Hoi hoi,
Onze oudste begon ook vanaf 4 mnd!! op schoot aan onze handen op te trekken tot staan en dan hielden we haar met twee handen in de zij vast en dan ging ze springen, echt niet te stoppen was ze! Met 5 mnd ging ze zelf zitten, met 7 mnd staan, met 9 mnd liep ze en twee weken later liep ze zelfstandig (los, zonder hand zeg maar)mee naar de winkel, hier twee straten achter. Op het cb zeiden ze nooit dat het slecht was hoor! Inderdaad als ze het zelf doen ja, niet forceren. Net als met zitten, niet teveel laten zitten als ze het nog niet zelf kunnen. Wij hebben onze oudste volgens mij met 7 mnd in het loopstoeltje gedaan. Ik weet het niet exact, maar vanaf 7 mnd ging ze op de fiets mee, dus volgens mij liep dat een beetje gelijk op. Dan mogen ze geloof ik een kwartier per dag in totaal, maar zij zat er wel een uurtje of anderhalf uur in, in totaal dan, niet achter elkaar. Steeds een half uurtje. Nu is ze 2,5 jaar en ze is zo gezond als een visje! Benen zijn keurig recht. En ze heeft nog nooit op haar tenen gelopen (dat kunnen ze gaan doen door het loopstoeltje).
Maar mijn jongste dochter is nu bijna 6 mnd en die doet nog helemaal niks haha.. Ja omrollen, maar dat is ook alles! Had ik wel een beetje gehoopt, want de oudste was in no time baby af! Maar goed, ik ben weer lekker aan het afwijken van je vraag..
Gewoon lekker doen, dénk ik hoor!
Groetjes Judith