willen werken verplicht???

Allereerst is het natuurlijk iets van jullie samen en moeten jullie er samen uitkomen.

Maar wat een mentaliteit van die moeder om te beweren dat haar zoontje net zo goed niet kan werken omdat hij maar 1200 euro verdient.
Hij verdient die 1200 euro wel zelf en daar moet ze juist trots op zijn.

En hij is zoals gezegd nog jong en hij gaat vanzelf wel meer verdienen.

Ik zou zeggen richt je eerst lekker op je kindje, je kan later alsnog wel kijken of je misschien iets van werk kan doen omdat jij het kan en wil en niet omdat een ander zegt dat je dat moet doen. Dit lijkt me zeker niet het moment om te beginnen met een nieuwe baan, als je bordeline hebt.

Sterkte
meid

en heel veel geluk met je vriend en je kindje, enne die tweede auto, ach die geeft geen liefde.

Miep
 
Hoihoi,
 
Wat schrijf jij een herkenbaar verhaal!! Mijn schoonmoeder is ook zo'n lekkere...

Toen mijn man en ik elkaar 9 jaar geleden ontmoeten en verliefd werden, was ik 21 en hij net 18. Het feit dat hij verkering had was fijn, maar ik werd wel gewaarschuwd door haar dat hij nog erg jong was en niet voor een langdurige relatie zou kunnen kiezen! Op dat moment dacht ik, laat maar praten we zien wel. Na zijn opleiding wilden we gaan samen wonen...nou echt waar alsof hij de grootste fout van zijn leven zou maken, niets was goed, hij was te jong en ik zou hem dwingen tot iets wat hij niet wilde!! Mijn man geloofde nooit dat zijn moeder zo iets zou zeggen..maar toch.

Lang verhaal kort makend: elke stap die we tot nu toe hebben gezet, het trouwen(nu 3 jaar geleden)onze dochter die op komst was en nu we besloten hebben om voor een 2e begint het hele circus weer van voren af aan. Ik heb voor mezelf besloten me niet langer te laten vertelen wat er fout is en mis is(in haar ogen)

Ik ben gelukkig met mijn gezin en het feit dat ik niet werk en full time bij mijn kinderen kan zijn is me meer waard als een 2e auto of welke andere materiele zaken dan ook!

Mijn advies voor jou, geniet van wat je hebt en laat je schoonmoeder lekker praten, het is meestal een vorm van jaloezie(jij hebt haar zoon) waar jij niets mee kan.
Het feit dat jullie een kindje krijgen is onbetaalbaar en daar kan geen baan tegenop! Ik ken mensen die met minder rond moeten komen. Weet je, een kindje heeft meer nodig dan mooie kleren en andere materiele spullen. Liefdevolle ouders en een veilig thuis is vele malen belangrijker en dat is iets wat jullie hem/haar zeker kunnen bieden!

groetjes Odette(15+6 weken zwanger van de 2e)
 
Hoi,

Het word echt tijd dat jouw vriend EN zijn moeder eens om de tafel gaan met jouw begeleiders! Ik zit in de zorg, en heb 2 jaar lang iemand begeleid die borderliner is. En ik kan je zeggen dat dat soms best moeilijk was. (sorry, niet bedoeld je te kwetsen) Het is voor jouw (zeker nu!) heel belangrijk dat je steun en begrip krijgt. Niet verwijten! Gelukkig heb je zelf heel goed in de gaten hoe het voor jou werkt. Dat kunnen jouw begeleiders misschien ook aan je vriend en schoonmoeder uitleggen. Jouw schoonmoeder zal het wel niet geloven als jij het zegt. (bekent feit, komt heeel veel voor)
Meid, ik hoop voor jouw dat haar instelling veranderd, of dat jouw vriend eens tegen haar in gaat. Een tweede auto of geld maken echt niet gelukkiger!

Sterkte! En ik hoop dat je schoonmoeder een beetje bijdraait, en je gaat steunen!

Groetjes, Kat
 
Alleen jij kunt bepalen hoeveel jij aankunt. Ook al doen anderen hele andere dingen, maken ze andere keuzes en doen ze veel dingen tegelijk: dat betekent niet dat jij dat ook maar moet doen. Vaar je eigen koers, ook al is dat lastig. Niet iedereen kan hetzelfde aan. En met je borderline heb jij al een grote energieverslinder op je balans staan. En vergeet niet dat een kind ook een enorme energie verslinder is; je wordt er goed moe van. Maar emotioneel levert zo'n kleintje ook weer energie op. Wacht de geboorte en de eerste maanden lekker af. Daarna kun je iets beter inschatten hoeveel energie je nog over hebt om eventueel te gaan werken.
Succes met je zwangerschap en je keuzes.
groetjes
greet
 
Terug
Bovenaan