willen staan

hallo, ons zoontje is bijna 5 maanden en wilt het liefst de hele dag rechtop gehouden worden zodat hij stapjes kan maken. Dit doet hij dan ook ik laat hem dan over mijn buik lopen. op het consultatiebureau zeiden ze dat ik het niet moest forceren, maar dat doen wij niet als je hem neerlegd gaat ie huilen zet je hem rechtop gaat ie lachen en stapjes maken. Hij is zo'n vrolijk kind lacht brabbelt en draait al, maar nu laat hij echt merken dat hij rechtop gehouden wil worden. Wie herkend dit en weet iets wat ik kan doen, wil nog geen loopstoeltje halen omdat hij nog te jong is. groetjes
 
Hoi!

De mijne is ondertussen 6 maanden en zit op schoot, en sinds 2 weken wil ze ook op schoot staan.
Ik doe het niet te lang, is idd ook niet goed voor ze... en ze 'leren' het dan ook niet zelf te doen.
Maar een paar minuutjes per dag maakt niet uit.
Ook deze beeb is het er niet mee eens als ik ermee stop... maar ja, heel even brullen en afleiden en ze is het zo vergeten :)

Succes ermee!!  
 
Hoi,

Het is al een tijdje geleden maar heel herkenbaar. Mijn dochter (nu 14mnd) vond ook niets leuker dan rechtop gehouden te worden. Ik heb me er niet druk om gemaakt. Asl ze dat nu zo leuk vindt... Toen ze eenmaal zelf kon zitten (met 6 mnd), deed ze het opeens niet meer. Toen vond ze het helemaal leuk dat ze zelf rechtop kon zitten. Ze ging wel al met 7mnd zich optrekken tot staan. Ik heb ook niets geforceerd, ze vond het gewoon leuk en ze kon het. Het is inderdaad ook waar, als ik het te lang vond duren en mevrouw was het er niet meer eens, dan liet ik haar rustig een paar minuten protesteren. Dan was het snel weer over.

groetjes,

Desiree
 
Ik laat me niets wijsmaken mijn kleine meid kon met 11 weken   goed haar hoofdje draaien als zij op haar buik lag. Met 5 mnd kon ze zitten en met 6 mnd kruipen en optrekken tot staan. Met 8 mnd liep ze langs de tafel en de bank heen,  met 9 mnd maakte ze haar eerste stappjes en ze klimt ook nog eens om op ons bed te komen en ze   kan er zelf ook weer vanaf zonder hulp. Op de consultatie zeiden ze dat ze heel vroeg is voor haar leeftijd.
Mijn nichtje begon met lopen toen zij 8 mnd was. Mijn mening is als dat kind iets wilt leren niet belemmeren tuurlijk gaat het niet zonder slag of stoot   maar ze komen er wel. Ik denk dat ze dingen binnen hun mogelijkheden uitproberen. En jij als ouder ondersteunt ze hierin. Spelenderwijs leren ze
 
Hoi hoi

Als ze uitzichzelf vroeg gaan staan is het volgens mij niet erg.

Maar je ziet wel eens mensen met een baby van een paar mnd aan zn handjes vasthouden en dan voor de grap laten stappen.
Ik denk dat dat sowieso niet goed is voor zn rug en benen.

Heb je wel eens gedacht aan zn heupen?

Mijn dochter kreeg nl met 5 mnd een spreidbroek aan omdat 1 van haar heupkommen niet goed ontwikkeld was.
Ik ben toen een beetje opgelucht geweest dat ik haar nooit voor de grap heb laten staan.
Ik weet niet of dat kwaad had gekunt....
Maarja...bij een slechte heupkom kan de heup eruit schieten.

Dus.......ik zou het niet te veel doen hoor.
Je weet niet hoe je kindje gebouwd is....miss heeft hij wel een zwakke rug of zo....en verpest je er iets mee.

Lat hem het lekker in zn eigen tempo doen.


Maarja...dan zit jij dus nog wel met een kindje dat graag rechtop gehouden wilt worden..hahaha..
Miss vaker in een draagzak meenemen?

succes!
 
quote: lekker reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-04-2007 23:19:09'));

Hoi hoi

Als ze uitzichzelf vroeg gaan staan is het volgens mij niet erg.

Maar je ziet wel eens mensen met een baby van een paar mnd aan zn handjes vasthouden en dan voor de grap laten stappen.
Ik denk dat dat sowieso niet goed is voor zn rug en benen.

Heb je wel eens gedacht aan zn heupen?

Mijn dochter kreeg nl met 5 mnd een spreidbroek aan omdat 1 van haar heupkommen niet goed ontwikkeld was.
Ik ben toen een beetje opgelucht geweest dat ik haar nooit voor de grap heb laten staan.
Ik weet niet of dat kwaad had gekunt....
Maarja...bij een slechte heupkom kan de heup eruit schieten. (ik bedoel dat de kop van t dijbeen eruit kan schieten....)

Dus.......ik zou het niet te veel doen hoor.
Je weet niet hoe je kindje gebouwd is....miss heeft hij wel een zwakke rug of zo....en verpest je er iets mee.

Lat hem het lekker in zn eigen tempo doen.


Maarja...dan zit jij dus nog wel met een kindje dat graag rechtop gehouden wilt worden..hahaha..
Miss vaker in een draagzak meenemen?

succes!



 
Hoi hoi,
Onze oudste begon ook vanaf 4 mnd!! op schoot aan onze handen op te trekken tot staan en dan hielden we haar met twee handen in de zij vast en dan ging ze springen, echt niet te stoppen was ze! Met 5 mnd ging ze zelf zitten, met 7 mnd staan, met 9 mnd liep ze en twee weken later liep ze zelfstandig (los, zonder hand zeg maar)mee naar de winkel, hier twee straten achter. Op het cb zeiden ze nooit dat het slecht was hoor! Inderdaad als ze het zelf doen ja, niet forceren. Net als met zitten, niet teveel laten zitten als ze het nog niet zelf kunnen. Wij hebben onze oudste volgens mij met 7 mnd in het loopstoeltje gedaan. Ik weet het niet exact, maar vanaf 7 mnd ging ze op de fiets mee, dus volgens mij liep dat een beetje gelijk op. Dan mogen ze geloof ik een kwartier per dag in totaal, maar zij zat er wel een uurtje of anderhalf uur in, in totaal dan, niet achter elkaar. Steeds een half uurtje. Nu is ze 2,5 jaar en ze is zo gezond als een visje! Benen zijn keurig recht. En ze heeft nog nooit op haar tenen gelopen (dat kunnen ze gaan doen door het loopstoeltje).
Maar mijn jongste dochter is nu bijna 6 mnd en die doet nog helemaal niks haha.. Ja omrollen, maar dat is ook alles! Had ik wel een beetje gehoopt, want de oudste was in no time baby af! Maar goed, ik ben weer lekker aan het afwijken van je vraag..
Gewoon lekker doen, dénk ik hoor!
Groetjes Judith
 
Terug
Bovenaan