naast de combi-sleeper heb ik ook nog een aero-sleep matrasdekje met bijpassend hoeslaken(dit is een dekje met gaatjes erin en in het hoeslakentje zitten ook gaatjes). Als je baby dan op de buik mocht draaien ,dan heeft het altijd voldoende lucht. Verkrijgbaar bij bovengenoemde zaken. Het zijn even grote uitgaven, maar wij wilden het beste en veiligste voor onze kinderen.
 
Hallo,
Onze zoon kroop naar het hoofdeinde! Hij lag dus helemaal zonder. Hij ligt nu in een (zomer) slaapzak met de onderkant onder het matrasje geslagen. Ik heb nu bij hem wel een dekentje eroverheen. Als het warm is ligt hij alleen in de slaapzak.
Groetjes
 
Hoi,

Mijn zoontje was ook erg druk bezig in bed. Ook ik heb een combi-sleeper gekocht. Nu draait hij zich nog steeds om maar hij ligt niet onder de dekentjes ( zonder dekens). Je moet zelf even kijken, voelen, wat te koud of te warm is.
groetjes
 
Terug
Bovenaan