Willen jullie weten wat "het" wordt? Waarom wel/niet?

Bij de eerste wilden we het heel graag weten. Dat maakte voor ons de zwangerschap specialer, te weten dat er een jongetje in je buik groeit. We noemden hem thuis ook al bij naam. Dat maakte het voor ons heel 'echt'. We hebben het ook gewoon verteld. Eigenlijk dacht iedereen al dat het een jongetje zou worden en nu ook. Ik vond het trouwens heel fijn om te weten dat we een jongetje kregen. Mijn bevalling duurde 47 uur en op het laatst gaf me dat toch dat extra zetje om hem geboren te laten worden.

Nu willen we het weer heeel graag weten. Onze  zoon Dean  krijgt een nieuwe kamer en de baby gaat op Dean z'n oude kamertje. We veranderen niets. Het is dan ook een heel neutraal kamertje. Namen hebben we ook al voor allebei. Hopelijk kunnen we vrijdag zien wat het wordt.

Groetjes,
Nelly.

he suus, wij hebben ook 3 jongens en volgende week maandag de 20 weken echo, maar weten nog niet of we ook willen weten wat het word bij de vorigen wisten we het niet, maar stel het word een meisje wil je ook wel een keer wat rose maar goed we zijn er nog niet helemaal uit

liefs maggi

Wij zijn het er nog niet over eens. Mijn man wil het heeeel graag weten, hij kan eigenlijk niet echt uitleggen waarom, een gevoel. Ik wil het eigenlijk niet weten, omdat ik zeker weet dat een van ons zich zeker een keer gaat verspreken en dan weet iedereen het al voor de geboorte en dat vind ik weer niet leuk. Dat wordt dus nog wat volgende week.
We zijn het er wel over eens dat we het of allebij te weten komen of allebij niet.
Ik denk dat de beslissing pas genomen gaat worden tijdens de echo en anders hebben we nog een kans op 1 juli tijdens de pretecho. Ik zal het alleen zeker niet vertellen op het forum omdat ik ook ander familieleden heb die zwanger zijn en zij zouden zomaar toevallig op deze site kunnen komen.

Groetjes Natalie

Yep!

Wij wilden graag weten wat het beebje in mijn buik is!
En het is een meisje zoals jullie weten.
De vorige keer wisten we het ook en we vonden het heerlijk om onze zoon in de buik al bij zijn naam te kunnen noemen, gericht kleertjes te kopen en een jongenskamer te creeeren!
Het geeft je baby op de een of andere manier al een beetje meer 'identiteit' vind ik.

Daarnaast was mijn bevalling lang en vermoeiend (36 uur) en toen de kleine er eenmaal was had ik amper energie over om tussen die beentjes te kijken.
Het had net zo goed een meisje kunnen zijn, mij had het op dat moment niet opgevallen denk ik!

Daarom vind ik het fijn om er heel bewust bij te zijn als we horen wat het wordt, en gelukkig heeft onze echoscopiste het heel leuk gebracht! Ze maakte het ontzettend spannend!

Ik snap heel goed dat veel mensen het als een grotere verrassing zien als je wacht tot de geboorte maar persoonlijk vind ik de verrassing minstens even groot als je het met 20w hoort.
En ach....je kind is bij zijn geboorte toch sowieso de verrassing van je leven???

Liefs! Billie

Wij zijn gisteren terug naar de gyn geweest en hebben altijd gezegd dat we het niet wilde weten. Nu zei mijn vriend gisteren net op tijd tegen de gyn dat we het niet wilde weten en heeft hij maar gedraaid met de echo zodat we het niet te zien kregen.
Mijn vriend zei nadien dat hij dacht het toch gezien te hebben, hij heeft dus een sterk vermoeden wat het is.
Ik had van te voren al wel een gevoel van het toch te willen weten. Nu is hij er ook over aan het twijfelen, maar ik laat het geheel aan hem over om te beslissen. Als we het weten mogen de peters het ook weten en voor de rest niemand. allé is toch de bedoeling. Maar ik kan niet goed mijn mond houden alhoewel het met dit iets anders is, mensen op het verkeerde spoor zetten is ook wel leuk, we zien wel ...

Hoi allemaal,

Dankjewel voor jullie reacties! Ik heb ervan geleerd dat het toch vooral erg persoonlijk is. De een wordt tijdens de bevalling gemotiveerd doordat ze het weet, de ander juist door de komende verrassing.

Wij hebben morgen de 20 weken echo, ik wil heel graag het kindje zien maar als het aan mij ligt toch nog niet wat het wordt. Ik wil dus vragen of ze dat op willen schrijven, voor als we er allebei aan toe zijn. Maar ja, mijn kindje is onwijs actief, dus redelijke kans dat hij/zij zich niet kan inhouden en gewoon even wijdbeens voor de camera komt liggen : ) Ik geloof dat ik liever het kindje wil zien met het `risico ´ dat ik het te weten kom dan dat ik het niet kan zien zodat ik het in ieder geval nog niet weet... Ben zo benieuwd wie er in mijn buik woont!

Groetjes,

Zeeuws Meisje

Prima oplossing toch? Ook wij hebben morgen de echo. Wij willen echt heel graag weten wie er in mijn buik woont, hahaha. Veel plezier morgen en hopelijk is alles goed met jullie kleine. Ga je toevallig naar Ziekenhuis Walcheren?

Groetjes,
Nelly.

Terug
Bovenaan